Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Dees schreef:Koffiemok, als wat hogere maandelijkse kosten niet perse een probleem zijn kun je met dat budget prima een iets oudere Audi, Volvo, BMW oid kopen.
koffiemok schreef:@Dees, ze heeft in principe een goede baan en denk dat de normale kosten en onderhoud niet perse een spelbreker zullen zijn. Het is meer in 1 keer het geld voor de aanschaf. Na hoge DA kosten en uiteindelijk inslapen van haar vorig paard, aanschaf nieuw paard is het potje behoorlijk geslonken.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... nsor-spoil
Iemand ervaring met zo'n type volvo
koffiemok schreef:Momenteel zijn wij aan het rondkijken voor een fijne auto voor onze dochter. Onze 2 paards trailer is aluminium en weegt iets onder de 600 kg rijklaar. Haar paard is een flinke jongen van 1.75m. Als ik zou moeten schatten dan zou ik hem rond de 700-750 kg schatten.
Dit maakt de zoektocht naar de auto wel lastiger, de meeste betaalbare auto's die wij online zien hebben een maximaal trekgewicht van 1300kg. Dat lijkt ons totaal niet veilig en daarom kijken wij naar auto's met mininmaal 1500 kg trekgewicht. Haar budget ligt rond de 6000.-
Hebben jullie nog tips?
koffiemok schreef:Helemaal vergeten om te reageren hier.
Trailer is om precies te zijn 594 kg, geregistreerd bij het RDW.
We zijn momenteel bezig met een Volvo XC70 diesel. Kunnen hem via via voor een zacht prijsje overnemen. Staat best wat op de teller (326.000) maar hier schrikken we niet perse van. Dat noemen ze bij de Volvo 'ingereden' begrepen we
Het enige is dat het geen zuinige auto is, maar dat is wat het is.
koffiemok schreef:Ons voorkeur gaat eerlijk gezegd wel uit naar de Volvo qua duurzaamheid en betrouwbaarheid. Want voor een Fransoos is alles boven de 300K toch best wel "doorgereden" of zien jullie dit anders?
cissy schreef:koffiemok schreef:Helemaal vergeten om te reageren hier.
Trailer is om precies te zijn 594 kg, geregistreerd bij het RDW.
Als in op papier? Of is hij op de weegbrug geweest bij de RDW.
Zelden wegen trailers wat er op papier staat, wegen is zeker weten.
Rex_Rolfo schreef:koffiemok schreef:Ons voorkeur gaat eerlijk gezegd wel uit naar de Volvo qua duurzaamheid en betrouwbaarheid. Want voor een Fransoos is alles boven de 300K toch best wel "doorgereden" of zien jullie dit anders?
Er zijn ook Volvo's met een Renault diesel in het vooronder. Is wel weer 20 jaar geleden of zo dat ik het daar met iemand over had die die blokken reviseerde, maar het blijft een feit dat fabrikanten veel bij elkaar inkopen. Dus een model X met benzinemotor kan heel betrouwbaar zijn terwijl er met de diesel bekende kwaaltjes zijn. Of andersom. Of dat de 1.6 benzine wel betrouwbaar is maar de 2.0 een stuk minder. Of andersom enz enz.
MariekeS_ schreef:Zoals hierboven uitgelegd hoef je hiervoor niet heel rekenkundig aangelegd te zijn :p
Het werkelijke lege gewicht van de trailer + gewicht paard 1 + gewicht paard 2 moet minder zijn dan 1800kg.