Bloedmonster zoek in kliniek!

Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sambo

Bloedmonster zoek in kliniek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-17 14:14

Stel,koper koopt een super braaf rustig paard en laat deze klinisch keuren in een daarvoor erkende kliniek,hierbij wordt ook bloed afgenomen en bewaard.
Na een paar dagen gereden te hebben met de nieuwe aanwinst is het paard niet meer te rijden omdat deze te veel vluchtgedrag vertoond en daarbij is het paard ook nog ernstig kreupel gaan lopen.
De koper belt de kliniek met de vraag of ze het bloed,wat tijdens de keuring is afgenomen,willen onderzoeken op ongeoorloofde middelen omdat de koper twijfelt of er niet iets in het bloed is toegediend tijdens de aankoop!
Nu is het bloed volgens de betreffende kliniek kwijt geraakt en kan dus niet meer onderzocht worden.
Hoe nu verder te handelen?

wijziging,dagen was weken
Laatst bijgewerkt door Sambo op 04-03-17 14:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Sizzle

Re: Bloedmonster zoek in kliniek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:42

Dan zou ik op zijn minst verwachten dat de kliniek op eigen kosten de kreupelheid onderzoekt.
Sjonge wat slordig zeg.
Nerveus gedrag kun je niet langer dan 1-2 dagen drogeren dus dat had ze eerder moeten merken.

Salora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:53

Direct nieuw bloed afnemen in de hoop dat daar nog iets in te zien is?

Ik weet bij koeien dat er weken wachttijd zit bij de meeste medicijnen en pijnstillers. Omdat deze anders nog in het lichaam tw vinden zijn.

Indien dit dier pas kort in bezit is zou ik dus direct bloed laten afnemen.

Overigens vind ik dit een erg kwalijke zaak van de kliniek.. Ik zou eisen dar ze zelf met een gepaste oplossing komen. Laat ze maar meedenken

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:19

uit mijn ervaring, de koop ongedaan maken op gedrag valt niet mee, bloed kwijt is meer dan slordig. ik zou niet weten wat nu te doen ?? vraag Floortje //

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:47

Heeft de verkoper zelf ook de kliniek gebeld? Misschien ben ik wantrouwig, maar kan de koper het niet als smoes gebruiken in de hoop dat de koop alsnog ongedaan wordt gemaakt?

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-17 10:01

Voor de duidelijkheid.
Koper heeft van te voren geen contact gehad met verkoper.Koper heeft rechtstreeks gebeld met kliniek om te vragen of bloedmonster nog aanwezig was voor eventueel onderzoek.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 17:20

En koper weet ook zeker dat er daadwerkelijk bloed is afgenomen? Heb al eens meegemakt dat op het keuringsfoemulier was ingevuld ja, maar dat het helemaal niet gebeurd was.

Ik meende dat bloedafname tegenwoordig verplicht is maar dat weet ik niet 100% zeker.

Hoe dan ook zou ik een gratis bloedonderzoek en kreupelheidsonderzoek verwachten van de kliniek.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 07:28

Was de koper dan niet bij de keuring aanwezig en was het een DA die door de verkoper geregeld was? Of was de DA in elk geval bekend met de verkoper?

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:22

Waarom gaan er veel mensen vanuit dat de verkoper de kliniek overgehaald heeft het bloedmonster te laten "verdwijnen"?
Kan toch best zijn dat ze op de kliniek gewoon onzorgvuldig te werk zijn gegaan en het monster kwijt zijn geraakt.

Ts ik ben benieuwd wat de kliniek voorstelt als compensatie. Ik zou iig korting op het kreupelheidsonderzoek terecht vinden.

[o]

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Hoofdmoderator Markt
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:25

Als de koper opdracht heeft gegeven voor een klinische keuring dan is het helemaal niet aannemelijk dat de dierenkliniek het bloedmonster expres heeft kwijt gemaakt. Ik denk daarom niet dat er sprake is van opzet.

Wel moet de dierenkliniek compensatie bieden omdat je nu niet weet of het dier ten tijde van de klinische keuring een middel toegediend heeft gekregen en je problemen ervaart met het dier waarvan je niet weet wat ten grondslag ligt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie