Koopcontract vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aylielvdl
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-12-18

Koopcontract vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 17:47

Heyhey!

ik weet eigelijk niet echt hoe bokt werkt, of dit de juiste plaats is maar ik heb een dringende vraag over het koop contract. ik heb een paard gekocht op maandelijkse betaling alleen ben ik dat nu kwijt... welke gevolgen kunnen dit hebben? :(

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:25

Aylielvdl schreef:
Heyhey!

ik weet eigelijk niet echt hoe bokt werkt, of dit de juiste plaats is maar ik heb een dringende vraag over het koop contract. ik heb een paard gekocht op maandelijkse betaling alleen ben ik dat nu kwijt... welke gevolgen kunnen dit hebben? :(

Ik denk dat jouw vraag een eigen topic nodig heeft.Ik snap ook niet precies wat je bedoelt,hoezo ben je nu wat kwijt?Het is wat onduidelijk.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:05

Omdat deze vraag gesteld werd in een geheel ander topic waar het niet paste, heb ik de vraag gesplitst naar een nieuw eigen topic en verplaatst naar [TAO] Transport, Afspraken en Overige.

Ik adviseer je wel om je probleem duidelijker te omschrijven, het is nu niet te begrijpen wat je probleem is en daardoor kan men ook geen antwoord op je vraag geven.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Koopcontract vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:14

Je bent het koopcontract kwijt van het paard dat je op afbetaling hebt gekocht?

Dat hoeft in principe geen probleem te zijn zolang jij en de verkoper het eens zijn over het feit dat jij het paard gekocht hebt en hoeveel je nog moet betalen voordat het paard echt helemaal van jou is.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Koopcontract vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:17

Simpelste manier als je nu nog aan het afbetalen bent: vraag de verkoper even om een kopie.

Heb je het paard al helemaal afbetaald? Is dat per bank gebeurd? Is dat al langer geleden?
Dan heb je eigenlijk ook geen probleem, vrijwel niemand heeft een koopcontract of een kwitantie van z'n paard. Van drie van mijn eigen paarden heb ik er uberhaupt geen, die heb ik allemaal zelf gefokt.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Koopcontract vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:40

Je hebt er wel een (digitale) kopie van bewaard of ook dat niet?

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Koopcontract vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 20:57

Zoiets raak je toch niet kwijt kwijt? Is het niet ergens heel goed weggestopt, meestal met zulke documenten op een plek waar je niet dagelijks kijkt. Ik zou dus gewoon eens heel goed zoeken en dan echt iedere lade en iedere map openslaan.

Ik zou de verkoper nog niet op de hoogte stellen. Kans is natuurlijk klein, maar als het een minder eerlijk persoon is, zou die dit kunnen aangrijpen om de afspraken eenzijdig aan te passen. Zal wel niet meteen gebeuren, maar voor mij wel een reden om eerst mijn huis ondersteboven te halen voordat ik om een kopie zou vragen.