trailer aanpassen met en zonder tussenschot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

trailer aanpassen met en zonder tussenschot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-17 13:53

Een vage titel.
ik heb een tweepaardstrailer, twee trekpaarden en een cruzado.
De trekpaarden passen niet in één vak, dus ik heb het tussenschot eruit en twee lange stangen erin, (en uiteraard maar 1 trekpaard per keer in de trailer.)
Totnutoe vervoer ik de cruzado ook zo, maar ik vind het toch wat eng omdat zij toch wel érg veel ruimte heeft (ze is zo kort, dat als ze met haar kont tegen de achterstang staat ze in principe vooraan gemakkelijk onder de voorstang kan, zet ik ze korter, dan heeft ze maar weinig steun. Stel dat haar halster breekt kan ze ook wel érg gemakkelijk omdraaien. Dit paardje heeft in een tweepaardstrailer in één vak nog ruimte zat.)
Ik zou graag mijn tussenschot er terug inplaatsen, zodat ik die schuin kan plaatsen voor de trekpaarden, en recht kan zetten voor de cruzado.
echter heb ik aan de zijkant geen "gaatje" om het tussenschot in te klikken en staat de achterkant dus los, als ze hard tegen de voorstang zouden drukken komt volgens mij de hele boel eruit.
(met tussenschot schuin kan ik er wel mijn lange stang achter plaatsen.)
is mijn vrees terecht? hoe kan ik dit oplossen (een lange stang kan ik er vooraan niet indoen met het tussenschot. Of kan ik dit simpeler oplossen dat het tussenschot niet in en uit de trailer hoeft maar bv aan de zijkant kan vastgemaakt worden.

Of kan ik beter een setje ophangbeugels erbij hangen zodat ik de achterstang meer naar voor kan zetten en de cruzado wel nog de breedte heeft, maar minder lengte?


Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: trailer aanpassen met en zonder tussenschot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:00

Je laatste optie lijkt me de beste , ik weet niet hoe vaak je met welk paard rijd maar anders word het wel een gedoe denk ik voor je weg wilt?

Mag ik vragen waar je die lange stangen vandaan hebt? Ik wil graag ook een lange stang erbij voor mijn mustang maar weet zo snel niet waar ik die kan kopen/laten maken.

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Re: trailer aanpassen met en zonder tussenschot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-17 15:18

ik heb ze bij mijn trailer laten maken waar ik ze gekocht heb (Bij Gap hier op bokt), ik vermoed dat je dat bij iedere trailerdealer kan laten maken.
Je kan ze ook zelf maken (metaalhandel zoeken, buizen ik dacht 42 mm bestellen op maat, en je kan van die eindstukjes erop plaatsen met een bout.
https://www.aanhangwagendirect.nl/paard ... nderdelen/
https://www.aanhangwagendirect.nl/einds ... ailer.html
je hebt aan beide kanten deze stukjes nodig.
de buis op deze site is trouwens veel te duur, vind je goedkoper in de metaalhandel.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:07

Capriootje schreef:
Je laatste optie lijkt me de beste , ik weet niet hoe vaak je met welk paard rijd maar anders word het wel een gedoe denk ik voor je weg wilt?

Mag ik vragen waar je die lange stangen vandaan hebt? Ik wil graag ook een lange stang erbij voor mijn mustang maar weet zo snel niet waar ik die kan kopen/laten maken.


Bij de dealer kan je ze bestellen ;)

@TS, schuin zetten geeft idd aan de voorzijde te weinig steun, zodra ze daar tegenaan leunen, komt de achterzijde van het schot omhoog.

Is het misschien een optie om extra ophangbeugels iets verder te plaatsen waardoor je de achterstang op bv 3/4 van de trailer zet waardoor je Cruzado scheef op de rijrichting moet gaan staan (Is voor de meeste paarden voorkeurspositie )

(hoop dat je snapt wat ik bedoel :D)

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Re: trailer aanpassen met en zonder tussenschot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-17 18:16

Dat is misschien een optie, dan moet ik wel extra gaten boren in mij houten wanden, en nog even kijken of de stangen dan nog passen (als de trailer iets taps loopt zullen ze te breed zijn.)

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: trailer aanpassen met en zonder tussenschot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:47

Of je laat een lange en hele korte stang maken waarmee je je schot achter vastzet in dezelfde ophanging als je originele korte stangen. Zo heb ik het ook maar heb een zwaar tussenschot die echt niet zomaar omhoog komt als ze op de stang hangen voor.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Re: trailer aanpassen met en zonder tussenschot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-17 19:54

Mijn schot zit vanachter in de bodem met een pin en een hendeltje dat je draait. Zo blijft die vastzitten. Als ik hem opzij zet zit er daar geen gat, en steunt hij op die pin op de bodem. Zou dat een probleem zijn?

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: trailer aanpassen met en zonder tussenschot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:56

Een gat erbij laten maken. Heb het er wel eens over gehad met Martin de man van Gap, kon hij wel maken.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:58

Extra gat boren waar de pin in kan? Wel goed afwerken maar zou te doen moeten zijn. Dan zou ik voor de zekerheid naast de lange stang het schot aan de andere kant ook nog vast zetten aan de wand met een ketting of touw.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: trailer aanpassen met en zonder tussenschot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:07

Ik zou voor je laatste optie gaan. Ik ben niet zo fan van tussenschotten scheef zetten. Volgens mij is een trailer ook zo goed als recht tot het voorste stuk, maar ik zou inderdaad wel eerst even meten voor je van alles aan gaat passen :D

Je topic was dan ook weer nuttig voor mij, ik ben al een tijdje aan het denken over het tussenschot eruit en lange stangen er in, omdat mijn paard zo moeilijk doet. Maar wist niet waar ik zoiets moest zoeken. Prijs valt overigens ook super mee als ik je sites bekijk! Blijft de trailer met die lange stangen wel goed stabiel?


Ieder einde is een nieuw begin :-)

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Re: trailer aanpassen met en zonder tussenschot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-17 20:37

Hier geen problemen met de stabiliteit. Paard heeft zelfs al met haar dikke kont op de stang gaan zitten en die licht verplooid, maar trailer zelf is niet veranderd.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: trailer aanpassen met en zonder tussenschot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 23:45

Ik zie dat dus nu helemaal voor me...dikke paardenkont op de stang :') . Zou een actie van mijn paard kunnen zijn, maar die is gelukkig te klein :D .
Maar met deze info ga ik dus toch maar eens meten en kijken voor 2 lange stangen.


Ieder einde is een nieuw begin :-)

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Re: trailer aanpassen met en zonder tussenschot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-17 09:18

haha. Ja. ik ontdektr dat ze letterlijk op de stang ging zitten tijdens het rijden. Heb hem u 30 cm hoger gehangen :+

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:43

Gloa schreef:
Extra gat boren waar de pin in kan? Wel goed afwerken maar zou te doen moeten zijn. Dan zou ik voor de zekerheid naast de lange stang het schot aan de andere kant ook nog vast zetten aan de wand met een ketting of touw.

Daarom zeg ik klein stangetje en lange stang laten maken. Met kleine stangetje kun je schot aan de wand vastmaken dus niet met ketting of touw. Extra stevigheid.
En inderdaad nieuwe gat goed afwerken.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers