Trailer: liever met houten of kunstof/alu bodem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Trailer: liever met houten of kunstof/alu bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 11:16

Aangezien ik een beetje zit rond te kijken op internet voor een trailer..


Wat is jullie voorkeur? Hout met gietvloer + rubber of juist geen hout maar kunststof of aluminiumbodem? En waarom?

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Trailer: liever met houten of kunstof/alu bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:21

Ervaring met gietvloeren is dat je die heel goed moet controleren, als er ook maar een minuscuul klein gaatje zit in de bovenlaag dan rot de onderlaag weg en dat heb je vaak laat in de gaten, soms te laat. Als je het geld er voor hoverhebt dan zou ik absoluut voor een trailer met een kunststof of alu bodem gaan.

Angelique_94
Berichten: 42
Geregistreerd: 29-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:24

Kunststof of aluminiumbodem heeft mijn voorkeur, minder onderhoud en gaat (over het algemeen) langer mee voordat er een nieuwe bodem in moet. Hout rot nu eenmaal wat sneller, aluminium is vrij duurzaam. Qua inladen enzovoort vind ik geen verschil, verder in gebruik ook niet.

Anoniem

Re: Trailer: liever met houten of kunstof/alu bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:50

Af fabriek absoluut alu of kunstof. Vooral omdat ze het met de afwerking van hout niet zo nauw nemen en kopse kanten niet behandelen tegen vocht.

tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Trailer: liever met houten of kunstof/alu bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:57

Wij hebben een houten Henra, met alu bodem. Easyline XL, zonder zadelkamer.
Wij willen absoluut geen polyester trailer omdat die een houten binnenkern hebben. Vol alu was boven ons budget.
En tegenwoordig hebben veel nieuwe trailer een alu vloer met rubberen afdekking.
Geloof dat Henra 5 of zelfs 15 jaar garantie op de bodem geeft.

Trailer staat bij ons altijd binnen, wordt mest etc wordt meteen na gebruik verwijderd.

Wat wij als optie hebben laten doen, is in hoogte verstelbare borst en bil stangen. Ideaal met veulen en pony's.

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Trailer: liever met houten of kunstof/alu bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:58

moeilijk he Focussed....ook ik ben aan t rondkijken voor n andere trailer...dus lees lekker mee :D

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Trailer: liever met houten of kunstof/alu bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:46

Alu, sterkste en duurzaamste

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Trailer: liever met houten of kunstof/alu bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:55

Deze keuze zou voor mij ook niet zo moeilijk zijn: aluminium!

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:02

.
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 16-07-23 16:53, in het totaal 2 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:53

Zelf gelegde houten vloer met een losse mat erop. na 12 jaar is de vloer nog uitstekend.

Dressuurgek

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Zuid-Oost Nederland

Re: Trailer: liever met houten of kunstof/alu bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:43

Heb een volledig alu trailer, kap is van kunststof. Veel te bang dat het hout toch gaat rotten door een beschadiging in de gietvloer of het kunststof. Met alu heb ik daar geen omkijken naar.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: Trailer: liever met houten of kunstof/alu bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:16

Ik heb een Weijer Traveler met aluminium bodem voorzien van gietvoer (en ik heb er nog een extra mat op liggen bij de voorbenen want meneer schraapt), gewoon omdat daar weinig mee kan gebeuren.

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 19:44

Nou het is gelukt hoor :D

Vandaag de eigenaar geworden van een Bockmann uit 2010, met aluminium vloer, zadelkamer (inpandig vandaar geen deurtje aan de buitenkant) en camera systeem. BOVAG ggk tot 3-2016.En voor een hele goede prijs!


Afbeelding

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Trailer: liever met houten of kunstof/alu bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:46

Gefeliciteerd! Ben wel heel benieuwd naar de hele mooie prijs trouwens. Puur uit interesse. Kan ook via pb natuurlijk :)

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Trailer: liever met houten of kunstof/alu bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:50

Wij hebben een Bockmann Duo van 4 jaar oud en bewust voor een Alu bodem gekozen ivm rotplekken in een houten bodem.

SMGL
Berichten: 52
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Trailer: liever met houten of kunstof/alu bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:13

Prachtige trailer! Zeker geen miskoop.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Trailer: liever met houten of kunstof/alu bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:33

Ik heb een volledig alu trailer in bestelling staan. Mijn huidige trailer is betonplex, zowel de vloer als de opbouw. De vloer begint nu na 8 jaar al te rotten, erg snel vind ik. Dus voor mij nu alu.

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Trailer: liever met houten of kunstof/alu bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 19:43

Oei zeker van betonplex zou je i.v.m. de epoxylaag toch wel wat meer verwachten!! Ik wilde het liefst ook een aluminium of polyester opbouw maar dat ging echt boven budget :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:50

Focussed schreef:
Oei zeker van betonplex zou je i.v.m. de epoxylaag toch wel wat meer verwachten!! Ik wilde het liefst ook een aluminium of polyester opbouw maar dat ging echt boven budget :o

Daar kan je ook zeker meer van verwachten. Maar dan moet een fabrikant wel alle kopse kanten en gaten goed afwerken. En uit kosten oogpunt doen ze dat laatste meestal niet............

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:25

Gloa schreef:
Focussed schreef:
Oei zeker van betonplex zou je i.v.m. de epoxylaag toch wel wat meer verwachten!! Ik wilde het liefst ook een aluminium of polyester opbouw maar dat ging echt boven budget :o

Daar kan je ook zeker meer van verwachten. Maar dan moet een fabrikant wel alle kopse kanten en gaten goed afwerken. En uit kosten oogpunt doen ze dat laatste meestal niet............

Mijn trailer is in de eerste 3 maanden dat ik hem had 4 keer teruggeweest omdat er vocht langs de bodem kwam met schoonmaken (geen hogedruk), en dat mag niet. Er is toen gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken, want betonplex zou niet wegrotten. Dat zien we dus nu. Ook al laat je het drogen en zorg je dat het toch goed dicht zit, het kwaad is al geschied. Trailer ziet er verder nog als nieuw uit hoor, net nieuwe bandjes ook. Een nieuwe houten bodem kost 770 euro, een alu bodem 1250. Dus heb ik besloten om geheel van betonplex af te stappen en over te gaan op alu. Dat rot in principe niet meer weg.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:39

germie schreef:
Gloa schreef:
Daar kan je ook zeker meer van verwachten. Maar dan moet een fabrikant wel alle kopse kanten en gaten goed afwerken. En uit kosten oogpunt doen ze dat laatste meestal niet............

Mijn trailer is in de eerste 3 maanden dat ik hem had 4 keer teruggeweest omdat er vocht langs de bodem kwam met schoonmaken (geen hogedruk), en dat mag niet. Er is toen gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken, want betonplex zou niet wegrotten. Dat zien we dus nu. Ook al laat je het drogen en zorg je dat het toch goed dicht zit, het kwaad is al geschied. Trailer ziet er verder nog als nieuw uit hoor, net nieuwe bandjes ook. Een nieuwe houten bodem kost 770 euro, een alu bodem 1250. Dus heb ik besloten om geheel van betonplex af te stappen en over te gaan op alu. Dat rot in principe niet meer weg.

In principe misschien niet maar in de praktijk toch echt wel.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Trailer: liever met houten of kunstof/alu bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:27

Daarom schrijf ik ook in principe. Een trailer is gemaakt van geanodiseerd aluminium en dat betekent dat het alu over water en pis kan. Maar goed, de kwaliteit van anodiseren en alu maakt wel uit. Alleen, daar waar een houten bodem ondanks onderhoud na 8 jaar weg is haalt alu zonder onderhoud de 20 jaar. En dan is dat verschil voor mij wel een duurdere trailer waard. Dusja alu kancorroderrn maar beslist minder snel dan dat hout wegrot.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:35

germie schreef:
Daarom schrijf ik ook in principe. Een trailer is gemaakt van geanodiseerd aluminium en dat betekent dat het alu over water en pis kan. Maar goed, de kwaliteit van anodiseren en alu maakt wel uit. Alleen, daar waar een houten bodem ondanks onderhoud na 8 jaar weg is haalt alu zonder onderhoud de 20 jaar. En dan is dat verschil voor mij wel een duurdere trailer waard. Dusja alu kancorroderrn maar beslist minder snel dan dat hout wegrot.

Ik ken nog geen enkele trailer van 20+ jaar oud met een alu bodem om dat te staven. Ik ken wel Range Rovers waarvan de alu beplating na 20 jaar toch echt wel problemen geeft.
HET probleem, naast urine, blijft de overgang tussen staal en aluminium. Aangezien er altijd werking en schuring in een trailer zit, zal die geanodiseerde laag eraf gaan en dan gaat het opeens hard.

Ik kan je wel uit eigen vaststelling melden dat een hufterproof gelakte vloer het minimaal 12 jaar uithoudt. Zo lang ligt mijn vloer namelijk al in mijn trailer.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 08:32

Ik ga m'n trailer zometeen halen, geheel alu, dus alleen onderhoud aan banden en remmen. *\o/* *\o/* Geen 2-3 keer per jaar bodem controleren op slechte plekken en dergelijke. En dat maakt het de meerprijs van alu al waard. Hopelijk ziet ie er ook nog mooi uit (ik heb deze trailer uit een brochure gekozen wegens geen voorbeeld aanwezig). :D

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Trailer: liever met houten of kunstof/alu bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 08:44

voor mij absoluuut een kunststof of alu bodem. Opbouw heb ik dan liever weer hout omdat dat makkelijker te vervangen is mocht er een keer wat gebeuren. kunststof versplintert wat gevaarlijk kan zijn voor je paard en daar kan je niet een gedeelte van vervangen. Hout is daarin een stuk makkelijker en goedkoper.
wij hebben een henra trailer, super tevreden mee!