Bockmann trailer met Westfalia onderstel: meerwaarde?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Bockmann trailer met Westfalia onderstel: meerwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 08:19

Komend jaar gaan wij voor een Bockmann 2 paards trailer. Nu gaf de trailerboer als optie om een Westfalia onderstel te nemen i.p.v. het standaard onderstel.

Aangezien dat ruim 600 euro meer kost, vraag ik mij af.. Wat voor meerwaarde heeft dit? En is dit het extra geld wel waard?

Daroma, Roma (Wonderboy x Jetset-D) Z1+11 Van afgeschreven naar revalidatie
Novella è Bella, Nova (Total US x Wonderboy) Alweer 6 maanden oud!
Kyara, stoere Welsh-b pony (v. onbekend)

Lavita, Vita (v. Fair Play) Z1+12; 9 juli 1993 - † 30 september 2016 Just for now my friend... We say goodbye...


Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Bockmann trailer met Westfalia onderstel: meerwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 08:51

Is de bockmann mss hout en de westfalia alluminium? Dan is het het geld zeker waard. Let wel op dat je trailer dan zwaarder is

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Bockmann trailer met Westfalia onderstel: meerwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 09:00

Nee het gaat echt puur om het onderstel, dus waarop de wanden en vloer liggen.

Ik ga overigens sowieso voor een aluminium versie.

Daroma, Roma (Wonderboy x Jetset-D) Z1+11 Van afgeschreven naar revalidatie
Novella è Bella, Nova (Total US x Wonderboy) Alweer 6 maanden oud!
Kyara, stoere Welsh-b pony (v. onbekend)

Lavita, Vita (v. Fair Play) Z1+12; 9 juli 1993 - † 30 september 2016 Just for now my friend... We say goodbye...

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:18

Een bockman comfort heeft hetzelfde onderstel als wat vroeger onder een Wetsfalia zat. Geen torsie-assen maar 4 spiraal-geveerde draagarmen met schokbrekers. Dit is iets minder stug geveerd. Nou is het maar net of je daar 600 euro extra voor over hebt.

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Bockmann trailer met Westfalia onderstel: meerwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:32

Als je veel lange ritten maakt met de trailer is dit wel een plus punt, het is dan comfortabeler voor je paard in de trailer.
Maak je die niet (of amper), dan heeft het in mijn ogen geen meerwaarde, het is inderdaad dan maar net of je er 600 euro extra voor over het of niet, dat is aan jou :)
Succes met je keuze.

http://www.bokt.nl/markt/ad/302386/hors ... -liners-ed
http://www.bokt.nl/markt/ad/302378/hors ... ns-lite-0g
L1 pr 214 / L2 pr 208 / M1 pr 201 / M2 pr 197 / Z1 pr 212 / Z2 pr 218 / ZZL pr 224,5 / ZZZ startgerechtigd.

ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:31

600 euro is best wel een koopje als je het afzet tegen de prijs van de losse triangels.

Iets minder stug is wel enigzins een understatement. Ik merk zelfs achter mijn Range Rover duidelijk verschil tussen mijn stenentijdperk-Westfalia en de torsie-as-geveerde huurtrailer die er af en toe ook achter hangt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:10

[quote="ikke"]600 euro is best wel een koopje als je het afzet tegen de prijs van de losse triangels.

Koop je auto maar eens compleet in onderdelen, Betaal je ook minimaal dubbel zo veel.
Losse draagarmen kosten zo'n 350 euro per stuk,( al weer een hele tijd geleden dat ik daar eens naar geïnformeerd heb trouwens, ben toen sinds tijden weer eens van mijn stoel gevallen)Dat is ook ongeveer de prijs van een nieuwe geremde torsie-as.

ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:14

Karreman schreef:
ikke schreef:
600 euro is best wel een koopje als je het afzet tegen de prijs van de losse triangels.

Koop je auto maar eens compleet in onderdelen, Betaal je ook minimaal dubbel zo veel.
Losse draagarmen kosten zo'n 350 euro per stuk,( al weer een hele tijd geleden dat ik daar eens naar geïnformeerd heb trouwens, ben toen sinds tijden weer eens van mijn stoel gevallen)Dat is ook ongeveer de prijs van een nieuwe geremde torsie-as.

Die 350 euro klopt nog vrij aardig, maar een 1000kg torsie-as doet volgens een stalgenoot, die er eentje vervangen heeft, ongeveer 800 euro. Zegt dat iets over de marge die erop zit??

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Bockmann trailer met Westfalia onderstel: meerwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:28



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: trottervicah en 59 bezoekers