Twijfels keuze zadelmak maken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 00:04

Je zocht iemand die rustig aan doet met je paard. Zou het niet kunnen dat hij de eerste week niet je paard vol in het zweet werkt maar even rustig longeert om te laten wennen aan zijn nieuwe omgeving?
Hij niet zich strak aan het opgeschreven schema kan en zal houden omdat hij per dag kijkt hoe het paard reageert?
Als je vragen hebt ga dan direct naar hem toe.
Zijn er nog meer klanten daar? Vraag eens hoe hij zij het daar vinden?
Wie weet is hij heel goed in contact met paarden maar een oelewapper in de omgang met mensen

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Re: Twijfels keuze zadelmak maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 00:20

Ruitje - Lomp en niet te stoppen als je hem als grasmaaier in de wei laat staan en er niets mee doet. Als ik hem om de dag longeer dan is er niets aan de hand. Is hij vriendelijk lief en makkelijk. Er staat ook als er niets mee gedaan word. Alle andere paarden die er staan om ingereden te worden, staan buiten op het moment dat mijn paard met 3 andere paarden binnen staan. Alles staat er dus buiten, behalve de rij van mijn paard. Iets wat ik ontzettend raar vind. Maar inderdaad iedereen heeft zijn mening.

En inderdaad hij geeft antwoord, maar als het hier gaat om een dik been. Dan ga je toch even kijken? Hij zou mij even gerust kunnen stellen. Of iets in die richting.

Daarnaast zou ik er nooit aan denken om zo maar weg te gaan zonder te betalen. Hij heeft recht op de ene week dat mijn paard daar in een stal is ondergebracht en heeft gegeten. Ik vind alleen dat je op een of andere manier moet zien dat er iets mee gedaan is. Zoals moet ik geen hoofdstel afdruk zien zitten? Of een singelafdruk bij zijn buik. Ieder paard zweet, vooral in een vreemde omgeving.

Maar door jou ga ik weer twijfelen of ik wel goed zit ja of nee.
Of ik nu overhaast ben en de stalhouder gewoon de tijd moet geven.

@Gillbo - Hij had het nietover een rustig schema met het paard. Hij hield zijn eigen schema aan en zou pas rustig aan doen als het paard het aangaf. Maar dit zou dan besproken worden met mij.

Toen ik aan hem vroeg hoe de eerste keer longeren ging, zei hij dat hij braaf en een leuk paard was. Daarna hing hij op. Er staan wel andere mensen. Maar niemand die er is rond de tijd als ik daar rond loop. Dus heb helaas nog niemand kunnen spreken.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 00:35

Qua stalmanagment vind ik het heel erg logisch om paarden per stal of gang buiten te zetten. Dus nee, ik vind dat niet raar.




Over dat lompe, dan heeft je paard dat dus gewoon in zich en dat kan heus meer naar voren komen als hij net op ern nieuwe stal staat.

Jij belt en appt deze man op zondagavond, je geeft aan dit been zelf al gezien te hebben, wat wil je dat hij nu doet dan? Zoals je zelf al zegt, het gaat jou erom dat hij jou 'gerust moet stellen' .


Ik denk dat jij je paard daar weg moet halen als het niet goed voelt, maar ik denk ook dat je je moet beseffen dat goede paardenmensen niet perse goede mensenmensen zijn en dat hij er is om jouw paard te beleren, niet om jou door dit proces heen te helpen.
Zie het als je kind naar de kleuterschool brengen, daar ga je ook niet de juf in week 1 controleren en appen op zondagavond omdat je het zelf moeilijk hebt. Dan vraag je een gesprek aan, of je haalt je kind van die school. Maar besef je wel dat je kind weer een keer naar school moet en dat steeds slepen ook niet goed is :)

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 01:07

Fatsoenlijke communicatie zou ik toch wel fijn vinden. Het is idd eng om je paard uit handen te geven en weg te brengen, maar het is imo niet alleen gevoel. Als ik daar een paard heb staan van een paar duizend euro (of meer) wil ik ook weten hoe of wat en zou ook niet blij zijn met dat dikke been. Als jij iemands paard onder je hoede hebt dien je dat op te merken en er iets aan te doen als dat nodig is. Overleg met eigenaar is dan wel zo prettig. Als ik dat zie en ik heb er niks over gehoord en de stalbaas/beleerder weten van niks en wimpelen het af was ik ook not amused.

Verder, als je gevoel niet goed is, ook niet na die week, zou ik naar je gevoel luisteren. Overleg evt nog eens met die mensen en staat het je niet aan, haal je paard op.

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 01:30

Is hij al weg daar, hij staat daar echt niet best hoor, ben benieuwd naar de reactie van deze "africhter". Ik ben ook altijd heel bang voor dit soort situaties en ben dan ook reuzeblij dat mijn instructrice die ik toch redelijk goed ken inmiddels in haar omgang met paarden en mensen en ook echt vertrouw, straks als de tijd daar is mijn jaarling gaat beleren. Pfff wat een lange zin zeg :+

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 01:34

ruitje schreef:
Qua stalmanagment vind ik het heel erg logisch om paarden per stal of gang buiten te zetten. Dus nee, ik vind dat niet raar.




Over dat lompe, dan heeft je paard dat dus gewoon in zich en dat kan heus meer naar voren komen als hij net op ern nieuwe stal staat.

Jij belt en appt deze man op zondagavond, je geeft aan dit been zelf al gezien te hebben, wat wil je dat hij nu doet dan? Zoals je zelf al zegt, het gaat jou erom dat hij jou 'gerust moet stellen' .


Ik denk dat jij je paard daar weg moet halen als het niet goed voelt, maar ik denk ook dat je je moet beseffen dat goede paardenmensen niet perse goede mensenmensen zijn en dat hij er is om jouw paard te beleren, niet om jou door dit proces heen te helpen.
Zie het als je kind naar de kleuterschool brengen, daar ga je ook niet de juf in week 1 controleren en appen op zondagavond omdat je het zelf moeilijk hebt. Dan vraag je een gesprek aan, of je haalt je kind van die school. Maar besef je wel dat je kind weer een keer naar school moet en dat steeds slepen ook niet goed is :)

Er bestaan heus zeurpieten die denken dat hun paard hun kindje is en dat ie van suiker is. Maar als je paard geen water (!!!) heeft en je stalhouder gaat er misschien eventueel wellicht als ie zin heeft ooit eens naar kijken, dan is er toch iets mis. Een stalhouder zou dat ernstig moeten vinden, is immers eerste levensbehoefte van het paard.
Verder hoort iemand die ervoor wordt betaald jouw paard zadelmak te maken, netjes naar de klant te communiceren. De klant is namelijk de enige die voor het paard kan praten, en dus verantwoordelijk is voor zijn welzijn. Wanneer de stalhouder niet communiceert kan de eigenaar het welzijn van zijn paard niet meer garanderen. Dat is wat hier gebeurt. Daarnaast zijn er ook nog wat tekenen die er extra op wijzen dat het niet gaat zoals afgesproken.
Weghalen dus. Klant is koning, en zo niet, dan mag de stalhouder lekker op zoek naar nieuwe slachtoffers

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:24

Paard had ik gister al weggehaald.

Geen water en 'ik ga er wel een keer naar kijken' is al het foute antwoord. Klaar.
En dikke benen niet opmerken is ook not done.


Nu is mijn pony, die ik vanaf 5 maanden al heb, ook naar een beleerder gegaan (maar dan voor de koets), maar dit was gewoon een geweldige meid die heel veel rust en liefde in haar werk stopt en mij ook regelmatig op de hoogte hield, een foto'tje appte etc. Geen super lange verhalen, maar wel telkens een teken van leven en voortgang. Ik vind het niet meer dan normaal eigenlijk. Pony ook gewoon volgens afspraak naar buiten etc

Volgende pony gaat, indien ze er plek voor heeft, daar dus ook gewoon heen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Twijfels keuze zadelmak maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:54

Als een paard moeilijk dik te krijgen is in de winter zou ik juist kiezen om in de zomer te beleren. Dat beleren kost hem ook veel energie natuurlijk.
Thuis kan je dan deze winter wandelen, schriktraining en grondwerk doen als voorbereiding op wat komen gaat. Hij hoeft zich echt niet te vervelen.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Twijfels keuze zadelmak maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:56

Hij heeft toch gezegd dat hij naar de waterbak gaat kijken zodra hij tijd heeft? Ik lees daar dus echt iets anders dan de meesten hier :+

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:58

100% eens met Dorien. Op zich is het verhaal van Ruitje legitiem, maar géén water, is een dikke NoGo. Zo iemand is géén professional waar je je paard achterlaat.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:00

ruitje schreef:
Hij heeft toch gezegd dat hij naar de waterbak gaat kijken zodra hij tijd heeft? Ik lees daar dus echt iets anders dan de meesten hier :+


Sorry hoor... zodra hij tíjd heeft? Doe - even - normaal! Dat had 1 nooit mogen gebeuren en 2 dan máák je maar tijd.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:04

ruitje schreef:
Hij heeft toch gezegd dat hij naar de waterbak gaat kijken zodra hij tijd heeft? Ik lees daar dus echt iets anders dan de meesten hier :+

Nouja, we lezen het zelfde, maar jij geeft je paarden ook alleen te drinken als je tijd heb? Dus als je weekje weg bent drinken ze een week niet?

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:06

als ik het zo lees heb je er vanaf het begin al geen goed gevoel over . als dit mijn paard zou over komen zou ik hem zo snel mogelijk weghalen .. dit kan toch niet arm paard. ik hoop dat je een goede stal voor hem vind

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:08

Ik had die van mij ook direct opgehaald. Vind geen water ook echt not done! En de reacties die hij geeft zijn mij te nonchalant. Jij bent de klant, die zou hij serieus moeten nemen. Daarbij ben je al een aantal keren wezen kijken en telkens trof je hetzelfde aan en ging je niet met een goed gevoel weg. Je paard staat daar gewoon niet gelukkig. Kies voor je paard! Jij kent je paard het beste.

Er zijn genoeg andere stallen waar ze correct met je paard om gaan. Je kunt ook kiezen voor een particulier, die doen het vaak omdat het hun passie is en niet direct voor het geld. En idd eerst ophalen en dan pas aangeven dat je opzegt, het zal de eerste stal niet zijn waar ineens alles op slot zit of je paard ineens zoek is tot dat je betaald hebt.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:08

Dat had nooit mogen gebeuren? Zoiets kan toch gewoon gebeuren, jullie doen net alsof hij die waterbak expres heeft afgesloten maar soms he, gaan dingen stuk :) .

Het zit hem echt in hoe je het leest, ik lees dus gewoon dat hij het gaat maken. Als ik zeg ik ga het maken zodra ik tijd heb bedoel ik daar gewoon wel mee dat ik het z.s.m. doe.

Daarnaast kan hij dat beest wel 20 x op een dag emmers water geven. Weet jij het?

Communicatie komt van 2 kanten, zoals ik begrijp heeft de TS nog geen normaal gesprek gevoerd met de stalhouder. Alles leest anders via de app en telefoon, ga gewoon eens zitten met die man.

Waarbij ik overigens meteen heb gezegd dat als je gevoel niet goed is je weg moet gaan. Again. Maar eens kijken naar de andere kant van een verhaal kan geen kwaad.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Re: Twijfels keuze zadelmak maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:13

ruitje haar beredenering is zo gek niet... zweetafdrukken zou ik juist raar vinden op een professionele stal. Je sponst toch af?
en als jou paard afgelopen jaren nergens anders op stal heeft gestaan, dan is zijn gedrag, ook na een week goed verklaarbaar.
net als per groep op de weide.

communicatie is idd niet handig, dik been / geen water hoort adequater op gereageerd te worden.

Elisa2

Berichten: 37101
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:16

Hm is het niet de taak van de trainer om goed te communiceren met de eigenaar? openheid van zaken geven is een van de belangrijkste dingen om te doen als je werkt met paarden van een ander is mijn ervaring.

Ik zou ook een gesprek aangaan en adh daarvan mijn paard terughalen. Dik been kan heel goed ook van het slechte kuil komen maar je wilt gewoon dat je paard fatsoenlijk eten en drinken krijgt ergens anders. En ook dat hij of buiten staat of dat er verteld word wanneer hij buiten staat/ gestaan heeft.
Er zijn zat stallen waar je paard zadelmak gemaakt kan worden dus als het niet goed voelt weghalen inderdaad.

troi
Berichten: 17003
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Twijfels keuze zadelmak maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:24

Eigenlijk vind ik ruitjes redenatie best aannemelijk. En vergeet ook niet dat als een paard van 24uur buiten naar 4 uurtjes gaat je best kans hebt op stalbenen. 4uur is niet veel maar best te overzien voor die korte periode. Ik zou even goed face to face overleggen met deze meneer. En vragen wat er op welke dag is gebeurt en op welke uren hij buiten staat. Dat laatste zodat je wat gerichter op bezoek kunt komen en hem ook buiten aantreft.

Padoertje
Berichten: 1522
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:28

ruitje schreef:
Dat had nooit mogen gebeuren? Zoiets kan toch gewoon gebeuren, jullie doen net alsof hij die waterbak expres heeft afgesloten maar soms he, gaan dingen stuk :) .

Het zit hem echt in hoe je het leest, ik lees dus gewoon dat hij het gaat maken. Als ik zeg ik ga het maken zodra ik tijd heb bedoel ik daar gewoon wel mee dat ik het z.s.m. doe.

Daarnaast kan hij dat beest wel 20 x op een dag emmers water geven. Weet jij het?

Communicatie komt van 2 kanten, zoals ik begrijp heeft de TS nog geen normaal gesprek gevoerd met de stalhouder. Alles leest anders via de app en telefoon, ga gewoon eens zitten met die man.

Waarbij ik overigens meteen heb gezegd dat als je gevoel niet goed is je weg moet gaan. Again. Maar eens kijken naar de andere kant van een verhaal kan geen kwaad.


Dit dus. Menig paardenman is nu eenmaal niet goed in communiceren. Juist wanneer ze dat wel goed doen, zoek ik er een addertje onder. Dan hebben ze juist iets te verbloemen :o

Deze man pakt het wellicht niet heel handig aan, maar dat wil niet zeggen dat hij slecht is voor zijn dieren of de dieren die hij ter belering krijgt. En ook ik ben zuinig op mijn paard,en wil controle houden. Maar eigenlijk is er niets irritanter dan wanneer je voor een ander een paard beleerd, deze dagelijks op het erf komt kijken hoe het gaat. Dan kom je toch erg in het 'vertrouwenshoekje' en dat is niet altijd prettig werken.

En ook ik zeg makkelijk 'ga ik straks even naar kijken'. Dat kan direct zijn, 10 minuten later etc. Als het om een waterbak gaat, ja dan regel je dat vrij snel. Kan me niet voorstellen dat hij het dier zonder laat staan. Zeker niet nadat de eigenaar een melding hiervan doet. Persoonlijk check ik iedere dag mijn waterbak als ik de stal aan het mesten ben.

Daarnaast; Iedereen die op een paardenbedrijf loopt, weet dat er meestal al 10 dingen tussendoor komen, voordat je daadwerkelijk aan hetgene begint wat je eerst van plan was.

Ik zou even met die man om de tafel gaan en aangeven dat je toch wat zorgen hebt en het prettig zou vinden als hij die kan wegnemen. Ook afspraken maken dat je vooral in de laatste week van het beleren erbij betrokken wilt worden, als in de zin er zelf ook al op zitten etc.

Succes met je besluit.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Twijfels keuze zadelmak maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:46

Elke dag aan het werk is toch niet gebruikelijk voor het beleren van een paard? Tenminste niet waar ik mijn paarden heb laten beleren en zelf doe ik dat ook zeker niet.
Zeker "het rustig aan doen" vind ik daar dan ook niet onder vallen.
Als je geen goed gevoel hebt, dan idd het paard ophalen. De communicatie is vaak iets waar paardenmensen niet heel goed in zijn, dat is vervelend, maar wel iets om rekening mee te houden.
Lijkt me verstandig om even te bellen met de stal en af te spreken om te komen kijken als zij met je paard aan de gang gaan, dan kun je zien hoe de vorderingen zijn en hoe ze met je paard om gaan.

sasja0705
Berichten: 1961
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Twijfels keuze zadelmak maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:12

Ik ga op zich wel meen... kan best zijn dat paardje later op de dag buiten komt en of gewerkt wordt- juist op de tijdstippen dat TS er niet is/was.... maar: een deken die anders door TS geknoopt wordt en dus naar dagen niet veranderd is en een dik been plus waterbak...dat zou ook mij deftig te denken geven...
Voordeel van de twijfel : in de middag en namiddag langsrijden en controleren...
En dan gaan beslissen.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Twijfels keuze zadelmak maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:28

Waarom niet aanwezig zijn als hij je paard longeert? Dat moet toch wel af te spreken zijn? Weet je gelijk hoe hij met je paard omgaat.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:37

Mijn paard kwam van 24/7 buiten bij het beleren ook ineens op stal.
Vergeet niet dat dit ineens een omslag is voor een paard.
De mijne veranderde ook heel anders in eens, gelukkig wel positief.

Communicatie had ik ook wel over de telefoon maar niemand communiceert hetzelfde. Ook ik moest soms nadenken maar goed.

Hij kreeg hier ook ander eten als thuis, wat hun onder goed voedsel verstaan (ik had er ook geen problemen mee). Kan ook voor iedereen anders zijn.

Dat van de waterbak vind ik ook een normaal antwoord, wat ik wel in je verhaal mis. Doet hij het nu inmiddels wel of staat er een emmer bij?

Vergeet gewoon niet dat niet iedereen in dit moderne tijdperk via de telefoon zo communicatief vaardig is.
Trek niet te snel conclusies....

Overigens werken ze er echt iedere dag mee? De mijne werd 3x per week gedaan en dat was genoeg.
Was zelf ook gewoon welkom maar ben 1 of 2x bij hun wezen kijken en bemoeide me verder niet. De beste verzorger van je paard vind je toch altijd jezelf.

Overigens werd hij ook altijd af gespoten en zag nooit zweet plekken (blij dat ze hem de slang geleerd hebben :') )
Uiteindelijk staat hij er nog steeds in stalling nu omdat het voor mij zo goed gaat :+


Als het voor jou niet goed voelt moet je gaan
Jij en je paard moeten ook wel ergens passen en niet iedereen is hetzelfde met zijn paarden en doen en laten.
Maar ga niet voor je echt een goed gesprek hebt gehad.

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 11:02

Vandaag ben ik er weer geweest.

Ik heb helaas alleen in de ochtend tijd. Over het bijzijn bij longeren, ik heb dat liever niet. Ik wil niet dat hun het idee hebben dat er iemand over hun schouder kijkt. Terwijl ik dat nu toch doe. Ik vind dat zonde, want als ik gewoon een goed gevoel had gehad de eerste dag. Dan was ik waarschijnlijk nog een keer gaan kijken de week daarna.

Ik kom aan en mijn paard staat nog steeds in de stal. Zijn gang genoten staan wel in de wei. Daarnaast zag ik dat ze de stallen aan het uitmesten waren. Dus heb alleen een goedemorgen gedaan. Iets van 2 minuten later komt de stalhouder aan. Hij zei dat die nog geen tijd had gehad om te kijken naar zijn been. Vond hem inderdaad ook dik en zei - Ja als die kreupel is heb je er niks aan. Dan kan je hem beter weghalen. Ik had hem gevraagd wanneer Goliath normaal op de wei te vinden is, en wanneer hij er eigenlijk mee werkt. Beide antwoorden waren niet wat ik had verwacht. - Hij staat op de wei als er een wei vrij is, en mijn eigen paarden niet buiten staan. Dat kan dus inderdaad wat later in de middag zijn. Hij werkt er mee als hij de andere paarden heeft gedaan. Dus de andere paarden die bij hem op training staat en zijn eigen groepje. Daarna komt die van mij aan de beurt. Ook geen probleem, zolang er maar iets mee gedaan word voor dat geld.

Ik heb nagevraagd of hij het goed vond als ik een rondje het erf stapte om te zien hoe zijn been reageerde. Hij was een puin ongeluk in de stal. Zijn been is ontzettend stijf, bij de kroonrand is het warm. Op de stukken dat we stil stonden, stond zijn been op rust. Ik heb hem schoon gemaakt en gecontroleerd op wondjes of iets dergelijks. Hier kon ik helaas niets van vinden.

Zijn hoef mag ik aanraken, maar heb geen druk uitgeoefend. ( Stalhouder kwam met het idee dat het een hoefzweer zou kunnen zijn. Niet aan gedacht, maar dat zou zeker kunnen zijn. Hij zei ook dat hij dat zo had opgelost maar daar had hij nu geen tijd voor. Pas later op de avond. )

Hij loopt niet goed in stap, dus heb hem weer op stal gezet. Ik ben naar de stalhouder gelopen, heb mijn verhaal gedaan en dat ik hem liever vandaag kom ophalen. Zodat hij en naar de dierenarts kan, en zodat ik het zelf in de gaten kan houden. Hij vond het prima, heeft mij het bedrag gezegd dat ik moest overmaken en hij had mij direct zijn banknummer geappt. We waren er beide over eens dat het niet te doen is om daar te gaan staan terwijl hij kreupel is.

Nu is het alleen een trailer regelen en dan kan ik hem ophalen. We hebben het beide netjes afgesloten. Wat voor een fijn gevoel zorgt. Alleen jammer dat het zo gelopen is.


( Over het water. De waterbak doet het sinds vandaag. Hij bracht af en toe een emmertje water.
Over de zweetafdrukken, ik ben er tweemaal geweest. Hij had toen twee keer een trainingspaard voorgereden. Na het rijden was het paard bezweet. Hij deed er een borstel over en zette hem zo terug in de stal. )

Ik heb twee foto's toegevoegd.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 19-10-16 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto van bedrijf weggehaald na overleg met TS

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Twijfels keuze zadelmak maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:07

Goed zo.. Lekker naar huis dat dier! Hopelijk valt het mee met het been.
Jammer dat de trainer niet direct eerlijk is geweest..