Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 11:46

Zoals de titel luid.

Ik ben benieuwd welke paardenverzerking jullie hebben en wel juist waarom die?


Als het niet goed staat hier wil een mod dit dan naar de juiste plek verslepen. :Y)

Ikkx
Berichten: 56
Geregistreerd: 09-04-09

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 13:07

Equine Risk helemaal uitgebreid incl ziektekosten.
Vooral die ziektekostenverzekering vind ik handig.
Beter iedere maand een kleiner bedrag aan premie dan duizenden euro's kosten in één keer.

Premie: bijna 50 euro per maand

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:26

WD V->TAO

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:38

Ik heb geen verzekering voor mijn paard, ik hou de premie liever in eigen zak. Uiteraard heb ik, voordat ik mijn paard kocht, gezorgd voor een voldoende spaarpot om noodzakelijke kosten te kunnen betalen, maar dit heb ik nooit nodig gehad. In de ruim 16 jaar dat ik haar heb, is de DA slechts één keer nodig geweest voor een koliek (mijn fout, te vroeg op een nog licht bevroren wei gezet) en verder niets.

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 00:18

_Kimmm schreef:
Zoals de titel luid.

Ik ben benieuwd welke paardenverzerking jullie hebben en wel juist waarom die?


Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Wil mijn paard ook verzekeren maar vindt het nogal een wirwar aan verzekeringen die er zijn en het pakketten erbij. Bijna net zo erg als je eigen zorgverzekering :+

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 00:21

Ik heb mijn paarden ook verzekerd bij Equine Risk. Ik heb de standaardverzekering met ziektenkosten. Dan is alles gedekt, behalve erfelijke aandoeningen.

Ik ben eerder dit jaar mijn paard verloren door een ongeluk. Zij was niet verzekerd. Buiten het feit dat mijn paard natuurlijk geld waar was waren de kosten van de kliniek bijna 3000 euro. Dit hebben we allemaal zelf moeten betalen.

Nu heb ik ze verzekerd voor een leuk bedrag en ik betaal dan 38.- per maand per paard.

Soraya92

Berichten: 2421
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Zwaag,Noord-Holland

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 01:10

mmm..ik lees even mee! al onze ponys zijn bij Hippo maar we willen misschien overstappen naar een ander , betalen hier écht waanzinnig veel per maand , en ben benieuwd of mensen goede ervring hebben met andere verzekeraars.

Kellynoa

Berichten: 65
Geregistreerd: 25-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:08

Wij zijn ook verzekerd bij Equine risk,standaard met aanvullende ziektekostenverzekering.
Snelle afhandeling van eventulele ingestuurde nota's,je wordt vriendelijk te woord gestaan.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:23

Nuage schreef:
Ik heb mijn paarden ook verzekerd bij Equine Risk. Ik heb de standaardverzekering met ziektenkosten. Dan is alles gedekt, behalve erfelijke aandoeningen.


Peesproblemen zijn niet erfelijk, maar mocht je paard een peesklap of peesscheur hebben dan krijg je toch echt niets uitgekeerd met de standaarddekking :n. Zelfde verhaal voor de ODA bij Hippozorg.

Onze paarden zijn ook allemaal verzekerd via Equine Risk, uitgebreide dekking + ziektekosten. We betalen tussen de 45 en 70 euro per paard per maand aan premie. Onlangs helaas weer een paard naar de eeuwig groene weides laten gaan en hoe sneu de situatie ook is, in zo'n geval ben je erg blij met je verzekering. Bij de uitgebreide verzekeringsvorm krijg je ook uitgekeerd bij OCD, artrose en peesproblemen.

Alles wordt altijd keurig afgehandeld :j.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:30

Mijn paard is verzekerd bij EFO.
Heb ik ook goede ervaringen mee. :j

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:01

Ik zit ook bij equinerisk (hippozorg), uitgebreid + ziektekosten. Ik betaal voor een waarde van 2000 euro 350 euro per jaar. Ik haal mijn premie er ieder jaar wel uit helaas.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:00

Ziolette schreef:
Nuage schreef:
Ik heb mijn paarden ook verzekerd bij Equine Risk. Ik heb de standaardverzekering met ziektenkosten. Dan is alles gedekt, behalve erfelijke aandoeningen.


Peesproblemen zijn niet erfelijk, maar mocht je paard een peesklap of peesscheur hebben dan krijg je toch echt niets uitgekeerd met de standaarddekking :n. Zelfde verhaal voor de ODA bij Hippozorg.

Onze paarden zijn ook allemaal verzekerd via Equine Risk, uitgebreide dekking + ziektekosten. We betalen tussen de 45 en 70 euro per paard per maand aan premie. Onlangs helaas weer een paard naar de eeuwig groene weides laten gaan en hoe sneu de situatie ook is, in zo'n geval ben je erg blij met je verzekering. Bij de uitgebreide verzekeringsvorm krijg je ook uitgekeerd bij OCD, artrose en peesproblemen.

Alles wordt altijd keurig afgehandeld :j.



Hhhmmm zo is het mij niet uitgelegd! Die kerel komt toch maandag langs, zal ik het meteen even vragen!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:06

Lees jezelf anders even in in de voorwaarden en overzichten, op de website staan diverse vergelijkingstabellen :).

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:27

Ik heb het niet goed gelezen wat jij schreef ;)
Idd voor peesklap e.d. niet verzekerd.
Waar het mij om ging was dat bij een ongeval (zoals mijn merrie heeft gehad, gescheurde pees door van buiten komend object) er wel uitgekeerd wordt.

Het blijft altijd een risico, maar als ik alles wilde verzekeren moest er ook een keuring gedaan worden en was de premie een stuk hoger. Heb nu deze keuze gemaakt.. heb ook een ander soort paarden met een ander gebruik. Een tinkerfokmerrie die alleen in het land staat is toch anders dan een sportpaard dat veel gereden wordt.

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:52

Equine risk, me ouders hebben ons paard voor het aankoopbedrag laten verzekeren helemaal all - in..
Laatst bij de kliniek ook een beste rekening gehad en dan ben je toch blij met je verzekering.

Vorige paard bij hippo zorg, ook helemaal all - in..
Equine risk is een dochter van hippo zorg alleen ik geloof dat hippo zorg nog duurder is..

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:22

Klopt, ik heb toen de verzekeringen laten vergelijken en Hippo is duurder.

Reyndir

Berichten: 69
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 15:24

Ik lees graag mee. Ben bezig met de aankoop van een paard en wil haar goed verzekerd hebben. Er is voor mij geen kans om een spaarpotje op te bouwen en het lijkt me verschrikkelijk om haar misschien ooit niet de zorg te geven die ze nodig heeft omdat ik het niet kan betalen.
Equine Risk staat bij mij nu boven aan het lijstje om daar te verzekeren.

Fantast

Berichten: 1487
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Bolsward

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 15:30

Ik heb mijn paard bij een onderlinge verzekerd, zeer slechte ervaring mee. (eventueel naam via pb). Toen mijn paard dit jaar geopereerd moest worden keerden ze maar €350,-- uit. Had ik al die jaren de premie opgespaard dan had ik al meer gekregen. Daarnaast werd er ook nog geklaagd dat ik naar Emmeloord was gegaan ipv Wolvega (die schijnt goedkoper te zijn).

1 ding is zeker mijn veulen komt niet in deze verzekering, ik zorg zelf wel voor een spaarpot.

Karin_deB

Berichten: 8247
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:41

Ik heb bewust gekozen om geen verzekering af te sluiten, maar zelf een spaarpot te maken door elke maand een bedrag apart te leggen.
Als ik zou verzekeren zou dat zijn voor de dure DA rekeningen zoals bijvoorbeeld bij een peesblessure. Maar 9 van de 10 verzekeringen vergoeden dit niet omdat het een kreupelheid van binnenuit is.
En als een operatie oid nodig is die in de duizenden euro's zou gaan lopen (lees 8 en hoger), dan zou ik eerst even een moment stilstaan om te denken van Hoe komt mijn paard hier uit, is dit het waard.

Maar goed ieder maakt die keuze voor zichzelf uiteraard.
Mn vorige pony had ik overigens wel verzekerd, en had daar geen slechte ervaringen mee. Dus daar ligt het niet aan.

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:48

Dit vind ik erg interesant. Ik rijd nu voor iemand anders een paard, en die wil ik graag meenemen op stage. Dit mocht van de eigenaar, mits ik haar verzeker. Nu zou ik haar dan voor 3 maanden verzekeren.. is dit dan duurder? en wat raden jullie mij aan? Ik ben echt een leek op gebied van verzekeringen, en ken er zelfs geen een.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:07

Karin_deB schreef:
Als ik zou verzekeren zou dat zijn voor de dure DA rekeningen zoals bijvoorbeeld bij een peesblessure. Maar 9 van de 10 verzekeringen vergoeden dit niet omdat het een kreupelheid van binnenuit is.
En als een operatie oid nodig is die in de duizenden euro's zou gaan lopen (lees 8 en hoger), dan zou ik eerst even een moment stilstaan om te denken van Hoe komt mijn paard hier uit, is dit het waard.


Dat was ook mijn standpunt altijd. Totdat eerder dit jaar mijn merrie door een ongeluk een gescheurde achillespees had. Opname in de kliniek was nodig en er was mogelijkheid tot genezing volgens de arts. 5 weken later werd mijn merrie ingeslapen omdat het steeds erger werd. Kosten van de kliniek: 3000 euro. En dat was dus zonder operatie oid. Het loopt snel op.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:36

ik ben al jaren bij nu EquineRisk en heb helaas al veel laten uitkeren.

ik ben voor 360 euro per jaar verzekerd voor 2000 euro + ziektekosten uitgebreid

ze keren snel uit,maar proberen soms wel er onderuit te komen :+ wat niet gelukt is ;)

en ook ik heb elk jaar mijn premie ruimschoots eruit
ik heb mijn nieuwe paard nog maar zo`n 4 mnd en heb al bijna 1000 euro geclaimd 8-)

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:44

Klopt, wij hadden voor dik 3000 rekening aan emmeloord en we moesten dus 20 % zelf betalen.. Ze deden erg moeilijk omdat ze allerlei foto's wilden zien enz. Máár toch voor elkaar gekregen en voor de rest vind ik het een goede verzekering..

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:23

Ik vind het niet meer dan terecht dat ze foto's willen zien :), je moet ze de kost geven die een verzekering willen tillen (en dan heb ik het niet alleen over paardenverzekering :n ). Het zijn gewoon bedrijven, die moeten ook brood op de plank krijgen. Denk ook dat het scheelt bij welke kliniek je geweest bent, wij gaan vrijwel altijd naar de Lingehoeve (al staat Emmeloord ook niet slecht aangeschreven), heb wat uitkeren betreft amper problemen gehad (afgelopen maand een administratieve fout, maar dat is keurig opgelost).

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:14

Ook die van mij is verzekerd bij Equine Risk.
Ik ben iig een tevreden klant, die van mij is niet verzekerd voor ziektenkosten, alleen dood/ongeschiktheid, maar kosten door open wonden + koliekoperaties vallen wel voor 80% onder de dekking. Daar heb ik ze een keer voor nodig gehad toen die van mij een klap had gehad op t land en met een ontsteking om het kogelgewricht in de kliniek terecht kwam, waar ze een week moest blijven. Ze hebben keurig 80% van de dikke nota die ik had gehad vergoed! Als ze echt hadden gewild hadden ze eronder uit kunnen komen denk ik.. Het betrof een klein wondje dat pas na een week ging ontsteken (wel gelijk dag 1 een dierenarts bij gehad, maar het plekje bleek dieper dan t op t eerste gezicht leek) Het is natuurlijk te betwisten of je dat een van buiten af komend onheil vindt...
Ik ben sinds vandaag verhuisd, dus had even per mail de adreswijziging doorgegeven. Ik had binnen een uur een handgetikt mailtje terug dat ze het hadden aangepast.
Top!