Ibbel schreef:En verder resoneert het ding bij 80-90 km/u. Dat kan best de combi van mijn auto en de ingebouwde spoiler van de trailer zijn, maar het irriteert me wel een tikkie. En tja, bij het proefrijmodel was dat allemaal niet het geval, en bij het geleverde exemplaar dus wel.
80-90 km/u he? Zijn de banden van je auto en je trailer alle acht volgens specificaties opgepompt? En, nog steeds op spanning (even controleren)? En zo ja, zijn er andere verschillen, bv mate van slijtage of (nog veel erger) merk en/of type band? Leeftijd? Ooit een reserveband omgelegd?
Ik begrijp dat je auto en je trailer verschillende banden heeft, maar je trailer moet rondom wel dezelfde banden hebben, en je auto ook.
80-90km/u komt namelijk overeen met de natuurlijke resonantiefrequentie van het chassis van de meeste auto's, en een ongelijkheid in wielen, banden of ophanging merk je bij die snelheid het beste. Je zal die instabiliteit (in iets mindere mate) ook kunnen voelen bij de helft van die snelheid (45km/u) en ook de dubbele snelheid (170 km/u) alhoewel je die snelheid hopelijk niet met een trailer zal rijden....
Als je die trailer nieuw hebt gekocht, en het proefmodel had (bij jouw auto) geen probleem, dan zou ik terug gaan en de leverancier vier nieuwe wielen erom laten leggen, voor een proefritje. Ik vermoed dat je probleem dan is opgelost.