Opzegtermijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:40

chevax schreef:
Dat er mensen zijn die hier echt over nadenken... Ik zou me doodschamen om zoiets voor te stellen als ik wegga op een stal. Hooi en stro meenemen omdat je wel de opzegtermijn hebt. Echt bizar.



Ik zou daar niet eens aan denken.

De beste oplossing is echt om vooral even met de stalhouder een gesprek aan te knopen en te vragen of het maandbedrag niet aangepast kan worden omdat er geen stro en voer afgenomen worden.
Vaak is er best wat te regelen met de prijs.

Bij veel stallen betaal je dan alleen de kale boxhuur, dat scheelt allicht.
Helemaal niets betalen zal niet lukken, als die box leeg staat heeft de stalhouder er ook kosten aan.


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:22

upendo schreef:
Officieel gezien is die stal in januari nog van jullie, dus als je al het hooi en stro etc op zou willen halen als dat inclusief is mag dat.

Ik zou even met de stalhouder overleggen. Als hij er in januari een nieuw paard in kwijt kan zou je het misschien zo kunnen regelen dat je dan die maand niet hoeft te betalen.

Als de stalhouder in januari de stal van de pony van TS (‘ dochter) verhuurt én geld ontvangt van TS (‘ dochter) voor dezelfde stal, is de stalhouder in overtreding. (Ik heb dit meegemaakt bij een eerdere stal en navraag gedaan bij het juridisch loket.)

Oy with the poodles, already

jacqdenh
Berichten: 46
Geregistreerd: 11-12-11

Re: Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:13

Blijft toch wel een dingetje dat opzeggen..... Ik ben pensionbaas en ondanks dat in ons contract staat dat je als pensionner opzegtermijn hebt , houden we ons daar vaak niet aan.Vaak delen we de maand als mensen acuut weggaan. Er wordt in voorgaande berichten nog wel eens voorbij gegaan aan het feit dat er van stalgeld meer betaald moet worden als hooi stro en voer.Er zit namelijk ook een bedrag in voor kapotte materialen nieuwe bezems, kruiwagens onderhoud enz. Het bedrag wat ik vraag per maand kan ik niet zomaar missen.... (165 per maand incl hooi stro binnen en buiten zetten) Wat ik wel jammer vind is dat er vaak niet op een gezellige manier opgezegd lijkt te kunnen worden ( en dat legt ook wel eens aan mij ,ik stop immers mijn ziel en zaligheid in de stal,werk me een slag in de rondte en dan nog al die meningen.... Laten we het vooral netjes en beleefd houden en soms moet je je verlies nemen...

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:36

Ik vind het niet zo raar. Sterker nog, ik had het ook willen doen op de stal waar ik eerst stond. Ging daar ook eerder weg en wilde een paar balen hooi meenemen waar dus al voor betaald was.
Uiteindelijk hebben we het niet gedaan omdat de sfeer al te verkrampt was voor dergelijk overleg en we liever zonder geflikker weg wilden daar, maar betaald is betaald dus je hebt er alle recht op.
Ik denk alleen dat haast geen enkele stalhouder hiermee akkoord zou gaan ongeacht hoe of aan wie je het voorlegt.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

_Nancy

Berichten: 14092
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:43

Ik vind het helemaal geen gekke vraag.

Je betaald er toch wel voor, dus je zou er imo ook recht op moeten hebben..

Ik vind het echter niet handig om te verhuizen ergens halverwege de maand. Ik heb altijd gezorgd dat ik per eerste van de maand ging verhuizen, dat scheelt een hoop gereken en gedoe.

Is er een reden waarom je dit niet doet?

Edit;
Slecht gelezen weer :roll: Sorry.
Vanwege gezondheidsredenen dus.. Dan logisch dat je niet wacht inderdaad.

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥


ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:52

Ik ben van mening dat opzegtermijn = opzegtermijn!!
Je weet dat van tevoren en hou je eraan.

Verder is bij ons de regel dat je eerder weg kan maar dan alleen reserveringskosten betaalt van €200.00
Dat is puur omdat een klant van de wachtlijst óók moet kunnen opzeggen....en een opzegtermijn heeft.

Daarbij, vieze box en verkeerd voerbeleid etc speelt al langer, dus eerder opzeggen had gewoon gekunt.

Ik heb mijn dier al bijna 24 jaar, diverse stallen gehad (stuk of 6) in die jaren maar ltijd goed weggegaan en kan overal terugkeren.
Met normaal praten bereik je al een hoop!

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:33

De vraag is niet raar. Als jouw paard 2 weken niet gevoerd wordt waar wel voor betaald is, dan ging dat bij mij ook mee. Het is immers voor jouw paard.

Ik ben altijd netjes weggegaan op stallen en had op 1 stal na geen contract of opzegtermijn. De stal met contract leek heel netjes, maar in de 10 maanden dat ik er stond is er veel veranderd, van 16 stallen naar 28, en er kwam een binnenbak. Dit was uiteraard bekend, maar als je dan eenzijdig toch regels aanpast of wat dan ook, dan is wrijving niet gek. Zo had ik onbeperkt hooi en strogebruik. Helaas stonden mijn 2 paarden in de laatste boxen en dat betekende dat ze wel 4 keer per dag gevoerd werden, maar de restjes uit de kruiwagen kregen en dit was te weinig. En na dit melden veranderde dat niet. Ze hadden hun plak hooi in 20 minuten op. Dan kun je wel 4 keer per dag voeren, maar dat is gewoon te weinig. Dus aten ze de stal leeg. En dan krijg je commentaar dat je te veel stro gebruikt. pardon, kijk zelf eens, er ligt helemaal NIETS meer in de stal. Dat komt omdat er te weinig gevoerd wordt. Ja, maar jouw paarden eten meer dan gemiddeld. Eh, ik betaal er ook voor en heb onbeperkt hooi en strogebruik (een pony van 1.40 eet nu eenmaal minder dan eentje van 1.72 he). Dus ik begon op eigen kosten bij te voeren. Toen was de binnenbak klaar en werd er op 2 avonden lesgegeven. Een eigen instructeur meenemen mocht niet, en de faciliteiten staan niet exclusief tot uw beschikking stond er in het contract. Eh, waarom ga jij nu rijden, er is is les. Eh ja, mag dat niet dan? Nou liever niet. Eh pardon, ik heb een contract en mag zelf de bak ook niet reserveren. Ja, maar jij neemt geen les. Nee, dat hoeft ook niet. Maar met lessen is het lastig als je rijdt. Ja, maar ik kan niet op een ander moment rijden wegens werk. Maar ik weet het goed gemaakt, ik betaal 5 euro per paard voor een binnenbak elders, ik heb 2 paarden en het gaat om 2 avonden per week. Dat is dan 20 euro per week en ik heb ook nog brandstofkosten en dat is ook 8 euro per avond. Dan betaal ik dit keer 4 minder in de maand en dan rij ik niet. Daar ging de stalhouder ook niet mee akkoord. Nou, dan ga ik rijden. Ja maar. Nee, niets ja maar. Als ik niet mag rijden, dan heb ik op woensdagavond van 7 tot 8 voor mijn ene paard de bak alleen en geef ik mezelf les, en op donderdag van 7 tot 8 voor mijn andere paard. Ja, als een andere pensionklant de bak prive mag gebruiken op een door hem of haar gewenst tijdstip ondanks het contract, dan doe ik dat ook. Ok, ga maar rijden. Helaas werd er soms nogal gemakkelijk gedacht Germie doet het wel. De paarden werden in groepjes van 7 in paddocks gezet. Mijn paarden stonden elke avond nog buiten incl. de andere 5 paarden. Ja, als Germie komt dan neemt ze die andere 5 ook wel mee. Eh, ik betaal voor binnen en buiten zetten toch? Moet ik dan ook nog met andermans paarden gaan sjouwen? En toen bleven de mijne gewoon buitenstaan totdat ik kwam, de rest werd wel binnengehaald. Ja jij komt toch elke dag. Eh, dus als ik een keer niet kom dan blijven ze buiten staan? Ze worden ook erg onrustig als de rest wel naar binnen is.
Ik zat helaas ook met een opzegtermijn en had al een andere stal gevonden, maar dubbel betalen was voor mij niet te doen. Dus ik heb gezegd van ik probeer onder de opzegtermijn uit te komen, anders kom ik echt pas een maand later. Toen maakte de stalhouder een opmerking over hoeveel hooi die paarden van mij wel niet aten t.o.v. de ponies. Ik heb gezegd: het lijkt wel of je mij weg wilt hebben. Ja, je dondert maar op riep ie zo. Mooi, ik had dus geen opzegtermijn meer ;)
En ben inderdaad 2 dagen later weggegaan. We zijn immers in overleg akkoord gegaan dat ik eerder wegging. Ik ben op de 29ste weggegaan en had betaald tot en met de 31ste. Ik heb voor die 2 dagen inderdaad hooi en stro meegenomen in de trailer. Ging gewoon mee met vervoeren van de paarden op de bodem. Er was immers voor betaald. Nu sta ik al 9 jaar op een andere plek.
Soms kun je iets dus niet zien aankomen. In 10 maanden tijd zijn mijn paarden zodanig afgevallen dat ze een jaar nodig hadden om weer in de oude vorm te komen.
Dus ik begrijp de TS absoluut. Gewoon vragen of je het in 1 keer mee mag nemen. Bij een nee zou ik zeggen, maar ik betaal er wel voor, dan kom ik het elke dag wel ophalen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

colunder

Berichten: 3545
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 03:01

We staan nu bijna een week op de nieuwe plek, en het bevalt prima.
Het verloren geld neemt mijn dochter op de koop toe.
Het welzijn van de pony is belangrijker
Afbeelding

wortel115

Berichten: 2125
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 08:11

Ik heb niet alles gelezen dus als iemand anders het heeft gezegd sorry.

Ik zou niet iedere dag voer en stro ophalen. Wat te overleggen valt is of je brok voor een paar dagen mee mag nemen en zo je paard (dat zo te lezen al niet helemaal gezond is) wat gemakkelijker kan wennen aan het nieuwe voer.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 08:56

Germie, jouw verhaal slaat kant nog wal. Er staan een hoop dingen in waarbij ik de staleigenaar groot gelijk geef.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

CoSa

Berichten: 778
Geregistreerd: 02-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 08:57

Kom even binnenvallen, maar mooie Apollo ❤️

colunder

Berichten: 3545
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 09:22

CoSa schreef:
Kom even binnenvallen, maar mooie Apollo ❤️


Nou ben ik wel heel nieuwschierig wie jij bent, omdat je hem herkend.

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 09:50

Germie, ik vind het stom voor je dat er zoveel veranderd was op stal en je niet meer wou blijven. Maar heel het verhaal erachter en het gebruik van een piste of niet heeft niks te maken met opzegtermijn. (En als je nog steeds dezelfde stalprijs betaalde wat zou moeten volgens contract als zonder binnenbak, dan vind ik het ook wel logisch dat er regels gesteld worden aan het gebruik van nieuwe faciliteiten)
Ik vind het oprecht fijn voor je dat je uiteindelijk niet moet betalen, maar dit is echt niet de standaard.
Je krijgt hier volgens contract eten en stro naar verbruik, geen paard is geen verbruik. Punt. Dat wordt niet apart gerekend in het contract, noch een hoeveelheid gespecifieerd. Dus nee, geen recht op.

(Hierbij nogmaals dat ik voor iemand die gewoon met mij komt praten zeer begripvol en coulant kan zijn en wss alleen kale boxhuur of zelfs nog minder vraag. Maar voor het soort dat denkt maar alles even te komen ophalen en onder elke termijn uit te komen, gaat direct elke deur dicht. Sorry.)

TS: wat fijn voor je dat je nu een goede plek hebt! Veel plezier!

Paardengek in hart en nieren!

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 09:58

Poekkie, precies. De paarden die het dubbele aan bodembedekking nodig hebben, die betalen ook niet extra.

Als je naar me toekomt kan er een hoop besproken worden. Maar met zo'n arrogantie kun je echt fluiten naar afspraken.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:22

Voor zover ik begrijp is dat hier ook gebeurd. Heb ik ook gedaan, eerst netjes bespreken, maar geen verandering.
Rotstraal vind ik toch wel erg.
Gelukkig dat de TS nu goed staat.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

CoSa

Berichten: 778
Geregistreerd: 02-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:40

colunder schreef:
CoSa schreef:
Kom even binnenvallen, maar mooie Apollo ❤️


Nou ben ik wel heel nieuwschierig wie jij bent, omdat je hem herkend.


Hoi, ben Ellen. Jullie hebben destijds Apollo van mij overgenomen

colunder

Berichten: 3545
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 18:12

Oooh, Ellen, dan weet ik het wel.
Ja, we hebben hem nog steeds, een lot uit de loterij :j

CoSa

Berichten: 778
Geregistreerd: 02-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 18:41

colunder schreef:
Oooh, Ellen, dan weet ik het wel.
Ja, we hebben hem nog steeds, een lot uit de loterij :j


Fijn om te horen dat jullie nog altijd heel blij met hem zijn. Het is ook dat ik toen niet anders kon, anders was Apollo gewoon gebleven


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glossy2009 en 71 bezoekers