Paard voor 2 maanden mee naar zuid Frankrijk (1200 km) ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Paard voor 2 maanden mee naar zuid Frankrijk (1200 km) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:13

Les Landes is een super mooi gebied! Als je het kunt betalen zou ik het lekker doen, zo'n kans komt natuurlijk niet zo vaak voorbij. Ik zou het transport laten doen door een ervaren bedrijf, dan heeft je paard er het minst last van denk ik.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Paard voor 2 maanden mee naar zuid Frankrijk (1200 km) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:28

Je gaat uiteraard zelf beslissen wat je gaat doen. Ik deel mijn ervaringen met je.

2 maanden wel of niet doen:
Ik woon in Zuid-Frankrijk ca 1300 km vanaf Utrecht. Hiervoor woonde ik ook in Frankrijk ca 1000 km vanaf Utrecht. Dat huis was een vakantiehuis. Zelfs voor slechts een maand namen wij ze zelf mee op de trailer. We maakten eerst een tussenstop op een stalling in de buurt van Parijs, maar dat vond ik veel te onrustig voor mijn paarden. Later reden we gewoon in één ruk door ca 12 uur rijden. (Nog weer later hoorde ik dat je officieel je paard niet zo lang op een trailer mag hebben staan)

Paard wennen aan klimaat:
Mijn paarden hadden totaal geen last van de reis en waren hyperblij om weer in Frankrijk te zijn waar ze een paar hectare voor hun tweetjes hadden. Ze waren ook meteen gewend, alleen gingen ze niet in de schaduw staan wat ik niet zo handig vond, dus zette ik ze zelf op het heetst van de dag op stal.
In Les Landes zijn de temperaturen redelijk aangenaam in de zomer door het zeeklimaat. Er zijn stukken van zuid-frankrijk waar ik met mijn paarden geweest ben, waar je vóór 10 uur 's morgens gereden moet hebben vanwege de hitte, of pas na 20h 's avonds weer kan rijden. Dat zou ik zeker wel even informeren bij die mensen. Anders loop je kans weinig met je paard te kunnen doen.

Kosten vervoer:
Ik heb ook paarden laten vervoeren over die afstand, recent nog in herfst 2015 en ik heb via BSS de goedkoopste tarieven gehad, 500 euro enkele reis over 1100km voor een paard en een mini. Lieve chauffeurs voor de paarden en een prachtige vrachtwagen en nooit gebruikt voor slachttransporten! Als je in hun planning meekunt zijn ze zeker goedkoop, maar er zijn nog meer vervoerders uiteraard.

Veel plezier in je avontuur!

Laura_1
Berichten: 21
Geregistreerd: 22-04-13

Re: Paard voor 2 maanden mee naar zuid Frankrijk (1200 km) ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 00:12

Wederom iedereen weer bedankt voor de leuke en nuttige reacties.
WendyBZ, ik ga inderdaad naar Max! Dat wil zeggen, als het allemaal door gaat, volgende week zijn ze in Nederland en dan ga ik de boel met ze bespreken. Jij kent ze dus? Persoonlijk of van vakantie daar? Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen!

Monique1963, jouw ervaring komt wel dicht in de buurt van wat ik zou willen doen. Ik hoop dat mijn paardje het net zo gemakkelijk opneemt als dat die van jou deden!
Fijn om te horen ook dat het klimaat daar inderdaad wel te doen is. Dat is al weer één zorg minder :P
Ik zal eens offertes aanvragen bij BSS, potijk en Gelissen, en dan ben ik ben ik benieuwd wat er uit komt.

Jullie horen nog van me!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Paard voor 2 maanden mee naar zuid Frankrijk (1200 km) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 08:34

Wij hebben daar twee keer overnacht, op weg naar Spanje en op de terugweg. Mooie plek en hele mooie omgeving. Leuke mensen!

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Paard voor 2 maanden mee naar zuid Frankrijk (1200 km) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 08:42

Goede ervaring gehad met Potijk! (Maar dan naar Zweden). Kosten weet ik niet want de koper betaalde. Klinkt als een tof plan!

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paard voor 2 maanden mee naar zuid Frankrijk (1200 km) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:04

Wij rijden voor 10 daagse wedstrijden helemaal naar Italië enz... Dat zijn ritten van minstens 16 uur.
Zelfs een keer 18 uur onderweg geweest.
Paarden hebben hooi en ik geef ze appels met wortel tussendoor als we stoppen of soms wat natte slobber. Bied ze ook drinken uit een emmer aan maar dat willen ze vaak niet.
als we aan komen dan ga ik met ze lopen. En kijk ik of ze wel willen eten en drinken.
Heb nooit problemen gehad.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Paard voor 2 maanden mee naar zuid Frankrijk (1200 km) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:05

Wij gaan in juni een maand met onze paarden naar Zuid-Frankrijk, ik lees even mee :)

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Paard voor 2 maanden mee naar zuid Frankrijk (1200 km) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:12

Ik zou niet beginnen aan zelf trailerrrijden. Ze staan gewoon veel comfortabeler op n vrachtwagen.

Verder is het natuurlijk erg gaaf. Al was ik , toen ik in Juni in de buurt van Bergerac was, blij, dat ik lekker kon gaan zwemmen ipv rijden met 40 graden.....

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Paard voor 2 maanden mee naar zuid Frankrijk (1200 km) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:18

Maar bergerac is landklimaat dus warmer dan les landes waar er meer een zeeklimaat heerst. Het blijft warm hoor in de zomer maar dat heb je nu eenmaal in het zuiden van Europa.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:05

nieuwsgierig wat je uiteindelijk besloten hebt, laura

Laura_1
Berichten: 21
Geregistreerd: 22-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 21:53

Monique1963 schreef:
nieuwsgierig wat je uiteindelijk besloten hebt, laura


Abby blijft lekker in Nederland. Ik moet haar eind van de maand onverwacht naar een andere stal verplaatsen en dan wil ik haar niet 4 maanden later weer voor 2 maanden meenemen. Ze mag lekker gaan wennen op haar nieuwe plekje, en wie weet neem ik haar in de toekomst nog eens mee op vakantie! Ik heb nu in ieder geval veel tips gekregen van iedereen hier.
Bedankt voor de interesse in ieder geval :)