[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 05:56

scooby09 schreef:
Ik zie ook wel hybride Diesels staan die mogen nog 1800 kilo trekken.
Iemand ervaring met zo`n auto voor de trailer.?


Ik heb een V60 plug in hybrid voor de trailer. Auto weegt 1900 kg en mag 1800 kg trekken. Ik vind het een heerlijke auto voor de trailer. Trekt m'n ifor willams met gemak.


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:00

Tarico schreef:
scooby09 schreef:
Ik zie ook wel hybride Diesels staan die mogen nog 1800 kilo trekken.
Iemand ervaring met zo`n auto voor de trailer.?


Ik heb een V60 plug in hybrid voor de trailer. Auto weegt 1900 kg en mag 1800 kg trekken. Ik vind het een heerlijke auto voor de trailer. Trekt m'n ifor willams met gemak.

So! 2 ton voor zo'n frummel? Wat kost die bak aan wegenbelasting?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:43

Accu's. Wordt hoog tijd dat er een heliumaccu komt :P

Als de software 'm net onder de 50 gr/km CO2 sjoemelt is het halftarief. Dan is de belasting voor een (plug-in) diesel ongeveer hetzelfde als voor een 'gewone' benzineverbrander van dat gewicht

scooby09

Berichten: 2200
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:48

Rex_Rolfo schreef:
Accu's. Wordt hoog tijd dat er een heliumaccu komt :P

Als de software 'm net onder de 50 gr/km CO2 sjoemelt is het halftarief. Dan is de belasting voor een (plug-in) diesel ongeveer hetzelfde als voor een 'gewone' benzineverbrander van dat gewicht

Idd ja qua wegenbelasting is hij erg interessant. :j

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:33

scooby09 schreef:
Rex_Rolfo schreef:
Accu's. Wordt hoog tijd dat er een heliumaccu komt :P

Als de software 'm net onder de 50 gr/km CO2 sjoemelt is het halftarief. Dan is de belasting voor een (plug-in) diesel ongeveer hetzelfde als voor een 'gewone' benzineverbrander van dat gewicht

Idd ja qua wegenbelasting is hij erg interessant. :j

En wat betaal je er dan concreet voor?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:59


Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:26

Klopt, ik betaal tm 2020 halftarief (€98 p mnd)

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:36

Tarico schreef:
Klopt, ik betaal tm 2020 halftarief (€98 p mnd)

En daarna?

Grappig eigenlijk dat dergelijke tarieven gewoon betaald, waar mijn Range Rover als "onbetaalbaar" wordt bestempeld. Die weegt 1880kg en mag 4050kg aan de haak hebben (technisch, op papier 3500kg)

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:15

Ik betaal 150€/jaar 8-)

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:32

Daarna betaal ik het dubbele. Maargoed, als ik een goedkope auto had willen rijden had ik wel een andere gekocht :)

s0173957

Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:07

Dan hebben wij in BE toch geluk met de 'lichte vracht' regeling.
Ik betaal per jaar €148 wegenbelasting, voor een Amarok met 3.0l V6 die een dikke 2 ton weegt (en 3,5 ton mag trekken).
En geen inschrijvingstaks.

Als ik dat vergelijk wat je in België voor de Toureg bv betaalt, met dezelfde motor, dat is €1139 per jaar + €3259 inschrijvingstaks.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:12

€127/jaar met een 2.5 diesel mitsu pajero sport 8-)

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:59

Wij zijn rustig aan het rondkijken naar een nieuwe auto die een paardentrailer kan trekken *\o/*
Ikke blij, maar we weten dus niet goed welke auto.. We hebben nu 2 auto's waarvan dan 1 verkocht word. Ikzelf ga meestal met de fiets naar het werk en gebruik de auto alleen voor langere afstanden. Mijn vriend doet uitsluitend lange afstanden. Dus we dachten eerst een een pick-up maar ik denk dat dit qua rijcomfort dagelijks niet zo aangenaam is en ook niet qua gebruik. En ik heb zoveel laadruimte ook niet nodig.
Dus dan dachten we aan een 4x4 en we waren samen wat aan het zoeken maar nu heeft mijn vriend het grandioze idee gekregen om een tesla model X te kopen :+ :') En hij is echt vastberaden ook.. Wat ik erover vind heeft die een trekvermogen van 2250kg, dus dat zou moeten lukken met een 1-paardstrailer. Iemand hier ervaring mee?

Of iemand met een normalere suggestie? :D

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:24

Model X is een hele goede trekauto. Omdat een elektrische motor maximaal koppel vanaf nul toeren heeft trekt dat als een beer.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:32

Rex_Rolfo schreef:
Model X is een hele goede trekauto. Omdat een elektrische motor maximaal koppel vanaf nul toeren heeft trekt dat als een beer.

Iets met tafellakens onder een servies of zo....... }:)

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

s0173957

Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:00

Als ik dat budget had ging ik toch voor G-klasse ;)

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:43

Hou er met de tesla wel rekening mee dat je actieradius heel rap kleiner wordt als ie moet trekken. Voor afstanden met trailer langer dan 75 km enkele reis zou ik het niet aandurven.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 00:09

Model X is tweedehands nog tussen 80.000 en 1 ton. Er is zat verkrijgbaar voor veeeel minder en even goed

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 00:10

Als je ergens heen wil heb je ook niet overal laadpunten en met het stroomtekort wat ze overal roepen...
Ben er 1x eentje tegengekomen op wedstrijd. Schrok me onnozel toen er plots een trailer rakelings langs reed achter mij, je hoort het helemaal niet aankomen.

Lichte vracht als pick-up zijn wel goedkoper in wegenbelasting, je materiaal ligt niet te stinken in de auto, veel minderdaad stof en vuil op de zetels en je kan alsnog lgp in de kofferbak voorzien. Rijdt ook een stuk goedkoper en makkelijker te verkrijgen dan een laadpunt voor een tesla.

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:13

De tesla vond hij voornamelijk interessant omdat hij elektrische wagens in zijn bedrijf volledig kan inbrengen qua belastingen. (En dan is er een groter budget mogelijk) Ik zie er voordelen van in (kosten qua verbruik zijn laag, veel opties qua autoveiligheid, ...) Maar ik zie mezelf niet op een weide parkeren en al zeker niet met trailer :+
Een volledig uitgeruste ford ranger kan je nieuw al vinden voor 40 000 euro dus veel interessanter qua prijs, maar dit zijn allemaal dieselmotoren in België.. en ik dacht dat je een dieselmotor niet op LPG kon overschakelen? Of toch werd afgeraden? :o?

s0173957

Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:44

Als voor een pick up gaat die ook gewoon kms moet doen, geen Ranger kopen.
Koop dan een Amarok of X, veel comfortabeler, en de VW is amper duurder.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:46

Maar de verhouding prijs-kwaliteit Amarok - Ranger is naar wat ik hoor wel een discussiepunt... Eerlijk is eerlijk, ik kom op wedstrijd véél meer Rangers tegen dan Amaroks.

Bij de LRV zie je wat anders langsrollen aan auto's dan bij de VLP, maar bon, dat zal waarschijnlijk oa met de parkeeropties op de weides/velden te maken hebben bij de LRV :P
Het merendeel is de Mitsubishi L200, Nissan Navara, Ford Ranger en tussendoor ook eens een Isuzu en Sanggyong. Met de L200 en Isuzu heb ik onlangs nog meegereden, vond dat zeker niet slecht als passagier.

Mijn vriend zit er altijd mee te lachen dat ze nu dus elektrische wagens verkopen maar dus voor deze winter waarschijnlijk plaatsen zonder stroom moeten zetten omdat er tekorten zijn :P

s0173957

Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:17

Da's dus echt niet waar.
Ik heb in december 2017 zowel de Mercedes X, de Ford Ranger als de Volkswagen Amarok getest.

Mercedes was 42 000 + btw, Amarok 38 000 +btw en de Ranger 35 000 + btw.

De €4000 verschil tussen de Mercedes en de VW was niet terecht, de VW is zeker niet de mindere auto (zeker niet aangezien dat de prijs van de 4 cilinder was in de X en die doet enorm onder voor de 3.0 V6 in de Amarok. Qua afwerking was de X mss net wat beter maar dan weer minder ergonomisch qua opbergruimtes enzo).
De €3000 verschil (en dus écht niet meer) tussen de VW en de Ford was OVERDUIDELIJK. De Ranger is een trekpaard, ruwe motor, beenharde zetels, minder goed afgewerkt interieur (wel handig infotainment systeem). De VW is véél verfijnder, rijdt veel fijner, vlotter en de zetels zijn enorm veel beter (en daar heb je de €3000 verschil want zoveel kost de optie van de comfort-zetels).

De VW is qua catalogusprijs een pak duurder, maar daar hebben ze bij ons, zonder dat we echt druk gezet hebben, bijna €9000 (!!!!) af gedaan. Die tactiek snap ik van VW helemaal niet, want dat schrikt veel mensen af.

Trouwens, er rijden echt best veel Amaroks rond. In mijn dorp (goeie 2000 mensen) rijden er al 3 :P

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:22

Amaroks an sich zie ik ongeveer even vaak rijden als Rangers, maar als het op trailer-sleurders aankomt zie ik de ranger echt veel vaker.
Kan ook te maken hebben met het type personen wat de auto's koopt natuurlijk. Kan me prima voorstellen dat diegene die de Ranger hebben hem puur gebruiken als sleurbak, om door de modder te raken indien nodig op de weiland/parkings en er verder weinig km's in maken.
En dat diegene met de amarok hem inderdaad minder als baggerbak aankopen maar dan juist wel weer voor het rijcomfort.

xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:48

Ik kom eventjes binnenvallen. Ik ben opzoek naar een auto voor mijzelf waarmee ik de trailer kan trekken. Want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb eigenlijk niet zoveel eisen;
Moet 1500kg kunnen trekken. Ik heb een 1,5 paards trailer met een max laadvermogen van 1500kg.
Een niet té grote auto. Ik dacht zelf aan een Rav4 3 deurs.
Het liefste een automaat maar is niet heel belangrijk.

Budget is ongeveer €6500.

Ik heb op het moment een vw golf 2.0. Deze mag een trailer trekken maar ik vind het gewoonweg niet veilig genoeg ivm dat paard niet altijd even braaf is. Ik heb het liefste een wat zwaardere auto.

Ik ben vooral heel benieuwd naar suggesties!

❥ Esprit


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 18 bezoekers