Paard is 'te duur'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Safjelove
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:06

je pony is een mooi beest, maar ze oogt een beetje dik en van haar uitstraling...............
je moet er maar van houden.......
verder ziet ze er niet zo goed verzorgd uit.......(tuurlijk is dat wel zo, maar je had een beetje andere foto's kunnen plaatsen)
dit is mijn mening, je kjikt maar wat je ervan vind

Mere, voor altijd in mijn hart


sunnysoes

Berichten: 64
Geregistreerd: 10-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:08

Als jouw paard goed gezond is, is het een spotprijs. Mensen zoeken steeds langer en duurder naar een Jong, braaf en gezond paard. Snap zelf de mensen niet die prijzen noemen van 800-1500. Kom op zeg, daar heb je nog geen veulen voor.

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:33

Eerlijke prijs!! 1500??? Dat is toch krankjorem, mijn jaarling gaat nog niet voor 1500 weg. Iemand kan aan dit beestje een super allround paard krijgen. Alleen moet ze nog goed ingereden worden. Bij de 1 kan een paard een zenuwpees zijn, terwijl ze bij een andere ruiter super relaxed zijn.

Persoonlijk zou ik bij zo'n lap tekst gelijk weg klikken, ik zou de advertentie echt aanpassen. Het is gewoon een groen / jong paard, die kent verkeer nog niet. Dus allemaal overbodige informatie! En omdat ze onbeleerd is moet er een zelfverzekerde ruiter op, hoef jij niet helemaal uit te typen. Ik ben zelf altijd kort en bondig in advertenties, laat mensen maar komen kijken. Kunnen ze zien wat voor paard het is! Ik zou wel een goede foto maken, van de zijkant zodat ze er goed en helemaal op staat.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:36

idd mooie standfoto, bewegingsfoto/filmpje van alle gangen.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 15:46

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo van het toiletteren ben en haar er mogelijk erger ga laten uitzien dan ze is :')


Safjelove schreef:
je pony is een mooi beest, maar ze oogt een beetje dik en van haar uitstraling...............
je moet er maar van houden.......
verder ziet ze er niet zo goed verzorgd uit.......(tuurlijk is dat wel zo, maar je had een beetje andere foto's kunnen plaatsen)
dit is mijn mening, je kjikt maar wat je ervan vind


Ik vind persoonlijk niks mis met de foto’s die er staan? Waar zie jij dat ze er onverzorgd uitzien? Zou je daar wat meer uitleg bij willen geven?

My happy place is at the barn :D

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 15:47

En voor de rest, lager gaat toch altijd nog? Als iemand serieus geïnteresseerd is ga je toch eerst naar het paard kijken of ben ik zo mis?

My happy place is at the barn :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57921
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:49

Ik vind het eerlijk gezegd een flinke prijs voor dit paard. :) zo uniek is ze niet kwa kleur voor een papierloos paard, ze kan niks en is onzeker... Op een papier kan je niet rijden maar icm wat je ziet kan het wel helpen om een berekende gok te maken naar de toekomst toe. Bij deze heb je eigenlijk gewoon niks dat je daarin kan helpen. Das een dure wildcard dan. Je trekt met dit type paard vooral recreatie aan maar die willen voor die prijs vaak (terecht) een meer bevestigd/ betrouwbaar paard.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:53

Jazzie03 schreef:
En voor de rest, lager gaat toch altijd nog? Als iemand serieus geïnteresseerd is ga je toch eerst naar het paard kijken of ben ik zo mis?

Imo heb je dat mis :)
Ik ga niet kijken bij een paard dat voor mij 1000 euro boven budget zou zijn.
Ja op een hoge prijsklasse is 1000 niet veel, maar als het bijna de helft gaat zijn weer wel natuurlijk.
Dan zou ik denken we gaan elkaars tijd verdoen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:56

Jazzie03 schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo van het toiletteren ben en haar er mogelijk erger ga laten uitzien dan ze is :')


Safjelove schreef:
je pony is een mooi beest, maar ze oogt een beetje dik en van haar uitstraling...............
je moet er maar van houden.......
verder ziet ze er niet zo goed verzorgd uit.......(tuurlijk is dat wel zo, maar je had een beetje andere foto's kunnen plaatsen)
dit is mijn mening, je kjikt maar wat je ervan vind


Ik vind persoonlijk niks mis met de foto’s die er staan? Waar zie jij dat ze er onverzorgd uitzien? Zou je daar wat meer uitleg bij willen geven?


Je hoeft ook niet te toiletteren.
Maar zet haar minimaal even netjes recht neer. Goede foto van de zijkant en een duidelijke foto schuin en van de voorkant.
Google maar even op "stand foto paard" dan krijg je goede voorbeelden :)
Niet schuin genomen, netjes recht op goede hoogte zodat het niet vertekend en je alle standen (beenstanden e.d. goed kan zien).
Dan een foto (liefst filmpje) van de verschillende gangen.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:56

Jazzie03 schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo van het toiletteren ben en haar er mogelijk erger ga laten uitzien dan ze is :')


Safjelove schreef:
je pony is een mooi beest, maar ze oogt een beetje dik en van haar uitstraling...............
je moet er maar van houden.......
verder ziet ze er niet zo goed verzorgd uit.......(tuurlijk is dat wel zo, maar je had een beetje andere foto's kunnen plaatsen)
dit is mijn mening, je kjikt maar wat je ervan vind


Ik vind persoonlijk niks mis met de foto’s die er staan? Waar zie jij dat ze er onverzorgd uitzien? Zou je daar wat meer uitleg bij willen geven?


Je foto’s zijn simpele alledaagse foto’s niks mis mee natuurlijk maar voor de verkoop niet erg handig.

Wat ik persoonlijk mis is een goede stand foto waarbij je de bouw kan zien en hoe beweegt het dier? Aan de foto’s niet af te lijden die je nu hebt staan. De foto’s die er nu staan zijn niet echt in het voordeel van het paard.

Overigens staat er bij mij ook hengst.

Joy & Fionn ! <3

SorpresaKyra

Berichten: 366
Geregistreerd: 11-11-09
Woonplaats: durpie in Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:56

Als iemand echt interesse heeft dan komt die vast wel..laat je niet gek maken want 2500 is echt niet veel geld. Daar kun je lang en kort over ouwehoeren maar is een leuk paard zo te zien, en jij bent diegene die bepaalt met wie ze meegaat en niemand anders. Laat je niet gek maken hoor en zou gewoon niet lager gaan. Voor 800 halen ze maar een hobbelpaard. Vind het persoonlijk behoorlijk onbeschoft om zulke lage bedragen te bieden als er 2500 word gevraagd zonder een dier in het echt gezien te hebben.

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:57

ik ga ook niet kijken als de foto's en/ of prijs mij al niet aanstaan.

Gewoon zonder enige emotie bekeken, vind ik persoonlijk dit dier ook fors aan de prijs. ze heeft geen afstamming, ze kan nog niets, en het is qua bouw, ras, kleur, uitstraling niets bijzonders.

Je kunt op dit moment van het jaar ook dieren krijgen voor die prijs met papier.
uiteraard als ze het voor jouw waard is gewoon volhouden, er komt vanzelf iemand die jouw paardje wil hebben voor die prijs. Je hoeft spreekwoordelijk maar 1 gek te hebben die het ervoor geeft. ;)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:03

T is wat de gek ervoor geeft he. Ik hecht persoonlijk helemaal geen waarde aan wel of geen papier en ik persoonlijk koop een paard voor de recreatie waardoor het imo al minder van belang is. Ik kies een paard op karakter en uitstraling en als levensmaatje. En voor een gezonde 3 of 4 jarige die alleen een zadeltje kent, zou ik best € 2500 euro willen betalen als de klik er is, het dier gezond is en het dier mij aanspreekt. Een paard is mij persoonlijk niet meer of minder waard met of zonder papier. Er zijn vast nog meer mensen die er zo over denken, dus misschien wat geduld TS en dan komt de juiste koper wel voorbij. :)

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 16:08

Ik ga in de week eens kijken voor de standfotos en voor de rest ga ik even aankijken wat er langs komt. Er lopen al leuke reacties binnen van mensen met interesse dus ik wacht het even af :)

Toch al bedankt voor alle antwoorden allemaal, daar heb ik wat aan en zal het ook zeker in mijn achterhoofd houden! :)

My happy place is at the barn :D

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:21

Leuk om al die verschillende meningen te lezen.

Voor mij zou het juist een pluspunt zijn dat dit paard met 4 nog niet beleerd is. Ik klik een advertentie juist direct weg bij een 3/4 jarige met rij foto's en verhalen over wedstrijden aangezien ik een paard pas met 5/6 jaar zou willen voorbereiden op het dragen van een ruiter. Dus ik zou juist heel blij zijn met een wat ouder groen paard en bereid zijn daar ook voor te betalen.

Verder ben ik het met voorgaande reacties eens, de foto's zijn met gekke perspectieven genomen waardoor het lastig is een duidelijk beeld van haar te krijgen.

Succes met de verkoop, de juiste persoon komt vanzelf langs!

De natuur heeft geen haast en toch komt alles voor elkaar!

Katisa
Berichten: 160
Geregistreerd: 06-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:23

Ik vind haar juist wel een bijzondere kleur en uitstraling hebben, leuk beestje. Prijs gewoon laten staan, trek je niks aan van het commentaar daarop hoor! De prijzen liggen op het moment best hoog en ze lijkt me een sterk, gezond paard. Als je een leuke koper treft kun je altijd nog wat zakken met de prijs toch? Ik vind het verhaal over leiderschap enz ook wat teveel info, paardje heeft gewoon training en een duidelijk baasje nodig. Maar dat geldt eigenlijk wel voor alle paarden ;)

Succes met de verkoop, hoop dat je een goede match treft voor haar!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:38

Eerlijk gezegd lijkt het mij geen gekke prijs. De prijzen zijn behoorlijk gestegen en zolang ze gezond is en niet al mee aangerommeld is denk ik dat je haar daar ook wel voor kan verkopen.
Ik zou wel gewoon de prijs in je advertentie vermelden, want op die manier krijg je niet zoveel onzin reacties, dan kunnen mensen ook weten wat ze ongeveer kunnen verwachten. Krijg je dan weinig reacties, kun je altijd nog omlaag met de prijs.
Laatst bijgewerkt door Lieke op 22-11-17 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:49

Jazzie03 schreef:
En voor de rest, lager gaat toch altijd nog? Als iemand serieus geïnteresseerd is ga je toch eerst naar het paard kijken of ben ik zo mis?

Nee, ik ga nooit naar een paard kijken waarvoor ik niet de vraagprijs wil betalen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:51

Nies_ schreef:
Jazzie03 schreef:
En voor de rest, lager gaat toch altijd nog? Als iemand serieus geïnteresseerd is ga je toch eerst naar het paard kijken of ben ik zo mis?

Nee, ik ga nooit naar een paard kijken waarvoor ik niet de vraagprijs wil betalen.


Ik ook niet. Ik stel mezelf een limiet en daarboven kijk ik niet. Anders raak ik alleen maar teleurgesteld.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:19

Mijn complimenten over hoe je met alle "commentaar" om gaat TS :)

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:48

Ik vind je vraagprijs voor haar op dit moment ook aan de hoge kant, niet extreem hoog maar wel op de grens zegmaar. Vooral in België wordt er geen 2500 betaald voor een onbeleerd paard.
Verder vind ik je advertentie een beetje onoverzichtelijk overkomen.
Ik 'hou' altijd meer van advertentie die lekker kort zijn.

*Te koop lieve 4 jarige merrie*
- 1.62m
- ../../2013
- Afstamming: onbekend

*vul naam in* is een lieve merrie die graag aan de slag wil.
Ze is braaf in de omgang, kent grondwerk en longeren.
Door tijdgebrek nog niet verder zadelmak gemaakt.

Wandelingen aan de hand zijn geen enkel probleem, zowel alleen als in groep.
Braaf bij hoefsmid en dierenarts.
Gaat makkelijk op de trailer (???)

Gezien haar jonge leeftijd reageert ze nog afwachtend op nieuwe dingen, ze is nu dan ook nog niet geschikt voor beginnende ruiters.

Maneges en handelaren mogen zich onthouden.
Reageren mag via mail of telefoon.


Daarnaast vind ik persoonlijk altijd dat paarden die zadelmak zijn makkelijker te verkopen zijn, weet niet waar in België je zit maar misschien kan ik je wel helpen aan een adresje om haar eventueel zadelmak te maken?

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 17:52

HorseTopShop schreef:
Mijn complimenten over hoe je met alle "commentaar" om gaat TS :)


dankjewel! :D

Iedereen zijn mening is welkom, sommige kunnen wel anders verwoord worden, maar het is maar hoe je er zelf naar kijkt natuurlijk.
In de paardenwereld is er natuurlijk altijd kritiek en het is nu eenmaal geen sportpaard dus ik had wel verwacht dat er heel uiteenlopende meningen zouden zijn! ;)

My happy place is at the barn :D

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 17:58

Ik heb net een heel leuk telefoontje gekregen van iemand met serieuze interesse die haar een leuke en blijvende thuis kan bieden dus er is zeker een kandidaat voor. Deze persoon is ook bereid over de prijs te onderhandelen dus dat komt helemaal goed, ik ben nu nog op een paar mensen aan het wachten die ook geïnteresseerd waren.

@MelissaV: ik had al gedacht om haar naar een plaats te brengen om haar zadelmak te maken, maar ik laat die verantwoordelijkheid liever over aan de nieuwe eigenaren omdat ik nu 100% zeker weet dat er nog nooit iets 'traumatisch' voorgevallen is en die garantie kan ik dan niet meer geven.

Ik ben eigenlijk verbaasd hoeveel mensen vragen om haar niet verder te beleren als ik ze aan hen wil verkopen omdat ze graag volledig groen beginnen.
dus voorlopig ga ik alleen nog maar met haar wandelen, longeren en wat poetsen. Wel bedankt voor het aanbod :)

My happy place is at the barn :D

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:04

Super dat je al kandidaat kopers hebt! En inderdaad, verkoop haar gewoon zoals ze is. Winst ga je toch niet maken als je haar nu laat beleren. Succes met het vinden van het juiste adresje!

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:11

Je kan ook gewoon neerzetten n.o.t.k. Dan reageren ze echt alleen met serieuze interesse. Ik vind de prijs zeker niet slecht voor een jong paard zonder mankementen.

kim † ~ to the moon and never back ♥ ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers