wat te doen als het kenteken niet overeen komt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseChica

Berichten: 889
Geregistreerd: 09-03-09

wat te doen als het kenteken niet overeen komt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 11:00

Heb ik weer. .

Ik ga vanmiddag een andere auto ophalen .
Check ik voor de grap op internet nog even het kenteken, klopt deze dus niet.

ik ben namelijk van plan om een zwarte vw lupo mee te nemen, en volgens de rdw gaat het om een blauwe polo.

Heel leuk natuurlijk zo'n polo! Maarruh ik wil toch echt die lupo.... :+

Ik koop de auto gewoon bij een goede betrouwbare garage , dan denk je toch niet direct aan diefstal.
Vooral aangezien de vorige eigenaar de auto een dikke 6 jaar heeft gehad ( ik weet dat dit wel klopt).
Zou dit een foutje van de rdw kunnen zijn ? Of gaan er bij jullie wel alarmbelletjes rinkelen?

Ik ga het zeker aan de verkoper voorleggen vanmiddag, ondanks dat zou ik toch gráág een geruststellend antwoord van bokt willen hebben.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:01

ik zou het eerst ff uit zoeken voordat je betaald :j

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Re: wat te doen als het kenteken niet overeen komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:03

En rdw even bellen?

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:03

Heel simpel RDW bellen. :Y) Die zeggen precies wat je moet doen en hoe het kan.

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: wat te doen als het kenteken niet overeen komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:59

Foutje van de rdw is het zeker niet. Weet je zeker dat je het juiste kenteken hebt ingevoerd en niet p.o een tik foutje hebt gemaakt?
Ben je al bij de auto wezen kijken en staat het kenteken ook echt op deze auto, of is het van een foto af?

Als het kenteken op deze auto zit zou ik als ik jou was even het chassisnummer controleren die en op het kentekenbewijs staat en ergens in de auto, op het kenteken staat precies waar in de auto je deze kan vinden.

Als je van de garagehouder dat niet mag controleren is het geen zuivere koffie en dan zou ik de auto lekker laten staan. Je wilt namelijk niet worden aangehouden in een omgekarte auto.

HorseChica

Berichten: 889
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 13:37

Nou...
het zit uiteindelijk zo, je bent blond of je bent het niet.
ik had het kenteken van het verkoopcontract afgelezen , kijk ik later op de foto, zie ik dat ik de 7 voor een 1 heb aangezien :D .

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Re: wat te doen als het kenteken niet overeen komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:51

Gelukkig!

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:55

ach, ik kreeg een bericht per brief van het CJIB dat mijn auto in beslag was genomen, wegens onbetaalde boetes terwijl hij toch echt bij mij voor de deur stond en ik geen boetes open had staan.
Bij navraag bleek dat ze een foutje met de invoer van het kenteken gemaakt hadden. Het overkomt ons allemaal wel eens kennelijk ;)

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: wat te doen als het kenteken niet overeen komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:52

Ik heb wel eens een auto gehad waarbij na een jaar bleek dat er een verkeerde plaat op de achterkant zat. De letters in het midden waren omgedraait. We kwamen daar achter toen er politie voor de deur stond want we waren geflitst en het kenteken hoorde toe aan een heel ander soort auto (we hadden een rode golf en kenteken horde bij een blauwe Bentley :D ) Via het RDW kregen we gewoon een nieuwe plaat

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Re: wat te doen als het kenteken niet overeen komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:59

Wij hebben een prent gehad met een lesauto die alleen in Noord Holland rijdt maar volgens de prent waren we in brabant. Foto opgevraagd en de computer had een 7 voor een 3 aangezien :D

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:44

Essxan schreef:
Foutje van de rdw is het zeker niet. Weet je zeker dat je het juiste kenteken hebt ingevoerd en niet p.o een tik foutje hebt gemaakt?
Ben je al bij de auto wezen kijken en staat het kenteken ook echt op deze auto, of is het van een foto af?

De RDW maakt geen fouten?? _O- _O- _O- _O-
Ik heb hier drie auto's voor de deur staan waarvan het kenteken niet overeenkomt met de daadwerkelijke auto!! Lees: de RDW heeft (stomme) fouten gemaakt in hun systeem!
Met die auto's is verder niks mis, maar ik vind het op z'n minst opmerkelijk als ik een officieel NL-kenteken bij een auto heb (ik ben de eerste NL-eigenaar van die auto) en dat dat kentekenpapier afwijkt van hetgeen bij de RDW in het systeem staat!!!