bescherming in trailer

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Vanky

bescherming in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-10 20:05

Hoihoi ik weet niet of dit hier goed staat? :o

Morgen moeten we voor het eerst met ons madameke op pad, we gaan in de trailer een uur rijden, daar 5 uur rijden rust rijden, dan weer terug.
ik ben zo zenuwachtig voor de reis. Niet dat ik geenvertrouwen heb in me vader die al 20 jaar trailer rijd, maar voor me paardje. :)
zometeen gaat ze heel druk doen stoot ze haar hoofd bij het uitladen en wil ze er niet meer in. of raakt zo in paniek en rent weg zodat ik dr niet meer kan houden.
maar wat het belangrijkste is. moet mijn paardje bescherming om in de trailer, we hebben geen reisbandages, maar wel wan die crosspeesjes die rondom haar hele pees gaat, moeten we doe om doen?
en om haar achterbenen? want daar hebben we nix voor, we kunnen er wel van dat dikkere verband om doen ipv peesbeschermers, maar ik heb geen idee hoe we die daar ooit af moeten krijgen :') madam gaan namellijk kennende de hele tijd lopen steigeren en druk doen :P

Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje snappen. Hebben jullie ook nog tips voor zenuwen? :')

Groetjes !!

Fenomeen fotografie WEBSITE - FACBOOK
LIKE, DEEL & WIN actie staat online!!!

Jakizi

Re: bescherming in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:29

Ik heb een jong paard die nog wat lastig is met laden en daarbij gebruik ik het liefst peeseschermers en springschoenen. Als ze braaf laden en dit gewend zijn gebruik ik altijd bandage's met onderlappen.

Het belangrijkste is dat jij overtuigd bent van wat je doet en je niet laat intimideren.

Voor de rest zorg voor een goede ervaring en dan komt het vast goed

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:31

Ik doe zelf altijd gewoon peesbeschermers om

bij lange ritten doe ik ook kogelbeschermers en springschoenen om.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:25

geen dingen vantevoren zien die er niet zijn. dat onzelfverzekerde breng je op je paard over. ik begrijp dat je een uur heen en een uur terug moet en ter plekke 5 uurtjes op je paard rijdt? hier hebben ze er vaker anderhalf uur enkele reis ingestaan.
een goeie trailer met een goed tussenschot en een gevuld hooinet is voldoende hoor. niks geen bescherming om.

Nieuwe autorijschool regio Den Bosch ('s-Hertogenbosch): https://www.quick2drive.nl. ACTIE: 2 rijlessen van 60 minuten voor € 50,-. Verdien ook je eigen lessen terug! Informeer naar deze actie.

MiriamP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:30

Ik doe bij mijn paard altijd voor peesbeschermers om omdat ze niet erg makkelijk te laden is en ook druk is op de trailer maar verder helemaal niets. Hoop dat het goed gegaan is ;) je reis met paard en trailer.

Aquila: Royal Dance x Jazz L2 + 10

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:42

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:17

hoe is het gegaan??

Nieuwe autorijschool regio Den Bosch ('s-Hertogenbosch): https://www.quick2drive.nl. ACTIE: 2 rijlessen van 60 minuten voor € 50,-. Verdien ook je eigen lessen terug! Informeer naar deze actie.

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:25

ik zou hem peesberschermers hebben omgedaan..en misschien een beetje kennis laten maken met de trailer zodat hij ook weet wat dat is..

iig hoe is het gegaan...was hij een beetje rustig?

.
Always be yourself, unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie