Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
RedRoses schreef:Vanaf volgende week kan ik ook eindelijk zelf op pad gaan met een trailer. Wij hebben wel een lichte auto (peugeot), 1136 kg leeg. Wel 110pk en 205nm koppel, max vertikale last was 60kg. Wij hebben de trailer gewogen bij de koppeling en die was met 150 kilo tussen de stangen zo’n 49 kilo. De trailer incl. pony weegt zo’n 900-950 kilo. (Mag max 1300 zijn) De auto mag 1250 trekken. Ik heb er helemaal zin in, maar vind het wel spannend. Lees van iedereen auto’s met heel veel koppel, of hele sterke motor oid. Ik ben benieuwd, eindelijk voor het eerst helemaal zelf op wedstrijd en les. Wat denken jullie van die combi? Zou hij het ‘makkelijk’ moeten kunnen trekken?
(Beide afstanden van <7 minuten rijden, dus het gaat niet om tientallen km’s)
ikke schreef:RedRoses schreef:Vanaf volgende week kan ik ook eindelijk zelf op pad gaan met een trailer. Wij hebben wel een lichte auto (peugeot), 1136 kg leeg. Wel 110pk en 205nm koppel, max vertikale last was 60kg. Wij hebben de trailer gewogen bij de koppeling en die was met 150 kilo tussen de stangen zo’n 49 kilo. De trailer incl. pony weegt zo’n 900-950 kilo. (Mag max 1300 zijn) De auto mag 1250 trekken. Ik heb er helemaal zin in, maar vind het wel spannend. Lees van iedereen auto’s met heel veel koppel, of hele sterke motor oid. Ik ben benieuwd, eindelijk voor het eerst helemaal zelf op wedstrijd en les. Wat denken jullie van die combi? Zou hij het ‘makkelijk’ moeten kunnen trekken?
(Beide afstanden van <7 minuten rijden, dus het gaat niet om tientallen km’s)
Ehm, bij welk toerental heb je die 110pk beschikbaar?
Anders gezegd: uit wat voor motor trek je dit vermogen?
Het zal allemaal best van z'n plek komen maar je voelt de boel er wel aan hangen, al is dat niet per se
hetzelfde als dat het niet veilig is.
cissy schreef:Trailer met paard/pony er in gewogen?
Aatrox schreef:Ik loop ook tegen een (luxe) probleem aan.. 'nieuwe' auto nodig, wat kleiner budget (4000).
- Relatief zuinig in dagelijks gebruik, rijd er toch nog zo'n 30 000 per jaar mee (net op randje van wel of geen diesel, ben diesel gewend, vind de grens wel op zo'n 150 euro per maand liggen kwa wegenbelasting
- Minimaal 1800kg kunnen trekken met gemak eigenlijk wel
- Maximaal 150 euro per maand wegenbelasting
- Minimaal 1 op 10 benzine, 1 op 15 diesel
Ik heb zelf zowel een mondeo gehad als passat, de passat vond ik heerlijk (2.0 TDI) en de mondeo voelde voor mij weer erg grof aan in dagelijkse rijden niet comfortabel (misschien nieuwe model niet?)
Ik zie ook veel BMW, Audi en Volvo voorbij komen in mijn prijsklasse maar voor mij met enorm veel KM's.. Was is daar 'redelijk' in?
Ik zit nu toch naar een passat weer te kijken of een Kia Sorento benzine 2.4 of een Nissan X-Trail 2.2 diesel.
Welke modellen zijn ook echte aanraders om eens even te kijken of er iets leuks voorbij komt, autotrack inmiddels wel afgespeurd maar ik zit nog in twijfels wat nu goeie modellen zijn.. Ik heb denk ik ook niet al te beste ervaringen met benzine auto's in onderhoud..
Mijn mondeo 2.0 benzine trok 1800kg gemakkelijk, mijn mondeo 1.8 had al moeite met 1300 hoewel die 1500 mocht en mijn passat 2.0 trok 2100 makkelijk hoewel die maar 1800 mocht en mijn passat 1.9 trekt met moeite de 1300 mee omhoog..
Melia schreef:Klopt helemaal hoor wat je zegt ikke. Maar het budget houdt een keer op helaas.
Ook nog Mazda gekeken maar momenteel ook weinig te koop wat wij zoeken.
Engeltje schreef:Ik zou graag jullie advies willen.
Ik was op zoek naar een Tiguan met een 2.0 motor (benzine) die 2250 kan trekken maar dat is me toch afgeraden omdat de auto niet zo zwaar is en volgens de autoverkoper zou ik dezelfde problemen krijgen met de koppeling/motor als met mijn huidige auto (Tiguan 1.4) omdat dit gewoon geen trekauto is.
Nu werd mij een Audi Q5 aangeraden, mag 2000 trekken en is zwaarder in ledig gewicht. Daar hangt ook wel een prijskaartje aan.
Eigenlijk ben ik op zoek naar een auto/suv waarmee ik minimaal 2000 kilo mag trekken. Ik heb een groot paard (denk dat ze rond de 700kg weegt), mijn tweepaardstrailer heeft een ledig gewicht van 780 kg.
Ik wil het liefst een auto die wat jonger is, benzine, automaat, luxe heeft (stoelverwarming) en een redelijke kilometerstand.
Budget rond de 20k.
Hebben jullie tips? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
RF_Pictures schreef:Engeltje schreef:Ik zou graag jullie advies willen.
Ik was op zoek naar een Tiguan met een 2.0 motor (benzine) die 2250 kan trekken maar dat is me toch afgeraden omdat de auto niet zo zwaar is en volgens de autoverkoper zou ik dezelfde problemen krijgen met de koppeling/motor als met mijn huidige auto (Tiguan 1.4) omdat dit gewoon geen trekauto is.
Nu werd mij een Audi Q5 aangeraden, mag 2000 trekken en is zwaarder in ledig gewicht. Daar hangt ook wel een prijskaartje aan.
Eigenlijk ben ik op zoek naar een auto/suv waarmee ik minimaal 2000 kilo mag trekken. Ik heb een groot paard (denk dat ze rond de 700kg weegt), mijn tweepaardstrailer heeft een ledig gewicht van 780 kg.
Ik wil het liefst een auto die wat jonger is, benzine, automaat, luxe heeft (stoelverwarming) en een redelijke kilometerstand.
Budget rond de 20k.
Hebben jullie tips? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zat ook te overwegen om een VW Tiguan 1.4 te halen voor het trekken van een 1,5 paards trailer maar als ik jou verhaal zo lees is dat niks?
RF_Pictures schreef:Hoi allemaal,
Ik kwam een Renault Megane tegen 1.2 TCE niet de lange variant die mag 1300kg trekken. De trailer weegt 600kg en mijn paard rond de 600kg +/-
De auto heeft 115 pk, zijn er mensen die ervaring hebben met deze auto?
Of dat deze auto geschikt is voor het trekken van een trailer.
Asciugamano schreef:Een Freelander van 2015 is geen ouwetje hoor.
Je kunt het eens proberen op het forum van de Land Roverclub: https://forum.lrch.nl/
Om alvast een schot voor de boeg te geven;
Brandstoffilter dicht of een onwillige -pomp, (maar dat heeft die WW ook vast bedacht? Een relais stuk en het filterhuis hing bij die van ons eens los omdat een beugeltje was losgeraakt en daardoor knikte er een leiding een beetje. Dus soms deed ie t wel, soms niet.
Vocht in de tank (dat bevroor) heeft die van ons ook soms laten haperen.
Snelste manier is misschien even langs een Land Rovergarage te rijden (hoeft geen officiële dealer te zijn hè. )