Thioro schreef:maar 2 koersdravers van elk hoop en al 400kg kunnen daar dan toch makkelijk op.
En die sturen zelf de camion? Geen spullen mee? Nauwelijks diesel in de tank?
Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
cissy schreef:Zijn die wagentjes ook op de weegbrug geweest om te kijken wat ze werkelijk wegen of zijn het papieren gewichten?
Thioro schreef:Nee de eisen zijn Europees.
En nee die dravers sturen niet zelf het b-vrachtwagentje, maar zelfs met 2 dravers van 400kg heb je nog 200kg over voor personen, tuig, 2 borstels, benzine en een sulky weegt ook geen 100kg.
Kan best dat ze standaard overladen zijn hoor. Als ik denk wat wij er allemaal ingepropt hebben als we naar het strand gingen, denk ik dat we vlug aan (of over) het maximale gewicht zaten. *paardlief vind het maar niks zo'n vrachtwagen, dus die gaat nu op de trailer*
Vind het gewoon bizar dat het halve land er mee rond kart als het wettelijk gewoon niet zou mogen.
Voor caravans/mobilhomes heb ik ze wel al controleposten zien opzetten. Alles op de weegbrug, liefst vol in het toeristisch seizoen tijdens piekuren.
Maar heb ze nog nooit een b-vrachtwagentje zien tegenhouden.
ikke schreef:Omdat het altijd actueel zal blijven en om iedereen toch nog maar eens te waarschuwen.
Zie http://link.marktplaats.nl/m1097878796
check op http://www.rdw.nl leert dat deze auto 790kg (!!!) bruto laadvermogen heeft.
Zoeken op C-rijbewijs geeft geen enkele garantie dat je dan altijd goed zit.
Dit is helaas geen uitzondering.
Peetstap schreef:ikke schreef:Omdat het altijd actueel zal blijven en om iedereen toch nog maar eens te waarschuwen.
Zie http://link.marktplaats.nl/m1097878796
check op http://www.rdw.nl leert dat deze auto 790kg (!!!) bruto laadvermogen heeft.
Zoeken op C-rijbewijs geeft geen enkele garantie dat je dan altijd goed zit.
Dit is helaas geen uitzondering.
Kan je even niet meer volgen .
Met c1 mag je toch tot 7500kg besturen en met c ook daarboven ?
djinnie schreef:Het is ook een vrachtwagen voor C rijbewijs, met een laadvermogen van likmevestje. Dat staat toch los van het rijbewijs?
Wel een ruime vrachtwagen voor 1 shetlander dan.
ikke schreef:djinnie schreef:Het is ook een vrachtwagen voor C rijbewijs, met een laadvermogen van likmevestje. Dat staat toch los van het rijbewijs?
Wel een ruime vrachtwagen voor 1 shetlander dan.
Ik merk bij het kijken naar dergelijke wagens dat het met grote regelmaat gebeurt dat er wagens worden aangeboden met een laadvermogen dat volstrekt ontoereikend is.
De insteek van het topic was de waarschuwing voor auto's die verkocht worden als dat je er met B-rijbewijs mee mag rijden maar feitelijk geldt de waarschuwing even goed voor wagens waarbij een C-rijbewijs noodzakelijk is.
CONTROLEER TERDEGE DE FEITEN VOORDAT JE ER EENTJE KOOPT!!!
Dat we allemaal nog maar weer eens gewaarschuwd zijn
Peetstap schreef:gooi er ook maar een in dan:
http://www.vbht.nl/nl/vehicle/3828883
hoe zit het met deze als je alles gaat "optellen" ?
Belsje schreef:Ik zou mijn wagentje graag verkopen, eerlijk gewogen!
Maar waar adverteer ik het beste en wat is zoiets nu echt waard? We gebruiken hem gewoon te weinig, dus ik kan beter af en toe een trailer huren of een wagen lenen ipv dat ding zelf te houden en plaats te laten innemen. Er hebben meer kasten en houtpellets in gestaan dan paarden