Paard is 'te duur'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:48

Wat maakt het uit wat een paard kost, als je het kan betalen en er plezier mee hebt?
Er zijn genoeg mensen die een mooi duur paard kopen en er niet op durven, dus als je lol met je knol hebt is het onbetaalbaar. Wat voor de een duur is hoeft voor de ander niet duur te zijn.
Ik heb ooit een paard kunnen kopen voor 3000 euro en die werd uiteindelijk voor 10.000 euro verkocht. De mevrouw die hem kocht wilde persé een prachtig duur paard om tegen iedereen te kunnen zeggen hoe goed haar paard was. Als hij 3000 was had ze hem nooit gekocht zei de handelaar. Ze was er enorm blij mee.
Ben je dan opgelicht of juist niet???
De verkoper was heel blij en de koper ook.
Ik vond redenatie van de handelaar wel grappig toen hij dat vertelde.


grizzlybear

Berichten: 360
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:01

lijkt mij een goede prijs. Daarnaast: jij beslist de prijs. Kunnen mensen het niet mee eens zijn, maar dat is dan jammer voor hun! Het is jouw paardje dus jij beslist de prijs, niet zij.

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:10

Waarom maak je er gewoon niet notk (nader overeen te komen) van en kijk je afhankelijk van wat iemand je paard kan bieden op wat voor prijs je uiteindelijk uit gaat komen?
Zo doe ik het tenminste eigenlijk altijd... natuurlijk wel met oog voor kwaliteit van het paard maar hoe dan ook, het is al veel gezegd... deze tijd van het jaar en stamboekloos dier zonder goede basis onder het zadel dat is lastig verkopen.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:29

VanHuisUit schreef:
Waarom maak je er gewoon niet notk (nader overeen te komen) van en kijk je afhankelijk van wat iemand je paard kan bieden op wat voor prijs je uiteindelijk uit gaat komen?
Zo doe ik het tenminste eigenlijk altijd... natuurlijk wel met oog voor kwaliteit van het paard maar hoe dan ook, het is al veel gezegd... deze tijd van het jaar en stamboekloos dier zonder goede basis onder het zadel dat is lastig verkopen.


Paard is al verkocht voor de vraagprijs.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:14

Fijn dat je paard zo snel verkocht is (en natuurlijk mooi meegenomen dat het voor de vraagprijs is :D )
Ik snap dat het dubbel is, maar als de nieuwe eigenaar er een klik mee heeft wordt er zeker goed voor gezorgd!

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:33

Jazzie03 schreef:
Ik heb mijn vraagprijs gekregen :D
Ze vond het een eerlijke prijs ook omdat ze gecontroleerd is door iemand die zij mocht kiezen en ze 100% zuiver loopt e.d. O:)


*\o/* terecht dan..was dus niks te duur in deze markt. :) :+

Goed gedaan en fijn dat het zo klikt!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Gini
Berichten: 17895
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:53

Fijn dat je een goede thuis hebt kunnen vinden! :)


WithinGirl96
Berichten: 263
Geregistreerd: 12-11-14
Woonplaats: Nederland

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:26

Fijn dat je een nieuwe eigenaar hebt kunnen vinden.

Carpe Diem, live the moment, don't wait, remember the good things!

NADJA VAN DE MUGGENHOEK, merrie uit 2018 van IDEXTRO (v INDOCTRO) x HAMLET


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers