Mijn ervaring met SF Stables

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:46

Laten we zorgen dat het topic open blijft.

Waar rook is, is vuur en in dit geval geloof ik dat de rook echt is.. het kan niet een verzinsel zijn.

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 23:55

Iedreen mag geloven way hij of zij wil, maar komop...

als ik at idd zo gedaan zou hebben, zou ik dat dan hier op bokt plaatsen en zou ik dan mijn paard voor bijna 3000 euro terug gekocht hebben van een handelaar om haar vervolgens ergens neer te zetten en er zelf niet meer op te kunnen rijden???



KWPN19, Hoe haal je het in je hoofd deze verhalen hier neer te zetten???

Ik heb een heleboel getuigen die je kunnen vertellen dat het allemaal niet ze gegaan is...

En als ik zo dolgraag had willen ruilen?? Waarom heb ik dat dan niet gedaan????

En russel, ik weet niet wie je nu in twijffel trekt, maar ik kan je verzekeren dat als je mijn verhaal in twijffel trekt, je echt een grote fout maakt!!!

Iedereen die mij persoonlijk kent, weet dat ik di NOOIT met een paard zou doen!!!
En al helemaal niet voor een paar rotcenten!!!!

Als ik er dan zo graag gekd aan willen verdienen had ik niet af laten keuren, maar haar gewoon zelf wel verkocht als sportpaard...

Komop zeg!!!

En dan ook nog mijn ruiter kunsten in twijffel gaan trekken????
:roll:

Ik word hier echt helemaal niet goed van!!!

:r

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:58

weet je heel veel mesen zouden er ook ingestonken zijn, ik ook ik ben ook goedgelovig. maar zulke hutsres bestaan nu eenmaal daar kan jij niets aan doen. die weten precies wat ze doen, gelukkig heb je haar terug

Raja schreef:
sandravdB, Ze hebben mij toen ook aangeboden een vos ruin mee te nemen in ruil voor mijn merrie. dit heb Ik toen ook niet gedaan!
achteraf is bij mij ook al eerder een belletje gaan rinkelen dat het geen zuivere koffie was, maar mijn merrie stond daar goed en Ik had ze gemeld dat Ik regelmatig langs zou komen en het was zelfs zo dat er dez kennis van mij om de hoek woont daar en die zou ook langs gaan voor me... Ik ben er gewoon keihard in gestonken en dat zal Ik mezelf ook nooit vergeven! Ik ben dol blij dat Ik mijn paard weer terug heb kunnen halen! daar was Ik nog maar net op tijd mee ook!

Rennie89
Berichten: 37246
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:26

jeetje wat een verhaal en wat vreselijk naar voor je dat je dit hebt moeten meemaken, en dan ook vooral voor je merrie :(:) ik hoop dat deze geweteloze mensen worden aangepakt! dit is gewoon dierenmishandeling in mijn ogen. Ze wisten dat er niet op dat paard mog worden gereden en nog steeds verkopen ze haar terwijl jij duidelijk had gezegt dat dit niet mocht...

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:42

erg jammer dat het weer een handelaar in spaanse paarden betreft. persoonlijk ken ik ze niet, wel ben ik gewaarschuwd om er geen paard te kopen...
die andere stal die op deze pagina genoemd wordt.. ook al iberiërs en de naam heb ik vaker horen vallen.

ff praktische reactie op ts: het gegeven dat jij de papieren van je paard afgeeft dan wel zelf zou houden, doet niets af aan het feit van eigendom of overdracht daarvan. daarbij gaat het meer over het enerzijds kunnen aantonen van regelmatige verzorging of anderzijds over het opmaken van een (ver)koopcontract.

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 00:50

Daar heb je helemaal gelijk in Frankeij,

maar een paspoort met papier, dan kun je ervvanuit gaan dat degene die beiden in bezit heeft, ook de eigenaar zou zijn...

Ik had dat nooit af moeten geven...

Een (ver)koop contract is ook nergens en dat zou ik toch zeker maken bij de aan/verkoop van een paard ;)

En gezien het feit dat mijn vader zelf in he onroerend goed zit en een eigen bedrijf heeft, zou dat er zeker zijn geweest mochten wij überhaupt het paard verkocht hebben...

Maargoed...

Ik kan hier nog wel uren op door blijven gaan...

Mijn goedgelovigheid/vertrouwen in de mens, heeft mij gestraft en dit zal mij nooit meer overkomen en ik hoop dus anderen ook niet na het lezen van mijn verhaal...

Lord_Ik

Berichten: 1190
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:53

Ik heb er helaas wel persoonlijke ervaringen mee, van de andere kant dan ...
Ik heb er mijn spanjaard vandaan en zo te horen mag ik blij zijn dat hij nog steeds leeft, niet stokkreupel is, ik er geen onnoemelijk hoog bedrag voor heb betaald, ik wist dat hij geen papieren meer had en hij handelbaar is en geen besmettelijke ziekten heeft, alhoewel het alles behalve zuiver is/was en ik na een jaar nog steeds niet het gevoel heb dat ik hem helemaal ken, god weet wat zou hem binnenstebuiten laten keren door een da nog allemaal naar boven weten brengen ...
en ik had het eigenlijk al van tevoren kunnen weten, na wat ik allemaal hoorde toen ik daar was (aan telefoon voornamelijk, toen zij voor mij begonnen rond te bellen voor een stalling die ik nog niet had, want boenk plots moest op 1 dag mijn paard daar weg, terwijl dat helemaal niet gepland was, was mijn paard plots bijna 10 centimeter gekrompen en hij moest en zou die dag bij die stalling afgezet worden om dat uur ... en dat is dan nog wat ik mij op het eerste gedacht na een jaar nog herinner)

en dan weet ik nog niet hoe ze erin slagen om je keer op keer weer te doen twijfelen aan hun schuld ...

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:00

Raja schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in Frankeij,

maar een paspoort met papier, dan kun je ervvanuit gaan dat degene die beiden in bezit heeft, ook de eigenaar zou zijn...

Ik had dat nooit af moeten geven...

Een (ver)koop contract is ook nergens en dat zou ik toch zeker maken bij de aan/verkoop van een paard ;)

En gezien het feit dat mijn vader zelf in he onroerend goed zit en een eigen bedrijf heeft, zou dat er zeker zijn geweest mochten wij überhaupt het paard verkocht hebben...

Maargoed...

Ik kan hier nog wel uren op door blijven gaan...

Mijn goedgelovigheid/vertrouwen in de mens, heeft mij gestraft en dit zal mij nooit meer overkomen en ik hoop dus anderen ook niet na het lezen van mijn verhaal...


Het paspoort en papier geeft geen eigenaarsschap aan, een contract opstellen zou zeker het verhaal makkelijker hebben gemaakt al is dat ook weer niet zaligmakend.
Wij hebben op dit gebied ook al wat meegemaakt en dat niet eens met een handelstal, verwijt jezelf vooral maar niets...

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:04

jeedje wat een personen bestaan er toch he!!! maken het overgins ook moeilijker voor mensen die het wel degelijk goed bedoelen! pff al had ik een fokkerij, als ik een paardje tot me neem die niet doorverkocht zou worden of whatever zou ik dit ook zeer zeker niet doen!!
arm beestje rijden terwijl het haar pijn moet doen lijkt me zo! en dan het lef dr te willen verkopen als sportpaard, bah bah

wel fijn dat ze teminste goed terecht is gekomen uiteindelijk

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:40

Je kunt oplichters aan proberen te pakken maar mijn ervaring is dat ze uiteindelijk toch weer door gaan helaas. Waarschuwen helpt iets maar door gaan zullen ze toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:42

Doorgaan gaan ze altijd, maar berichtjes op marktplaats doet al veel...je kunt nl nu je ervaringen kwijt bij plaatsers...

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 09:45

Ik weet het sandra... en dat zouden ze van mij toch echt wel harder aan mogen pakken hier in nl...
het is toch te zot voor woorden dat dit soort dingen nog kunnen gebeuren?
ook de politie kan er niks mee!
ze hebben mijn aangifte wel opgenomen, hoewel het een civiele zaak was. mochten er meerdere mensen aangifte gaan doen, dan zouden ze er miss wat mee kunnen...

asterid
Berichten: 95
Geregistreerd: 20-09-07

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:07

Stal melek is niet dezelfde stal als sf stables, maar waarschijnlijk een compagnon van hen. Zij handelen ook in andalusiers van lagere kwaliteit met of zonder papier. Misschien schept dat wat duidelijkheid. Of ze eerlijk handelen weet ik niet, maar feit blijft gewoon voor iedereen die een spaans paard wil dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rij moet willen zitten, want dan krijg je vroeg of laat door dat er iets niet klopt.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:16

Ik koop ook liever voortaan bij een goede fokker, liever meer betalen voor een paard dat uit liefhebberij gefokt is en met verstand dan weer iets hebben waar je niets aan hebt. En de fokkers moeten er vaak ook van leven of op zijn minst de paarden goed kunnen onderhouden, dan geef ik daar liever wat meer aan uit dan aan iemand die er een dure auto van rijd.

stal_melek
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:18

Sokje_6 schreef:
Jemig, wat een verhaal :| Wat heftig :(:)

Het verband van Stal Melek en SF Stables is mij ook niet duidelijk :Y)



Hier een reactie van Stal Melek, ik kan jullie zeggen dat er absoluut geen verband is tussen S F stables en stal melek. Wij werken onafhankelijk.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:21

Waarom worden jullie dan in bijna ieder topic wat er over de sf stables word geopend genoemd door hun? Niet aanvallend bedoeld maar het valt een beetje op!

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:24

Wiebe___ schreef:
Waarom worden jullie dan in bijna ieder topic wat er over de sf stables word geopend genoemd door hun? Niet aanvallend bedoeld maar het valt een beetje op!


Dat vraag ik me ook af :D

xSaarSaar

Berichten: 4357
Geregistreerd: 21-05-09

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:39

:oo :oo
Zulke mensen hebben ook echt geen hart voor dieren!

stal_melek
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:56

Dat zag ik ook al :P

Maar het gaat hier om de sf stables, misschien is het handig als we ontopic blijven :)[/quote]

Waarom is dat vreemd, als je voor verschillende stallen rijd en of zelf paarden heb, rijd je al gauw verschillende disiplines, dat is toch juist het leuke aan paarden, dat je er allerlij leuke dingen mee kan doen.
Inderdaad begrijp ik ook niet waarom Frank ons er steeds bij haalt.. stukje jalousie misschien? Onze paarden wel goed en betrouwbaar voor een reeele prijs.. Ik zie het inderdaad steeds gebeuren en meestal reageer ik ook niet.. De mensen die ons kennen moeten er wel om lachen, misschien wil die zich optrekken aan ons. Ik zou het werkelijk waar niet weten. De eerdere slechte berichten die over onze stal geplaats waren kwamen ook van hun vandaan.. Ze hebben meer dan 2 accounts hier.. Geeft ook niet, ik voel me niet geroepen mij te verdedigen. Gezien het nu regelmatig oprecht gevraagt werd dacht ik ik zal even een reactie plaatsen. Vandaar.

In elk geval nog even een hard onder de riem van ons.. Super hoor wat je gedaan heb! Niet veel mensen hadden je dat na gedaan.. ik denk dat de overige bokkers dat wel met me eens zijn. Fijn dat je paardje nu een onbezorgd leven kan lijden.

succes met hem /haar verder!

wij sluiten weer af. groetjes

anshrop

Berichten: 709
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:40

KWPN19, SF Stables, je moet je diep, diep schamen. Het zijn mensen zoals jij die de handel zo'n slechte naam geven. Waardoor we steeds voorzichtiger en wantrouwend moeten worden als we een paard gaan kopen.
Jij bent niet de enige rotte appel in de mand, maar heel goed dat er topics als deze bestaan waardoor die rotte appels naar boven geschud worden, zodat iedereen die een paard zoekt ze als zodanig kan herkennen!
Het zijn levende dieren, en gevoelens van mensen met wie jij deze spelletjes speelt. Mensen die jaar in jaar uit voor het dier zorgen, dagen, weken, maanden lang door weer en wind wandelen omdat er door blessure niet gereden kan worden, tranen met tuiten huilen omdat ze er niet verder mee kunnen, er dan een goed tehuis voor zoeken, en dan zo vreselijk besodemieterd worden. Schande. Moge je handel opdrogen, en laat dit topic en hele goede hele dure les zijn over wat je wel en niet met mensen en dieren doet.

IndezzW
Berichten: 273
Geregistreerd: 06-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:01

KWPN19 schreef:
Ook erg vreemd dat raja 2 x achter elkaar geld gebeurt heeft van de verzekering omdat ze iets mankeren dat zegt toch meer over de ruiter dan over hetpaard
Ook erg knap als een pees voor 90% stuk is dat ze er nog mee kan springen en dat SF Stables zelf nog een foto in someren heeft laten maken en dat er niks op te zien viel hmm erg raar en dan over oplichting gesproken


Over oplichting gesproken, dit paard is weet ik veel hoe vaak naar Someren geweest voor scans etc. En is uiteindelijk zelfs afgekeurd in Someren. Ik denk dat de artsen daar je heeeeeeeel raar hadden aangekeken als je daar werkelijk met het paard was geweest. Die mensen daar kennen paard en eigenaresse al jaren, dus ga me nou niet vertellen dat het paard daar goed is gescand. Slimmie -:)

En over het feit dat je geen tijd hebt om de hele dag op bokt te zitten, je hebt zelfs genoeg tijd om meerdere accounts te hebben. :roll:

Ik zou vooral lekker zo doorgaan als ik jullie was, kijken hoe lang het duurt voordat jullie kennis kunnen maken met iemand zoals Alberto, ik kijk er al naar uit. *\o/* :') _O-

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:20

sf stables handelen niet in honden..

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:26

Slotje voor overleg

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:50

Moderatoropmerking:
bij deze gaat he topic weer open, maar ik wil jullie vragen ontopic te blijven. Het is niet de bedoeling er andere handelaren bij te halen, en alleen ervaringen uit de eerste hand (dus zelf meegemaakt) zijn welkom.

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 16:21

Wiebe___ schreef:
sf stables handelen niet in honden..


Ik heb ook niet gezegd dat SF Stables zelf in honden handeld, maar wel Frank, een van de eigenaren van SF Stables.
Dat kwam naar voren toen ik aangifte heb gedaan bij de Politie.
Frank v K. stond in het systeem met meerdere meldingen op zijn naam ivm handel in paarden en honden.