Welke auto kopen voor zowel veel km's als voor een trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
truitje

Berichten: 573
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Amstelveen

Welke auto kopen voor zowel veel km's als voor een trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 23:41

Graag zou ik jullie advies hebben over (tweedehands) auto's die een trailer kunnen trekken maar ook goedkoop zijn in onderhoud/verzekering/belasting. Ik rijd er namelijk ook privé vele kilometers mee. De auto hoeft niet mooi of groot te zijn.

Iemand goede tips met prijs indicatie?


EllyC

Berichten: 8120
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Welke auto kopen voor zowel veel km's als voor een trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 00:49

Ik ben gegaan voor een peugeot 407sw diesel.
Mag 1600 kg trekken en rijdt 1 op 16 zonder trailer.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Welke auto kopen voor zowel veel km's als voor een trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 01:59

Je wilt een sterke personenauto. 4x4 zuipt teveel voor gewone kilometers.
Hoeveel moet de wagen kunnen trekken in kg? Lengte afstand per keer? Hoeveel km zonder aanhanger?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

hahahatsjoe

Berichten: 2384
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 07:36

Peugeot 407 op gas. Heb ik, scheelt maar 20 per maand in vergelijking met een benzineauto aan wegenbelasting, diesel is vele malen duurder, ook aan de pomp. Of een Volvo op gas. Verzekering via Independer, dikke 30 Euro.

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Welke auto kopen voor zowel veel km's als voor een trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:00

Wil je een eenpaards of tweepaards kunnen trekken? Dat maakt nogal uit voor de categorie auto's waarin je moet kijken.

Even grofweg gezegd: Om gewicht (veilig!) te kunnen trekken (en afremmen) heb je gewicht en kracht nodig. Dat gewicht en kracht zorgen voor resp hogere wegenbelasting en hoger brandstofverbruik.
Je zult dus voor jezelf moeten bepalen wat voor jou voorrang heeft. Veilger of goedkoper.

Er zullen weinig auto's zijn die goed een tweepaards kunnen trekken maar qua zuinigheid en belasting vergelijkbaar zijn met een Nissan Micra bijvoorbeeld ;)
Mocht je er toch een vinden, dan hou ik mij aanbevolen :)

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:09

Ik heb een bmw 320. Mag 1600 kilo trekken en doet het op z'n sloffen. Vervuil met trailer ligt op 10liter de 100km. Wwverkeer doet hij 6liter de 100km ongeveer. Dat is ongeveer 1:15. Is wel een diesel

laura1987

Berichten: 7128
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Welke auto kopen voor zowel veel km's als voor een trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:29


https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Welke auto kopen voor zowel veel km's als voor een trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:38

En uiteraard kijken naar hoeveel km je gaat rijden.
Gas klinkt leuk maar je staat veel vaker aan de pomp, daar moet je ook maar zin in hebben.
Ik reed bijvoorbeeld 1200km woon werk per week. Dan had ik met gas elke dag moeten tanken :+
Benzine ga je dan ook niet heel blij van worden en bleef er voor mij dus diesel over.
(Buiten dat ik diesel ook gewoon fijner vind rijden en de motoren vaak wat meer kunnen hebben)

Persoonlijke voorkeur speelt dus ook mee.

En hoeveel wil je idd (veilig) kunnen trekken, hoeveel neem je mee per keer etc

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:00

ER zijn auto's die in theorie prima 1.600 kg mogen trekken, maar in praktijk daarop finaal kapot gaan (bijv. speling op het onderstel).

Wat een groot nadeel is van gas tov diesel: een dieselauto kan in zijn leven veel meer kilometers rijden dan een gas/benzine auto. Het onderhoud ligt ook lager en ze rijden aanzienlijk verder per liter brandstof.

Ik rij nu een Audi A4 2.0 tdi, maar reed hiervoor een Volvo S60 2.4 diesel. Laatste auto was echt duurder in mrb en brandstofverbruik, maar trok aanzienlijk beter (en bleef daarbij ook heel). De Audi kan het verder prima doen. Ik rijd 30.000km per jaar waarvan nog geen 2.500 met de trailer.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Welke auto kopen voor zowel veel km's als voor een trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:05

Maar met 1600 kg red je het totaal niet met een tweepaards. Dus zolang je niet weet hoeveel paarden TS wil laden kun je ook niet echt iets zinnigs zeggen.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:08

Wij rijden een skoda superb.. super tevreden over.. is diesel engine rijden er zo 1 op 20 mee.. maar hij trekt ook prima een trailer..
Mijn vader heeft een skoda octavia en ook dat is een prima keuze! Is alleen zelf wat lichter en dat merk je met trekken.. maar verder voldoet die prima

Maar ligt er idd aan hoeveel je wilt trekken.. al zegt dat vaak meer over de motor inhoud dan over de auto zelf.. al zal je met een polo natuurlijk nooit een 2 paards trekken.. gewicht vd auto doet ook nog wat :+


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:23



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers