Waar gietvloer laten leggen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wishper

Berichten: 1452
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Breda

Waar gietvloer laten leggen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 13:29

Wij zijn bezig met het opknappen van een 2 paardstrailer..

De bodem is eruit gesloopt, we hebben een nieuwe betonplex plaat met antislip van 24 mm op maat gemaakt en goed behandeld aan de randen.
Nieuwe platen voor de zijkant zijn ook al gehaald, 18 mm dik en ook betonplex.. Nu zijn we deze op maat aan het zagen.

Als dit allemaal vervangen is willen we er een gietvloer in leggen, maar waar kan ik dit laten doen?
En wat zullen de kosten ongeveer zijn?
Kan ik het misschien zelf doen, en waar is dat rubber dan te krijgen ?

Of zijn rubberen matten toch beter?En waar kan ik deze krijgen?
Uit hoeveel stukken mag de vloer dan bestaan ?

Een hoop vragen :D Hoop dat jullie me kunnen helpen !

Royallady

Berichten: 262
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:14

Je kunt het zelf aanbrengen of laten doen. Ik heb wel begrepen dat zelf doen vrij lastig is ivm. de maximale verwerkingstijd. Het product is onder andere te koop bij http://www.bosrubber.nl/producten/paard ... tvloer.php

Bovenstaand bedrijf verkoopt ook losse matten zag ik.

manex

Berichten: 1105
Geregistreerd: 09-09-03

Re: Waar gietvloer laten leggen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:18

Wij zijn ook bezig met het opknapper van een trailer en daar gaat ook een nieuwe vloer in.
Ik heb rubber matten gekocht bij Bosrubber (zie link hierboven). Die hebben verschillende soorten. Speciaal voor op de klep, met rubber klimlatten en weer andere voor op de vloer met een extra kunststof inlage. Dat gaat zomaar niet meer kapot.

Op hun site staat veel info, maar je kunt ze ook bellen als je vragen hebt. Je wordt daar erg goed geholpen, ze nemen er de tijd voor.
En je spullen zijn supersnel binnen. Ook niet onbelangrijk vond ik.

marjolein__

Berichten: 336
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Oldebroek

Re: Waar gietvloer laten leggen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:34

ik ben voor de losse matten!! die kan je over het middenschot hangen als je ze niet gebruikt zodat het er onder goed kan drogen. Ik heb 2 matten gekocht bij brabantrubber.nl. worden bezorgd en kan je krijgen op de maten zoals je zelf wilt

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:47

ik volg ff mee,ivm zelfde probleem

manex

Berichten: 1105
Geregistreerd: 09-09-03

Re: Waar gietvloer laten leggen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:02

Ik wilde eerst ook losse matten doen, maar ik heb ze nu in huis en vind ze best zwaar. Die ga ik echt niet iedere keer over het tussenschot hangen.
Wij gaan ze nu dus helemaal verlijmen en de randen afkitten met ammoniakbestendige kit.
Die hebben ze ook bij Bosrubber.

marjolein__

Berichten: 336
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Oldebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:08

manex schreef:
Ik wilde eerst ook losse matten doen, maar ik heb ze nu in huis en vind ze best zwaar. Die ga ik echt niet iedere keer over het tussenschot hangen.
Wij gaan ze nu dus helemaal verlijmen en de randen afkitten met ammoniakbestendige kit.
Die hebben ze ook bij Bosrubber.


Ja ze zijn inderdaad wel aan de zware kant, maar met z'n 2-en hangen ze zo en anders kan je ze ook gewoon op hun kant zetten hoor :)

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:21

Gietrubber is altijd een beetje link omdat ze op den duur toch vocht door laten , en je kunt er nooit meer onder kijken.Vroeger werd zo'n vloer gewoon op de antislipvloer aangebracht maar na verloop van tijd bleek de hechting toch niet goed te zijn. Bij de gietvloeren die tegenwoordig worden gelegd word eerst de bovenlaag van de betonplex met een parketschuurmachine vewijderd om zo een betere hechting te krijgen Zelf doen kan wel maar je moet dan wel materiaal hebben zoals een kuip, een goede bouwmixer en een spaan hebben/kopen, maar als je geen ervaring hebt is het een lastige klus en het spul is te duur om het 2 keer te moeten doen.
Ik zou echter voor een losse rubbermat kiezen. Dit hoeft geen hele dikke te zijn, als ie maar mooi op maat is en niet kan gaan schuiven, dus profiel aan beide zijden.Het paard kan de bodem dan niet beschadigen en je kunt hem na gebruik omhoog leggen om te drogen.
Uit hoeveel stukken een vloer mag bestaan. Als er een hardhouten plankenvloer in zit bestaat ie al gauw uit 10-12 delen! Hier zijn geen normen voor, maar eentje uit 1 stuk is natuurlijk het beste. Zo weinig mogelijk naden waar vocht tussen kan komen.

duckiedaf
Berichten: 17
Geregistreerd: 08-03-07

Re: Waar gietvloer laten leggen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:09

heb net een trailer gekocht 2e hands met een gietvloer erin deze vloer bleek los te zijn op 2 plaatsen met als gevolg dat zowel de plaat waar de vloer op gegoten was en de werkelijke bodem weggerot waren en daardoor dus ook de onderkant van de zijschotten! ik koop na opknappen dus losse matten dan kan je zelf de staat vd bodem in degaten houden