Rechten en plichten opzeggen stalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:34

Als van tevoren wel is gezegd dat het paard gevoerd zou worden op de paddock en dit blijkt ineens niet zo te zijn dan vind ik persoonlijk dat de klant op basis van leugens is binnengehaald en dan vind ik dat de klant gewoon het recht heeft om te betalen voor de periode dat ie er heeft gestaan en meer niet.
Anders zou het betekenen dat een pensionhouder gewoon leugens kan verkopen en dan als het paard er eenmaal staat alles aan zijn laars lappen en toch gegarandeerd twee maanden huur vangen.

Of bedoel je dat er op je nieuwe stal onbeperkt ruwvoer wordt gegeven, maar op deze niet en dat je dat van tevoren al wist? In dat geval wist je waar je aan begon en zal je idd de huur moeten betalen.

Zolang je krijgt wat er is afgesproken geldt de maand opzegtermijn gewoon, maar zodra het welzijn van je paard in het gedrang komt terwijl dat niet was afgesproken, vind ik dat je in je recht staat om te vertrekken

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd


Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:40

Dorine92 schreef:
Als van tevoren wel is gezegd dat het paard gevoerd zou worden op de paddock en dit blijkt ineens niet zo te zijn dan vind ik persoonlijk dat de klant op basis van leugens is binnengehaald en dan vind ik dat de klant gewoon het recht heeft om te betalen voor de periode dat ie er heeft gestaan en meer niet.
Anders zou het betekenen dat een pensionhouder gewoon leugens kan verkopen en dan als het paard er eenmaal staat alles aan zijn laars lappen en toch gegarandeerd twee maanden huur vangen.

Of bedoel je dat er op je nieuwe stal onbeperkt ruwvoer wordt gegeven, maar op deze niet en dat je dat van tevoren al wist? In dat geval wist je waar je aan begon en zal je idd de huur moeten betalen.

Zolang je krijgt wat er is afgesproken geldt de maand opzegtermijn gewoon, maar zodra het welzijn van je paard in het gedrang komt terwijl dat niet was afgesproken, vind ik dat je in je recht staat om te vertrekken

Is dat wettelijk gezien zo of is dat je mening?

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: Rechten en plichten opzeggen stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 12:49

Het was bekend dat er niet gevoerd werd in de paddock. Dit leek mij geen probleem, maar dit heb ik zelf verkeerd ingeschat.

Ik zou het fijn vinden als de discussie gaat over rechten en plichten, en niet over of ik nou wel of niet te snel mijn paard verplaats, dat is niet de discussie nu, die keuze is weloverwogen gemaakt. Daar kunnen meningsverschillen over zijn, maar het gaat mij nu over wie welke rechten en plichten heeft.

Volgens mij is het inmiddels ook duidelijk wat gangbaar is, but correct me if I am wrong.

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:30

Kidde schreef:
Dorine92 schreef:
Als van tevoren wel is gezegd dat het paard gevoerd zou worden op de paddock en dit blijkt ineens niet zo te zijn dan vind ik persoonlijk dat de klant op basis van leugens is binnengehaald en dan vind ik dat de klant gewoon het recht heeft om te betalen voor de periode dat ie er heeft gestaan en meer niet.
Anders zou het betekenen dat een pensionhouder gewoon leugens kan verkopen en dan als het paard er eenmaal staat alles aan zijn laars lappen en toch gegarandeerd twee maanden huur vangen.

Of bedoel je dat er op je nieuwe stal onbeperkt ruwvoer wordt gegeven, maar op deze niet en dat je dat van tevoren al wist? In dat geval wist je waar je aan begon en zal je idd de huur moeten betalen.

Zolang je krijgt wat er is afgesproken geldt de maand opzegtermijn gewoon, maar zodra het welzijn van je paard in het gedrang komt terwijl dat niet was afgesproken, vind ik dat je in je recht staat om te vertrekken

Is dat wettelijk gezien zo of is dat je mening?

Dat staat er toch letterlijk?

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:35

Lisan89 schreef:
Het was bekend dat er niet gevoerd werd in de paddock. Dit leek mij geen probleem, maar dit heb ik zelf verkeerd ingeschat.

Ik zou het fijn vinden als de discussie gaat over rechten en plichten, en niet over of ik nou wel of niet te snel mijn paard verplaats, dat is niet de discussie nu, die keuze is weloverwogen gemaakt. Daar kunnen meningsverschillen over zijn, maar het gaat mij nu over wie welke rechten en plichten heeft.

Volgens mij is het inmiddels ook duidelijk wat gangbaar is, but correct me if I am wrong.

In dat geval heb je zelf een inschattingsfout gemaakt en is een maand opzegtermijn echt wel terecht. Enige wat je nog zou kunnen zeggen is dat het niet netjes van de stalhouder is om de maand opzegtermijn niet gelijk als je er komt staan te melden, maar pas als het zover is

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:57

Wat een onzin, ze heeft er ook niet naar gevraagd. Stalhouder valt niets kwalijk te nemen, opzegtermijn is toch gewoon duidelijk voor iedereen, redelijk standaard.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:34

Kidde schreef:
Dorine92 schreef:

Is dat wettelijk gezien zo of is dat je mening?

Dat staat er toch letterlijk?

Okee TS vroeg om rechten en plichten, dus wist niet of dit ergens vandaan kwam


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 bezoekers