Ruiterbewijs behouden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Ruiterbewijs behouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 11:49

Ik heb als kind ooit mijn ruiterbewijs gehaald. Op advies van paardenvrienden in die tijd heb ik het altijd verlengd, maar ik rijd al zeker 10 jaar geen paard meer. Ik heb nu wel een eigen paard, en heb nu nog steeds verlengd omdat het ruiterbewijs een stukje verzekering in zich heeft. Nu vraag ik me af, of dit eigenlijk wel zinnig is. Wat vinden jullie?

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Ruiterbewijs behouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:52

Je kunt nu bij de srr een levenslang geldige pas krijgen. Dan hoef je geen lid te blijven van de knhs.

tamary

Berichten: 29173
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Ruiterbewijs behouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 12:00

Verzekering is er uit (al een paar jaar dacht ik). Neem contact op met je avp (wa verzekering) en meld je paard aan (moet meestal), zodat die ook onder de verzekering valt.

Omzetten naar levenslange pas is wel handig mocht je ooit nog in een gebied willen rijden waar dat verplicht is. Examen veranderd nog steeds, ooit gehaald toen het nog simpel was en dan is vast houden wel zo handig.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ruiterbewijs behouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:44

Precies wat tamary zegt. Als je het eenmaal hebt is het makkelijk te behouden. Ook als je in bepaalde gebieden wil rijden.

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Ruiterbewijs behouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:55