Nieuw project : Trailer opknappen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:35

Ik mis het stuk waar de assen en bodemframe enzo wordt gedaan. Of is dat allemaal nog prima in orde?
Bordeaux rood lijkt mij ook supermooi! Leuk om te volgen.

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:11

volg :) leuk project ben heel benieuwd naar het resultaat

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 19:15

Lianne schreef:
Ik mis het stuk waar de assen en bodemframe enzo wordt gedaan. Of is dat allemaal nog prima in orde?
Bordeaux rood lijkt mij ook supermooi! Leuk om te volgen.

Deze waren idd nog helemaal in orde, op 1 rem na die is vervangen.

De platen zijn nu allemaal voor de 2x afgeschilderd. De zijkanten ook behandeld.

Afbeelding

Afbeelding

Alleen de binnenkant nog van het frame

Afbeelding

Afbeelding

Morgen ga ik verder met de kap.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:43

WendyLotte schreef:
Hij is een stuk uit elkaar omdat de platen er eerst ingezet zijn en daarna in elkaar gelast. Om te vervangen moet tie dus uit elkaar en opnieuw gelast worden.

Dat klopt niet. Ik moet de eerste trailer nog tegen komen met een dergelijke constructie. Vroeger, voordat trailers gegalvaniseerd werden, kon het op deze manier maar toen galvaniseren de standaard werd, werden bouwprocessen ook zo aangepast dat er niet aan verzinkte delen gelast hoefde te worden. Naast het roestverhaal van Frankie zijn de lasdampen die van het zink af komen zwaar giftig en heb je als bedrijf een arbo-probleem om U tegen te zeggen als je dat doet.

Of jij dan niet opgelet hebt of dat er in een eerdere periode al aan gerommeld is, kan ik niet beoordelen, maar origineel is het in ieder geval niet.

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 20:49

ikke schreef:
WendyLotte schreef:
Hij is een stuk uit elkaar omdat de platen er eerst ingezet zijn en daarna in elkaar gelast. Om te vervangen moet tie dus uit elkaar en opnieuw gelast worden.

Dat klopt niet. Ik moet de eerste trailer nog tegen komen met een dergelijke constructie. Vroeger, voordat trailers gegalvaniseerd werden, kon het op deze manier maar toen galvaniseren de standaard werd, werden bouwprocessen ook zo aangepast dat er niet aan verzinkte delen gelast hoefde te worden. Naast het roestverhaal van Frankie zijn de lasdampen die van het zink af komen zwaar giftig en heb je als bedrijf een arbo-probleem om U tegen te zeggen als je dat doet.

Of jij dan niet opgelet hebt of dat er in een eerdere periode al aan gerommeld is, kan ik niet beoordelen, maar origineel is het in ieder geval niet.

Ik heb dit op de vorige pagina toegelicht.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:55

Melissa1996 schreef:
Ik heb dit op de vorige pagina toegelicht.

Ik zeg dat de uitleg niet klopt.

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 20:58

ikke schreef:
Melissa1996 schreef:
Ik heb dit op de vorige pagina toegelicht.

Ik zeg dat de uitleg niet klopt.

Sorry maar ik ga niet in discussie! Als je het leuk vind kun je volgen en anders niet :o :j

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:30

ikke schreef:
Melissa1996 schreef:
Ik heb dit op de vorige pagina toegelicht.

Ik zeg dat de uitleg niet klopt.

ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:19

ikke schreef:
Melissa1996 schreef:
Ik heb dit op de vorige pagina toegelicht.

Ik zeg dat de uitleg niet klopt.


Dit klopt wel, wat Melissa schrijft ! Ik weet dit uit eigen ervaring.
Dit is de (eigenzinnige) manier waarop wesco zijn trailers in die tijd in elkaar zette en dan kun je bij revisie maar 1 ding doen en dat is los slijpen en op nieuw vast lassen.
Wesco last het profiel wat boven langs de zijwanden zit vast aan de rechtopstaande hoek en eind profielen.
En als je de hete las meteen goed in de zinkspray zet word de las weer mooi geconserveerd

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:54

GGÓEd....... Hoe kan ik mijn "beter weten" mening door drukken en in een, wat bedoelt is als gewoon leuk, topic ?!
Nou... gewoon blijven door duwen...... "Tenslotte weet ik het het beste ! ook al heb ik er niet met mijn neus boven op gestaan. "
De beste man die haar helpt heeft al járen ervaring (20jr+) en weet echt wel waar hij mee bezig is, aangezien hij er ongeveer 2 tot 4 per maand ziet, opknapt of van advies voorziet.

Melissa omschrijft wat voor stappen ze neemt en hoe ze te werk gaan. Als het makkelijker zou kunnen, zouden ze dat echt wel doen. Je hoeft niet van de daken te springen van enthousiasme maar dat beter weten door duwen, leest ook niet fijn !

Dus voor alle bedweters..... Waarschijnlijk hebben jullie gelijk, zo niet, dan toch, maar bij deze trailer, aangepast of niet, kon het echt niet anders !

En nu ben ik benieuwd naar de vorderingen..... :D :D :D +:)+

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 12:05

Karreman schreef:
Melissa1996 schreef:
Ik heb dit op de vorige pagina toegelicht.

Ik zeg dat de uitleg niet klopt.


Dit klopt wel, wat Melissa schrijft ! Ik weet dit uit eigen ervaring.
Dit is de (eigenzinnige) manier waarop wesco zijn trailers in die tijd in elkaar zette en dan kun je bij revisie maar 1 ding doen en dat is los slijpen en op nieuw vast lassen.
Wesco last het profiel wat boven langs de zijwanden zit vast aan de rechtopstaande hoek en eind profielen.
En als je de hete las meteen goed in de zinkspray zet word de las weer mooi geconserveerd[/quote]

Dankjewel! Begon al bijna aan mijzelf te twijfelen :P

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 12:25

Vandaag zijn de platen er in gezet en zometeen gaat de klep eruit en ook vervangen worden. Die miste ik nog in mn lijstje.

Afbeelding

Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:32

waarom heb je de binnenkant niet ook wit gemaakt? dat is zoveel lichter!
Schiet al goed op met opbouwen

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 12:46

Lynn_Nikita schreef:
waarom heb je de binnenkant niet ook wit gemaakt? dat is zoveel lichter!
Schiet al goed op met opbouwen


We hebben 1 paard die een beetje moeilijk te laden is. Dat bruin is ze gewend vanuit mijn eigen trailer dus maar zo gelaten.

We krijgen zowel aan de voorkant als zijkant verlichting in de trailer.


Afbeelding

Afbeelding

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:34

Ja wendylotte, Sommige mensen ziin nu eenmaal zo ;)

toekje
Berichten: 4
Geregistreerd: 02-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:31

Ik hoop voor jouw dat de verflaag blijft zitten. Wij hebben dit jaren geleden ook zo gedaan. Nieuwe betonplex platen gekocht en ons door een schilderswinkel laten adviseren over de te gebruiken primer. Daarna de platen geschuurd, in de primer gezet, gelakt en gemonteerd. Maar het resultaat was dramatisch slecht wat hechting van de lak betrof |( .
Het is al te lang geleden om te herinneren wat voor soort primer wij hebben gebruikt.Verder ga ik je volgen..

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:52

WendyLotte schreef:
GGÓEd....... Hoe kan ik mijn "beter weten" mening door drukken en in een, wat bedoelt is als gewoon leuk, topic ?!
Nou... gewoon blijven door duwen...... "Tenslotte weet ik het het beste ! ook al heb ik er niet met mijn neus boven op gestaan. "
De beste man die haar helpt heeft al járen ervaring (20jr+) en weet echt wel waar hij mee bezig is, aangezien hij er ongeveer 2 tot 4 per maand ziet, opknapt of van advies voorziet.

Melissa omschrijft wat voor stappen ze neemt en hoe ze te werk gaan. Als het makkelijker zou kunnen, zouden ze dat echt wel doen. Je hoeft niet van de daken te springen van enthousiasme maar dat beter weten door duwen, leest ook niet fijn !

Dus voor alle bedweters..... Waarschijnlijk hebben jullie gelijk, zo niet, dan toch, maar bij deze trailer, aangepast of niet, kon het echt niet anders !

En nu ben ik benieuwd naar de vorderingen..... :D :D :D +:)+

dit heeft niks met beter weten en doorduwen te maken. Ik doe alleen maar een suggestie om zo'n project tot een perfect einde te brengen als je toch al met zo'n niet alledaagse klus bezig bent. Het zou jammer zijn als de trailer in dit geval na een poosje al volop gaat roesten doordat er nu niet goed geconserveerd gaat worden. Zeer waarschijnlijk is dat ook de insteek van ikke. Hoe noemen ze dat tegenwoordig ook alweer? Opbouwende kritiek toch? Ik zie het als gewoon zeggen wat je vindt en niet meelullen met de rest.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:50

Nu, ik vind opbouwende kritiek iets anders dan alleen maar zeggen "dat het niet klopt". Als je 1 of 2 keer een trailer hebt opgebouwd wil nog niet zeggen dat ja dan alle in's en out's weet.Dat blijkt nu maar weer.
En nu weer on topic:
En het is echt niet zo dat die trailer gaat wegroesten van die paar lasjes en zoals ik al eerder schreef blijven ze na een goede behandeling weer jaren mooi. Een kniesoor die daar op let

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 10:06

Tot zo ver!
Afbeelding

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:31

netjes!

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:46

Dat ziet er strak uit. Ik kijk alvast mee, binnenkort is mijn trailer aan de beurt.

Dionnevdkaal

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 18:45

ikke schreef:
WendyLotte schreef:
Hij is een stuk uit elkaar omdat de platen er eerst ingezet zijn en daarna in elkaar gelast. Om te vervangen moet tie dus uit elkaar en opnieuw gelast worden.

Dat klopt niet. Ik moet de eerste trailer nog tegen komen met een dergelijke constructie. Vroeger, voordat trailers gegalvaniseerd werden, kon het op deze manier maar toen galvaniseren de standaard werd, werden bouwprocessen ook zo aangepast dat er niet aan verzinkte delen gelast hoefde te worden. Naast het roestverhaal van Frankie zijn de lasdampen die van het zink af komen zwaar giftig en heb je als bedrijf een arbo-probleem om U tegen te zeggen als je dat doet.

Of jij dan niet opgelet hebt of dat er in een eerdere periode al aan gerommeld is, kan ik niet beoordelen, maar origineel is het in ieder geval niet.


Ik heb ook een Wesco en ook die is gelast en moest dus eerst losgeslepen worden om de nieuwe platen er in te monteren
En het is wel origineel.

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:03

Melissa1996 schreef:
MerleSimone schreef:
Kei interessant!
Hoeveel kost dit grapje je nu? Ben benieuwd, twijfelde zelf ook om een opknapper te kopen maar weet niet wat nu verstandig is haha.

Laten we zeggen dat een goede en nette trailer kopen misschien verstandiger is :') :')
Wij hebben heel erg geluk met het aankopen van bepaalde materialen maar anders is het echt niet grappig :')



Klopt.
Hier ook een opknappertje gekocht, uit elkaar gehaald en het frame laten poederkoten.
( schrijf je dat zo?) Toen had me menneke geen zin meer om hem in elkaar te zetten. Dus andere trailer gekocht. Nou is een vriend van ons aan het hobbyen met die andere trailer. Dus ik heb er straks 2. :D

Ziet er netjes uit!

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:15

Leuk om te doen! En te volgen :) Echt al een heel verschil zo.

Ik heb afgelopen zomer mijn trailer opgeknapt. Technisch was hij helemaal in orde, maar qua uiterlijk kon het wel wat beter.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe handvatten, nieuw zeiltje, nieuwe verflaag, stangen vernieuwd, nog wat kleine dingetjes.. :)

Rizette
Berichten: 4372
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:48

Wat knappen die trailers goed op! Hoe doen jullie dat met de verf? Welke primer er onder om het te laten hechten? Of geeft je de platen een speciale behandeling?