"Paspoort moet in de buurt van paard zijn"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Paspoort op stal bij paard?

Ja
40 (33%)
Nee
81 (66%)

Totaal aantal stemmen: 121


GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 14:30

Dat is een hele andere discussie inkydevil, waar ook al 100 topics over zijn. Die hoort niet hier.

Aaronyve, jij denkt dat je met afspraken boven de wet staat? Paspoort hoort bij het paard, anders krijgt stalhouder boete. Punt. Kan niks aan veranderd worden. Vertel eens wat voor afspraken jullie hebben, dat de stalhouder dat risico voor jou aan wil gaan? Krijg er gelijk gekke gedachten bij, ha ha! Of zijn die afspraken ineens topgeheim omdat je je hier moet verdedigen en er eigenlijk helemaal geen afspraken zijn?

Inderdaad, wees maar blij dat je niet bij mij op stal staat, ik ga geen groot risico aan voor een pensionklant, ik hou me aan de wet.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie


AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 14:38

Ik hoef mijzelf ook niet te verdedigen, dit is hoe het hier gaat en als jullie daar niet mee eens zijn dan is dat niet mijn probleem gelukkig. Maar krijg maar geen gekke gedachtes haha :D
Ik ben ook blij wat dat betreft. Tevreden over waar ik sta en gelukkig hoeven wij ons nergens zorgen over te maken.

Aaron
Elmar
Lucky

marjan19

Berichten: 349
Geregistreerd: 19-05-11

Re: "Paspoort moet in de buurt van paard zijn"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:12

Vind het zelf ook een beetje apart, rij een paard van een ander, staat bij mij op stal, ik heb het paspoort en ik betaal bijna alles.. Dus als ik kwaad wil tegen de eigenaar is het paard gewoon van mij?

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:27

Ik vind het ook raar als je stalhouder het paspoort moet hebben. Stel je moet om 05.00 uur vertrekken naar een evenement. Moet je dan om 04.45 uur aanbellen of je je paspoort alsjeblieft mee mag? Want de dag van tevoren het paspoort vragen kan dan ook niet. Stel dat ze dan nét komen controleren..
Rare regel

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:31

Dorine92 schreef:
Ik vind het ook raar als je stalhouder het paspoort moet hebben. Stel je moet om 05.00 uur vertrekken naar een evenement. Moet je dan om 04.45 uur aanbellen of je je paspoort alsjeblieft mee mag? Want de dag van tevoren het paspoort vragen kan dan ook niet. Stel dat ze dan nét komen controleren..
Rare regel


zo had ik er nog niet eens over na gedacht, zo is het nog onlogischer...

Anoniem

Re: "Paspoort moet in de buurt van paard zijn"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:32

ik moet wel zeggen dat ik niet eens de verantwoordelijkheid zou willen hebben om alle paspoorten te bewaren

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:36

Anoniem schreef:
ik moet wel zeggen dat ik niet eens de verantwoordelijkheid zou willen hebben om alle paspoorten te bewaren

Dat ook idd. Je zal ze maar kwijtraken en de dag voor een kampioenschap erachter komen wanneer je het paspoort wilt klaarleggen voor de eigenaar.. :P

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:41

Anoniem schreef:
Dorine92 schreef:
Ik vind het ook raar als je stalhouder het paspoort moet hebben. Stel je moet om 05.00 uur vertrekken naar een evenement. Moet je dan om 04.45 uur aanbellen of je je paspoort alsjeblieft mee mag? Want de dag van tevoren het paspoort vragen kan dan ook niet. Stel dat ze dan nét komen controleren..
Rare regel


zo had ik er nog niet eens over na gedacht, zo is het nog onlogischer...


Ja, maar je kan de dag van te voren ook met de stalhouder afspreken dat hij/zij het paspoort op een bepaalde plek legt. Zo simpel is het :P

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:26

Just_Sannee schreef:
Ja, maar je kan de dag van te voren ook met de stalhouder afspreken dat hij/zij het paspoort op een bepaalde plek legt. Zo simpel is het :P

En iemand hem jat.. zou ik ook bang voor zijn

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: "Paspoort moet in de buurt van paard zijn"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:36

Mijn pony haar paspoort ligt hier thuis, als ze zouden controleren bij mijn pensioneigenaren (wat me sterk lijkt, zijn 4 eigen paarden aan huis en dan de mijne privé) dan ben ik met 10 minuten op stal met het paspoort.. Vind het een eng idee om het af te geven, maar goed zoals hier al word gezegd is paspoort ook geen eigendomsbewijs. Zou toch wel tof zijn als Nederland daar eens iets op gaat verzinnen..

Ik heb autisme, en zal soms bepaalde dingen anders verwoorden of opvatten als bedoeld.

Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:41

en wat nou als je paard nog geen paspoort heeft?

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Re: "Paspoort moet in de buurt van paard zijn"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:43

En hoe zit het dan in dit geval:

Wij hebben geen stal waar een paspoort veilig (droog) kan liggen, enkel een weiland.

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:49

Ik heb het doorgelezen, en ik heb er grote moeite mee om het paspoort af te geven .... Voor zover ik weet geeft het paspoort je veel mogelijkheden
- je kan met een paard op pad... Zowel binnen als buiten Nederland ..het hoeft daarvoor niet op naam te staan...
- Als het dier ziek zou worden kan je het laten euthanaseren en oplaten halen door Rendac... Daar moet je namelijk het paspoort voor hebben.
- En bij het abboittoir moet het paspoort eerst worden afgegeven, waar het paard word afgemeld. Alvorens richting produktie lijn te gaan
- Sommige paarden en pony's hebben geen stamboek papier....en dus alleen dat ene paspoort waar al hun gegevens in staan

En zo zijn er nog wat dingen, waardoor ik niet graag mijn paspoort af zou geven....
Ik kan me voorstellen dat je als pension houder het een prima regeling vind... Als de eigenaar bv. Een wanbetaler zou zijn. Heeft de pension houder wel een geweldige borg.

Mijn voorstel zou zijn om een soort duplicaat paspoort op te stellen. Voor paardenhouders die hun paard elders hebben staan. Met de noodzakelijk benodigde gegevens. Maar niet met de bevoegdheden die het originele paspoort bied. Als student, heeft mijn huis of flat eigenaar toch ook niet mijn ID of paspoort in beheer.
Bovenal stelt de wet dat je, indien je met je paard onderweg bent dat je dat paspoort ook bij je hebt.... Mensen met een grote stal zitten daar volgens mij ook niet op te wachten...

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

miriam2105

Berichten: 113
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:55

Waarom vinden jullie het niet fijn als het paspoort op stal ligt of bij je paard in de buurt is??

Het paspoort is zoals al eerder gezegd geen eigendomsbewijs en is na verlies of diefstal zo weer opnieuw aan te vragen....
Als je op pad gaat of naar een wedstrijd moet je het bij je hebben het is een soort ID-kaart van je paard dus altijd bij het paard aanwezig zijn.
Heel veel mensen hebben hun paard niet eens op hun naam staan en denken dat het paspoort voldoende is maar kijk is naar huisdieren die hebben ook een paspoort maar als ik mijn hond verkoop zonder paspoort is er niemand die erom vraagt.
Het is een ander verhaal als het echt om de stamboompapieren gaat.

mijn paspoort ligt bij de stal-eigenaresse thuis (waar mijn paard staat).

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: "Paspoort moet in de buurt van paard zijn"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:57

Beetje offtopic misschien, maar wat is dan het verschil tussen het paspoort en de stamboompapieren? Want op beide staat zover ik weet de ouders etc. vermeld

Ik heb autisme, en zal soms bepaalde dingen anders verwoorden of opvatten als bedoeld.

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:57

nobje schreef:
Ik heb het doorgelezen, en ik heb er grote moeite mee om het paspoort af te geven .... Voor zover ik weet geeft het paspoort je veel mogelijkheden
- je kan met een paard op pad... Zowel binnen als buiten Nederland ..het hoeft daarvoor niet op naam te staan...
- Als het dier ziek zou worden kan je het laten euthanaseren en oplaten halen door Rendac... Daar moet je namelijk het paspoort voor hebben.
- En bij het abboittoir moet het paspoort eerst worden afgegeven, waar het paard word afgemeld. Alvorens richting produktie lijn te gaan
- Sommige paarden en pony's hebben geen stamboek papier....en dus alleen dat ene paspoort waar al hun gegevens in staan

En zo zijn er nog wat dingen, waardoor ik niet graag mijn paspoort af zou geven....
Ik kan me voorstellen dat je als pension houder het een prima regeling vind... Als de eigenaar bv. Een wanbetaler zou zijn. Heeft de pension houder wel een geweldige borg.

Mijn voorstel zou zijn om een soort duplicaat paspoort op te stellen. Voor paardenhouders die hun paard elders hebben staan. Met de noodzakelijk benodigde gegevens. Maar niet met de bevoegdheden die het originele paspoort bied. Als student, heeft mijn huis of flat eigenaar toch ook niet mijn ID of paspoort in beheer.
Bovenal stelt de wet dat je, indien je met je paard onderweg bent dat je dat paspoort ook bij je hebt.... Mensen met een grote stal zitten daar volgens mij ook niet op te wachten...


Gewoon geen wanbetaler zijn, dan is er niks aan de hand....

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:00

Lisa_H schreef:
Beetje offtopic misschien, maar wat is dan het verschil tussen het paspoort en de stamboompapieren? Want op beide staat zover ik weet de ouders etc. vermeld

Héél erg offtopic en hier niet aan de orde. Daar zijn 100 andere topics over, zoek die maar even op. En laat het hier ontopic doorgaan.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:40

Het schijnt al verplicht te zijn.
Ik vind het ook niks.
Wil daarom ook kijken of stal eigennaar genoegen neemt met een kopie

Japie&Nodin :+:
Maystro Y;(

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: "Paspoort moet in de buurt van paard zijn"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:45

Tja, en dan nog, als je staleigenaar genoegen neemt met een kopie krijg jij alsnog een boete bij een controle. Schiet je nog steeds niks mee op!

Cremoris

Berichten: 156
Geregistreerd: 18-01-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:46

Werd een paar weken geleden gebeld door de eigenaresse van de stal waar ik mijn paard heb staan dat ik z.s.m. mijn paspoort moest afleveren omdat ik anders een boete zou kunnen krijgen als ze kwamen controleren. Zij heeft nooit meegekregen dat ze een boete kon krijgen maar ook zij werd geïnformeerd en zo kwamen wij er ook achter. Heb er een beetje een dubbel gevoel bij, ondanks dat de paspoorten nu achter slot in grendel liggen ben ik toch bang dat ze die op een of andere manier toch jatten en ik mijn paard kwijt ben. -O-

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: "Paspoort moet in de buurt van paard zijn"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:20

De wetgeving is simpel. De houder van het paard moet desgevraagd het paspoort kunnen tonen.
De houder is gedefinieerd als 'degene die het dier onder zich heeft'.
Dat betekent op een pensionstal de pensionhouder, tijdens transport de chauffeur die de combinatie bestuurt, in de kliniek de dierenarts of dierverzorger die over de opgenomen patienten gaat.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:31


Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers