[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:12

maria500 schreef:
MaritB schreef:
Kijk naar tmm trailer en tmm auto tel bij elkaar op en dat moet onder de 3500 blijven.

Gewogen gewicht is enkel bij e rijbewijs.

Dus je auto met laadvermogen en je trailer met laadvermogen.

Ohh beter! dan mag ik er wel mee rijden

Klopt voor je B-rijbewijs, maar niet voor of je er de weg mee op mag.
Dan moet je wel met het gewogen gewicht rekenen.
Je auto mag 1300 trekken en je paard en trailer wegen samen 900 zeg je (vraag ik me af, trailers zijn vaak zwaarder dan je denkt, maar vooruit). Als je kogeldruk klopt, dan mag je ermee op pad.

O en als je met zo'n combinatie op pad gaat waarbij de politie zou kunnen twijfelen, zorg dan dat je een uitdraai van de rdw bij je hebt met daarbij deen wetsartikelen. Voorkomt gezeik ;)

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

assie

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 08:50

De Ssangyong Rexton en Korando mogen ook 3500 trekken en zijn niet zo duur in aanschaf (in vergelijking met de Toyota). Onderhoud aan en diesel voor grote bakken is wel stinkduur

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:59

Of je de klep open krijgt ligt zowel aan waar het neuswiel zit op je trailer, als aan hoever de trekhaak uitsteekt. Daar is dus weinig over te zeggen als we die maten niet weten. Ga er iig maar vanuit dat de klep maar beperkt open kan.

Ik vind zelf de Rav wat minder stabiel op de weg liggen dan een Vitara, al heb ik dan alleen ervaring met de grand Vitara. Wat me trouwens wel opviel bij de Rav: er zit per jaar en type echt enorm veel verschil in wat ze mogen trekken. Dat moet je wel echt goed in de gaten houden :)

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 08:55

Kan ook dat ze hem hebben opgeknapt natuurlijk. Vandaar ook de hogere prijs ;) . Niet meteen het slechtste denken.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:57

Op papier misschien wel. Maar werkelijk gewicht is gok ik altijd hoger

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:26

Persoonlijk vind ik een bestelwagen (een T4 in mijn geval) comfortabeler zitten dan een jeep (een Defender in mijn geval). Ook omdat je in de T4 prima kunt slapen op een matras, terwijl dat in de defender lastiger was.
Maar zoals Rex rolfo al zegt, er zit een wereld van verschil tussen bestelauto's en jeeps. Want de jeep uit 1942 waar ik ook wel eens in mag rijden, daarmee wil je liever niet de snelweg op, of überhaupt meer dan 200 km in een stuk in rijden. Dan zijn je tanden stukgetrild :P Dus... eigenlijk kun je niets met mijn antwoord :+

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:27

Dat laatste wat palousa_boy zegt herken ik wel. Mijn ssangyong zuipt met de trailer die erachter hangt eigenlijk net zoveel als zonder.
Ik rijd met een volle tank net zo ver in de ssangYong als eerder in een Nissan micra met een volle tank. Het verschil is de grootte van de tank :+

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:55

Ik heb wel eens bij Pallas een Vito gehuurd. Met trekhaak. Reed echt prima met trailer.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 07:54

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:30

Sjolvir schreef:
welke site kon je ook al weer je gewenste trekgewicht ook invullen, zucht kan hem niet terug vinden.
niet autotrack, niet gaspedaal, etc. Weet dat er 1 grote is waar het wel kan, maar de naam?
autotrader heb ik maar er was er toch nog 1?

Normaal gesproken kan dat wel op autotrack hoor.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 22:23

Waarom zou je je trailer willen terugkeuren? Voor Nederland hoeft dat iig niet.
Daar mag je achter een auto die 1800 kg mag trekken best een trailer die 3500 kg mag wegen hangen. Daar hangen wel twee voorwaarden aan.
-1 Mits je B-E hebt, maar daar ga ik vanuit aangezien je trailer nu ook 2000 kg mag wegen
-2 en mits de trailer maar niet daadwerkelijk meer weegt dan 1800 kg.

ZO'n Tiguan kun je dus prima kopen. De vraag is alleen of jouw trailer plus pony's daadwerkelijk onder het werkelijke gewicht van 1800 kg blijft.

De meeste busjes, denk aan een VW transporter, opel vivaro, ford transit etc mogen allemaal wel minimaal 2000 trekken. De zwaardere varianten zelfs 2500. Als je de auto toch alleen voor paardengerelateerde zaken gebruikt, dan is zo'n bus ideaal :extra veel ruimte om stro en zooi mee te vervoeren ;) . En als je hem op een grijs kenteken particulier (=niet de juiste benaming, maar ik kom er even niet op) rijdt, dan scheelt dat ook nog iets in de wegenbelasting tov een 'gewoon' geel kenteken.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:19

Wat een knappe Navarra <3 .
Heb je hem goed laten keuren? Ik ben bij 3 Navarra's wezen kijken namelijk vorig jaar (voor ik mijn rexton kocht) en alle 3 rot op de aansluiting cabine/achterkant. Schijnt een zwak punt te zijn bij deze auto's.
Zoooo jammer, want ik was echt verliefd. Als ik toen mijn rexton niet was tegengekomen was ik ook wel blijven zoeken naar een Navarra.

Heel veel rijplezier iig met je bakbeest

Oppassie, dierenoppas.

assie

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:09

Waar kan ik informatie vinden over de zwakke punten van een bepaald merk/bouwjaar/versie? Ik zie echt door de sites het bos niet meer :=

Mijn Rexton begint een beetje kuren te vertonen. Ik moet/mag dus op zoek naar iets nieuws.
Mijn budget is momenteel klein < € 5.000,-.

Ik zoek iets dat minimaal 2500 kg kan trekken (en liever nog meer). Op grijs kenteken bij voorkeur. Met mijn schattige Rexton op geel kenteken ben ik gewend aan de € 530,- wegenbelasting per kwartaal, dus het kan eigenlijk alleen maar beter worden :+
Nu heb ik zelf een hoop leuke auto's zien langskomen.
Een Pajero en een Patrol bijv. Maar... in mijn gewenste budget kom ik natuurlijk een hoop troep en roestbakken tegen. Dat vind ik niet erg. Ik hoef geen superknappe bak. Ik wil gewoon iets dat net zo comfortabel is als mijn Rexton en met 2 vingers in de neus de mentrailer trekt ;) . En dat het zo'n 1-2 jaar uit houdt (tegen die tijd hoop ik weer wat meer gespaard te hebben om iets beters te kunnen kopen)
En daar heb ik dus een uitpluis-site voor nodig. Dan kan ik zelf de eerste schifting doen, voordat ik mijn garagehouder de 'echte' keuring laat doen.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:50

Sjolvir schreef:
assie schreef:
Waar kan ik informatie vinden over de zwakke punten van een bepaald merk/bouwjaar/versie? Ik zie echt door de sites het bos niet meer :=

Mijn Rexton begint een beetje kuren te vertonen. Ik moet/mag dus op zoek naar iets nieuws.

Ik zoek iets dat minimaal 2500 kg kan trekken (en liever nog meer). Op grijs kenteken bij voorkeur. Met mijn schattige Rexton op geel kenteken ben ik gewend aan de € 530,- wegenbelasting per kwartaal, dus het kan eigenlijk alleen maar beter worden :+
Een Pajero en een Patrol bijv. Maar... in mijn gewenste budget kom ik natuurlijk een hoop troep en roestbakken tegen. Dat vind ik niet erg. Ik hoef geen superknappe bak. Ik wil gewoon iets dat net zo comfortabel is als mijn Rexton en met 2 vingers in de neus de mentrailer trekt ;) . En dat het zo'n 1-2 jaar uit houdt (tegen die tijd hoop ik weer wat meer gespaard te hebben om iets beters te kunnen kopen)
En daar heb ik dus een uitpluis-site voor nodig. Dan kan ik zelf de eerste schifting doen, voordat ik mijn garagehouder de 'echte' keuring laat doen.

Oef.. met jouw budget, sterkte, mijn Rexton is nu weg sinds paar wkn, maar heb me suf gezocht naar iets anders dat zoveel kon trekken (ja, ook mentrailer :+ ) en betaalbaar was en ik had groter budget als dat jij hebt.....

I know hoor. Ik ben me heel bewust van de (on)mogelijkheden van mijn budget. Maar dat is juist de uitdaging toch :+ ??
Mijn eerste autootje, een Nissan Micra voor 220 euro heeft me ook ruim 3 jaar lang overal heen gebracht zonder echte kuren. Dat legt de lat wel hoog he O:) ?

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:37

Volgens mij zijn er landen waar je auto alleen trailers mag trekken die eenzelfde tmm hebben als wat de auto maximaal mag trekken.
Als je naar zulke landen moet is dat handig.
Anders zie ik ook geen meerwaarde.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:32

Hij trekt makkelijk afhankelijk van je versie. Maar ik vind hem ook vrij licht en hoog waardoor hij soms wat wiebelig is.

Aan de andere kant: Toyota is onverwoestbaar en heel betrouwbaar.
Tenzij je assie heet :=

Door die goede naam zijn ze wel erg gewild en vrij duur in aanschaf. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf meer kijk naar de grote broer, de landcruiser.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:38

assie schreef:

Nou... de zoektocht continues....
De rextons/korando's in mijn budget hebben veel te veel op de teller, of zijn roestige bakkies.
De paar Navarra's die ik tegenkwam hadden maar 2 zitplekken en waren echt heul basic qua opties en ik ben tegenwoordig verwend met cruisecontrol, dus dat wil ik eigenlijk wel weer.
De transporters die 2500kg mogen trekken en nog een beetje acceptabel zijn qua roest en kilometers zijn onbetaalbaar.
Hetzelfde geldt voor de landcruisers en subaru's. Die zijn beide gewoon onvindbaar trouwens.

Ik had een hele leuke patrol en pajero gezien. Alleen waren er van beide garages iets teveel slechte recensies te vinden. Mijn autokennis is beperkt, dus dat durf ik er niet op te gokken. Dat ging ook over.

Maar... nu kreeg ik van een garage een Renault Master aangeboden. Iets boven budget, maar acceptabel. Weinig kilometers (<2ton). Mag 2500 trekken, 145pK. Foeilelijk kleurtje. Allerlei opties. Superstrakke laadruimte met kastenwand. Hi komt uit de lease maar is zo te zien niet mishandeld. 6deurs. Er kan een bankje in de cabine, dus er kunnen 3 mensen mee.
En het mooie: het heeft de motor van een bakbeest, maar het formaat (en gewicht) van een trafic. Geen gedoe met parkeren dus, maar wel de sterke motor. Klinkt dus perfect.

Alleen tsja... Frans. Ik kom uit een Toyota/Japanner-nest. Mijn Rexton werd gedoogd. Maar een Fransoos... := . Ik moet er nog even aan wennen. En mezelf overtuigen dat een Fransoos heus niet uit elkaar valt als je ernaar wijst. Toch?
Komende week eens testrijden. En dan meteen in een paar auto's om te vergelijken. Een Transporter met 145pK, Navarra en dus de master. Ben benieuwd

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:20

Ikke, wel een leuk idee. Maar... Deze versie is niet verhoogd en niet verlengd. Ik vraag me dus af of 1m70 laadruimte hoog genoeg is om aan de eisen te voldoen. Doordat hij niet verlengd is, is hij ook niet idioot ruim van binnen, Je hebt geen ruimte voor een kast, bed/bank en aanrechtblokje. Dan is het vol en heb je niets meer aan de ruimte.
Anyway... ik kan hem waarschijnlijk gewoon op grijs kenteken rijden (122 p/kw), en als het een kampeerauto is, is het 150 p/kw, dussss... dan kan het sowieso niet uit ;)

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:50

Wat zuur dat hij de geest lijkt te geven...
Hopelijk is hij nog betaalbaar te reanimeren

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:06

Qua lengte hoeft een L200 volgens mij niet heel veel te verschillen van een grote pajero. Je hebt ze in korte en lange versie.
Laatst mijn rexton naast een L200 gezet. Scheelde niet heel veel in lengte. En dat gezegd hebbend. .. je went eraan. Je wordt wat beter in achteruit inparkeren en soms word je creatief of loop je wat verder ;)

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:00

Dat is vooral afhankelijk van hoe zwaar de trailer werkelijk is. Blijf je dan onder die 1300 kg, dan gaat dat prima lukken.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:50

Mijn rexton heeft heel veel comfort.
Maar het is ook een roestbak.
Ik zou hem niet kopen als je hem niet eerst op een brug aan de onderkant kunt inspecteren.

Ding rijdt overigens heel prettig. Hij trekt alles. En of je er nu een trailer achterhangt of niet, hij zuipt altijd heel veel ;)

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:02

Hou er rekening mee dat zo'n zware diesel niet heel gelukkig wordt als hij veel kleine stukjes moet rijden. Hij moet regelmatig echt goed opwarmen.

Veel succes morgen iig :) . Ik hoop voor je dat het wat is

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:02

Zonder afmetingen is daar weinig van te zeggen. Foto's kunnen flink vertekenen

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:48

Zoals bij iedere auto: kijk goed naar onderhoud, is dat regelmatig gedaan?
En bij een oudere auto, als ie bevalt na de proefrit: laat een aankoopkeuring doen bij een onafhankelijke garage. Kost je (minder dan) 50 euro, dan weet je iig of alles het naar behoren doet. Zo'n keuring is uitgebreider dan een APK en vertelt je ook wat er aan onderhoud te verwachten is.

Vraag verder waar hij voor is gebruikt. Heeft ie zijn leven lang hard moeten werken of is ie van een oud omaatje geweest?

Oppassie, dierenoppas.