trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:31

Pieteritus1 schreef:
Mag niet, Ikke, gebeurt wel...
Mijn trailer van 6 jaar (staat altijd geventileerd binnen, super onderhouden: hoppa ineens 2 rotte wanden en een rotte bodem. Voor in de zadelkamer.... Echt heel erg balen, het mag niet gebeuren maar natuurlijk had ik het geluk om nét die ene rotte appel te hebben.
Ik heb mijn trailer compleet nieuw op laten bouwen en hopelijk gebeurt het nu niet meer.

Begint het merk met Ho…?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:55

Karreman, met Hu...
Koop je een nieuwe trailer, ben je er heel zuinig op en zou je er vanuit gaan dat je 15 jaar zonder grote problemen vooruit kan, lig je er na 6 jaar al uit... Om niet te spreken van de bijkomende kosten.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:30

De Duitse degelijkheid is niet meer wat het geweest is. En dat geld niet alleen voor trailers

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:52

hier een henra contessa na 11 jaar ook zo rot (de bodem ) als wat.....

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:22

Karreman schreef:
De Duitse degelijkheid is niet meer wat het geweest is. En dat geld niet alleen voor trailers

Dat blijkt...........
Ik zie nu aan de onderkant dat de zijwanden van mijn trailer een vochtprobleem begint te krijgen. Op zich vind ik dat, na ruim 10 jaar mishandeling, niet eens zo slecht. Vloer is nog prima. Klein vochtplekje dat ik even bij moet werken (niet door-en-door) en dan voldoet ie nog uitstekend.
Wellicht dat ik volgend jaar of zo de boel eens uit elkaar sloop en wat nieuwe wanden bestel en monteer. Onderstel is nog steeds prima en voor de goed 1000 euro die zo'n herbouw me kost, koop ik geen nieuwe Westfalia............

habotrading
Berichten: 23
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:39

k doe al enkel jaren in trailers en mij is bekent dat veel trailers buiten staan bij de manege en eens per maand voor een bosrit van hun plek komen.
Men denkt dat als hij weinig word gebruikt ook weinig onderhoud nodig heeft
Technisch denkt men daar telicht over, stilstand is achteruitgang !
Je zirt trailers staan met het dak groen of erg vuil etc.
Een trailer die altijd buiten staat minstens elk jaar de kitnaden nazien of laten nazien scheelt al gauw een paar jaar behoud van de wanden.
Na het binnenkant reinigen de trailer goed achterover zetten en minstens een dag laten drogen/luchten met klep en liefst deur open.
Liefst de wind er lekker door laten waaien.
Vaak mag en kan dat niet op een manege, maar zoek dan een andere plek waar dit mogelijk is.
Veel dealers geven wel aan dat trailers economisch afgeschreven zijn wat de wanden betreft, maar ik kom vaak ook trailers tegen van 3 a 4 jaar oud met zachte plekken.
Als ik een trailer ga bekijken die buiten gestaan heeft kijk ik extra goed uit.
De meeste houten trailers zijn zgn PPL wanden dwz. Een flinterdun laagje (plastik) over berken triplex.
Als daar vocht intreed word het binnen enkel maandebn als een spons zo week.
Dat geld zowel buiten als binnen wand.

JAARLIJKS KITNADEN controle is mijn advies !

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:34

Kitnaden zij ook een bewijs van matige constructie.

Wanneer de kopse kanten van de wanden goed behandeld zijn en er geen vocht in de hoeklijnen kan blijven staan, heb je ook geen kitnaden nodig.

habotrading
Berichten: 23
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:33

Bijna geen enkel fabrikant werk kopse kanten af met verf
Kitnaden zijn even goed nodig
Komt er vocht tussen framen en hout blijft dat zitten en verdampt niet
dat vocht gaat zitten teren aan het hout, ook behandeld hout wat alleen langer volhout
Kitnaden zijn wel degelijk belangrijk bij elke trailer van elk fabrikaat

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:13

Wij op jacht geweest naar een nieuwe onze Hu.... 10 jaar en nu nog goed in te wisselen. Wat we van veel bedrijven hoorde we dat de trailers van 10 jaar en ouder veel beter van kwaliteit zijn dan de nieuwere. Slecht , goedkoop hout. Wij hebben een allu trailer gekocht. 0,0 hout in onze trailer.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 01:18

Karreman schreef:
Pieteritus1 schreef:
Mag niet, Ikke, gebeurt wel...
Mijn trailer van 6 jaar (staat altijd geventileerd binnen, super onderhouden: hoppa ineens 2 rotte wanden en een rotte bodem. Voor in de zadelkamer.... Echt heel erg balen, het mag niet gebeuren maar natuurlijk had ik het geluk om nét die ene rotte appel te hebben.
Ik heb mijn trailer compleet nieuw op laten bouwen en hopelijk gebeurt het nu niet meer.

Begint het merk met Ho…?



zijn die trailers zo slecht? Gaat het dan alleen om houtwerk of ook om de de carossrie ed