lease pony.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
FHorseslover
Berichten: 51
Geregistreerd: 23-10-10

lease pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-12 20:29

hallo, ik wil graag een leasepony op myn manege (manege berestein).
alss je ervaring hebt graag de volgende vragen beantwoorden:
- hoeveel ben ik kwijt aan spullen
- hoeveel ben ik kwijt per maand

is een lease pony leuk? ik wil het echt heel graag!
maar eerst moet ik er goed over nadenken.
xx

Mijn hobby zit tussen mijn benen.


friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: lease pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:57

gewoon bij de manege navragen dan weet je het precies

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

Anoniem

Re: lease pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:59


Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:57

Ik lease voor 35,- per maand. Niet veeel :P
Een leasepony is echt leuk. Je wordt een beetje aangezien als de eigenaar van het paard. Ik lease haar de hele week, gewoon altijd. Er zijn ook maneges waar je 1 of 2 dagen per week kunt leasen.

Qua spullen hoef ik zelf niks te kopen. Dat doet de manege. Ik hou alleeen zooo van spulletjes kopen dat ik lekker veel dekjes en halsters heb. Als iets van haar kapot is, zoals borstels, dan vul ik ze bij door 1 van mezelf te gebruiken.

Idd moet je er wel goed over nadenken. Het kost wel wat tijd en aandacht. Je krijgt dan een echte band met je pony! Heb ik ooowk :D Er zijn nu zelfs kleutertjes die aan me vragen of ze een foto mogen maken van Mandy :')

Sylvester EINDSTAND Dressuur B+13 L1+19 L2+11 M1+3 Springen BB+2 | Mandy L1+5 eindstand onderling
[EJL-ITP] Mijn laatste jaar met schimmel Sylvester.

Hickstead
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-02-12

Re: lease pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:00

Hier in de buurt zit een manege waar ze ponies verleasen daar kost het ik dacht 150 euro per maand. Dan kun je 4 dagen rijden 2x los en 2x les en daar zitten alle spullen bij.

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: lease pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:26

Hoeveel het kost is per Manege verschillend, dat hangt er ook vanaf voor hoeveel dagen per week het is.

Qwa spullen kost het je niks. Je gebruikt gewoon de spullen van de manege..

Phιlιp Valιanт
мιa van 'т ѕaмвer -Verkocht

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:50

Om op een manege een lease pony te hebben is over het algemeen niet goedkoop, maar goed anderzijds je hebt vaak wel alles bij de hand binnenbak,buitenbak en nog meer, verder zie je ook weleens dat er een les inbegrepen is. Verder denk ik dat meestal spullen als zadel, hoofdstel,dekje wel inbegrepen zit omdat het gewoon moet passen en die paarden ook belangrijk zijn voor de lessen en ze kunnen het niet hebben als mensen eigen zadel erop gooit dat misschien niet past met alle gevolgen van dien.
Verder wat poets spullen en je bent er eigenlijk al.
Afhankelijk van de hoeveelheid dagen dat je van de pony gebruik wil maken zal de bijdragen zijn ik gok erop dat je gauw boven de 100 euro zit voor een dag of 3 per week.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Blondine_x
Berichten: 31
Geregistreerd: 29-01-12

Re: lease pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:10

Een lease pony is zeker een leuke optie als je manege lessen saai vind worden

Maleficent

Berichten: 1340
Geregistreerd: 16-02-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:13

Citaat:
Om op een manege een lease pony te hebben is over het algemeen niet goedkoop, maar goed anderzijds je hebt vaak wel alles bij de hand binnenbak,buitenbak en nog meer, verder zie je ook weleens dat er een les inbegrepen is. Verder denk ik dat meestal spullen als zadel, hoofdstel,dekje wel inbegrepen zit omdat het gewoon moet passen en die paarden ook belangrijk zijn voor de lessen en ze kunnen het niet hebben als mensen eigen zadel erop gooit dat misschien niet past met alle gevolgen van dien.
Verder wat poets spullen en je bent er eigenlijk al.
Afhankelijk van de hoeveelheid dagen dat je van de pony gebruik wil maken zal de bijdragen zijn ik gok erop dat je gauw boven de 100 euro zit voor een dag of 3 per week.


Dat is wel héél veel := zoveel betaal je op de manege waar ik rijd voor ongeveer 3 maanden volpension stalling

Niet wachten tot de storm voorbij is, gewoon dansen in de regen.

Otti1977

Berichten: 3039
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: lease pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:22

leuk manege berestein, daar heb ik vroeger een jaar stage gelopen.
Wie is de eigenaar nu? Jeroen?
je moet gewoon even bij hun informeren wat de kosten zijn, welke zitten er bij de lease inbegrepen en welke zijn voor jou.
Dit moet je allemaal even voor jezelf op een rijtje zetten.

Otti1977

Berichten: 3039
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:23

BoemPats schreef:
Citaat:
Om op een manege een lease pony te hebben is over het algemeen niet goedkoop, maar goed anderzijds je hebt vaak wel alles bij de hand binnenbak,buitenbak en nog meer, verder zie je ook weleens dat er een les inbegrepen is. Verder denk ik dat meestal spullen als zadel, hoofdstel,dekje wel inbegrepen zit omdat het gewoon moet passen en die paarden ook belangrijk zijn voor de lessen en ze kunnen het niet hebben als mensen eigen zadel erop gooit dat misschien niet past met alle gevolgen van dien.
Verder wat poets spullen en je bent er eigenlijk al.
Afhankelijk van de hoeveelheid dagen dat je van de pony gebruik wil maken zal de bijdragen zijn ik gok erop dat je gauw boven de 100 euro zit voor een dag of 3 per week.


Dat is wel héél veel := zoveel betaal je op de manege waar ik rijd voor ongeveer 3 maanden volpension stalling


100 euro voor 3 maanden stalling is wel heel weinig of begrijp ik je verkeerd?

Maleficent

Berichten: 1340
Geregistreerd: 16-02-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: lease pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:25

Ze schrijft boven de 100 euro en die 3 moest trouwens een 1 zijn :) ( heb haastig getypt )

Niet wachten tot de storm voorbij is, gewoon dansen in de regen.

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:30

BoemPats schreef:
Ze schrijft boven de 100 euro en die 3 moest trouwens een 1 zijn :) ( heb haastig getypt )


Ik vnd dat niet een raar bedrag hoor, over het algemeen als je een paard volledig gaat leasen, ben je verantwoordelijk voor stallingskosten+hoefsmid+evt fysiotherapie etc en dan znog alle spullen en je eigen lessen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:46

BoemPats schreef:
Ze schrijft boven de 100 euro en die 3 moest trouwens een 1 zijn :) ( heb haastig getypt )


Dan is dat een erg goedkope manege, meeste maneges zit je toch al gauw aan stallingkosten tussen de 200 tot 350 per maand volpension. Wil je dan een paard lease voor een paar dagen in de week is 100 euro per maand niet erg veel hoor.
Je moet niet vergeten dat het om een manegepaard gaat dit is totaal anders als een particulier paard. Een manege moet eraan verdienen. Wat het paard niet op kan brengen in de lessen moet als nog gewoon betaald worden. En dan zul je op een manege veel meer voor een leasepaard betalen dan als je een paard van een particulier leaset die hoeft er over het algemeen niets aan te verdienen maar wil gewoon maandelijks grotendeels de kosten vergoed hebben. Bij een manege ligt dat heel anders. Dat is voor hun een bron van inkomsten.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

chloeve

Berichten: 500
Geregistreerd: 06-06-11
Woonplaats: noord-brabant

Re: lease pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:34

Ik heb eerst een manege paard geleast. Vond het erg leuk kwa prijs is het erg verschillend dat bepaald elk manege zelf ik betaalden 90 euro per maand voor 3 dagen daar zat dan geen les bij maar wel al zn spul maar ook de da en de hoefsmid. Ik zou gewoon goed met je ouders er over hebben en met de manege eigenaar er gaat namelijk toch best veel tijd inzitten.

Clauwtje

Berichten: 1150
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Brielle

Re: lease pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:44

Hoi,

Lijkt mij als je een leasepony hebt hiervoor een bedrag betaald aan de manege, nu heb ik toevallig gisteren prijzen opgezocht. Lijkt mij dat je de spullen gebruikt (zadel en hoofdstel) van de manege en dat je evt je eigen poetsspullen kunt aanschaffen en een leuk dekje/peesjes?

Deze info heb ik van de site:
De huur van een pony/paard is voor minimaal 3 1/2 dag of
de gehele week.
Enige rij-ervaring is wel vereist.
Je mag iedere dag gebruik maken van een les.
De leaseprijzen zijn exclusief de kosten van de hoefsmid.
Deze komen er om de 6 á 8 weken bij.
Bij langdurige ziekte van pony of paard is het mogelijk om
een manegepony- of paard te rijden.


Lease pony 3,5 dag per week 215per maand
Lease pony gehele week 430per maand
Lease paard 3,5 dag per week 245per maand
Lease paard gehele week 490per maand.

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: lease pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:47

Dat vind ik wel heel duur :oo

Phιlιp Valιanт
мιa van 'т ѕaмвer -Verkocht

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:48

Ik heb 2 keer een leasepony gehad. Op de dagen zaterdag,zondag en maandag en donderdag les, maar les betaalde ik apart. Voor het leasen alleen betaalde ik 150 euro per maand en dan nog 50 euro les per maand erbij. Ik mocht geen buitenritten alleen in de bak rijden en dat was ook 1 van de redenen om te stoppen met leasen :j

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

Rider01

Berichten: 3053
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oudkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:49

Jemig wat een geld zeg..
490 euro? Daar kan ik 5 maanden stalling van betalen voor mijn e-pony...

Is het niet goedkoper voor jou (TS) om een leasepony van een particulier te zoeken?
Dan ben je minder geld kwijt denk ik.

Massie <3

sarahdegroot
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-03-12

Re: lease pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:58

ik weet wel dat een eigen paard goedkoper is!
(lichter eigelijk wel aan hoel ang je wilt leasen als je het heel leuk vind kan je beter een eigen paard kopen is goedkoper namelijk)

bonzwa

Berichten: 996
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:13

Nordsvensk schreef:
Dat vind ik wel heel duur :oo


Ja maar hier zitten dan wel lessen bij en zoals al gezegd gebruik vd accomodatie.

Ik vind het ook veel geld maar aan de andere kant denk ik beter zo 'proberen' of je het echt leuk vindt dan een pony aanschaffen en als het tegenvalt het beestje weer weg moeten doen..

Let what you love be what you do!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:06

Clauwtje schreef:
Hoi,

Lijkt mij als je een leasepony hebt hiervoor een bedrag betaald aan de manege, nu heb ik toevallig gisteren prijzen opgezocht. Lijkt mij dat je de spullen gebruikt (zadel en hoofdstel) van de manege en dat je evt je eigen poetsspullen kunt aanschaffen en een leuk dekje/peesjes?

Deze info heb ik van de site:
De huur van een pony/paard is voor minimaal 3 1/2 dag of
de gehele week.
Enige rij-ervaring is wel vereist.
Je mag iedere dag gebruik maken van een les.
De leaseprijzen zijn exclusief de kosten van de hoefsmid.
Deze komen er om de 6 á 8 weken bij.
Bij langdurige ziekte van pony of paard is het mogelijk om
een manegepony- of paard te rijden.


Lease pony 3,5 dag per week 215per maand
Lease pony gehele week 430per maand
Lease paard 3,5 dag per week 245per maand
Lease paard gehele week 490per maand.


Zo pittig prijzen. Zal wel een luxe manege zijn neem ik aan.
Als ik heel eerlijk mag zijn belachelijk dat je ook nog om de 2 maanden zo'n 20 euro aan de hoefsmid moet betalen.
Okey je mag dagelijks lessen volgen maar dat is ook geen mens die dat doet volgens mij want van vrij rijden leer je ook.
Op jaar basis ben je je zo'n 120 kwijt aan hoefmid kosten + 5.880 euro = 6000 op jaarbasis als je dit al kan opbrengen per jaar, dan kun je 1 jaar sparen en je kunt een paard zelf kopen, voor 6000 kun je een aardig eind komen voor een paard plus de toebehoren als je dan nog maandelijks zo'n 500 kunt uitgeven. Kom je ook aardig op weg mocht je DA kosten krijgen.
Kan me haast niet voorstellen dat mensen voor dit geld een paard lease. Het is niet goedkoop maar dit is dan weer wel het andere uiterste.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: lease pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:13

Vergeet niet dat Manege Berenstein Den Haag is.... dure omgeving, randstad ;)

Alhoewel ik voor die 450,- 2 maanden stalling voor mijn paard heb.. maargoed :=

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: lease pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:47

Stalling voor een paard is 395
In mijn tijd (ruim 14 jaar geleden dat ik daar heb gereden) werd er ook echt een bijpassend paard gezocht. Hadden ze die niet staan werd er gekocht in goed overleg.

[O]

Jilzet
Berichten: 678
Geregistreerd: 10-09-11
Woonplaats: overal en nergens.

Re: lease pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:55

Ik wil niet banketstaaf zijn, maar waarom neem je niet een verzorgpony bij een boer ofzo? Je mag meer, en soms is het gratis! ( net als ik. )

FREDJEEEEE


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: zonnetje1903 en 53 bezoekers