Leasen of kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Leasen of kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:31

Wij leasen een pony en ik vind het een hele fijne oplossing. Alles zit bij de prijs in (hoefsmid, enten, etc) en we mogen met de pony omgaan alsof het onze eigen pony is. Ik vind locatie, rijmogelijkheden etc ook wel wat waard. Blijkt de klik er uiteindelijk niet te zijn, zit je niet met een paard waar je weer vanaf moet. Wij leasen al jaren en de pony wordt niet zomaar verkocht. Ik ken ook mensen die hun leasepaard op een gegeven moment hebben overgekocht. Ik heb tot op heden nog geen adders gevonden. We zitten niet aan de pony vast, uiteraard hebben we wel een opzegtermijn, maar dat vind ik redelijk.

Enige nadeel is dat als je leasepaard dermate wat gaat mankeren dat de lessor beslist in hoeverre die doorgaat met behandelen (in ons geval betaalt de lessor ook de dierenartskosten, tenzij dermate verwijtbaar aan jezelf).

En nee het leasebedrag krijg je niet terug, maar het leasebedrag is natuurlijk niet alleen de huur van je paard, daar zit nog wel iets meer in. Die kosten krijg je bij een eigen paard ook niet terug.

Wat hier boven ook is gezegd, overleg over een mogelijke aankoop als je happy bent met je paard. Bijvoorbeeld: koopprijs minus (een aantal) leasetermijnen of evt koop op afbetaling. Misschien kun je een concept leasecontract inzien en de voor- en nadelen op een rijtje zetten voor jezelf.


sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Leasen of kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 08:23

@IngridM, terecht punt dat je maakt. Bij ons zijn daar geen regels voor omschreven. Ik denk ook eigenlijk niet dat je met vastgestelde regels alles zou kunnen omvatten wat dat betreft. Dus ja, dat zal een discussie opleveren. Ik ken tot op heden geen gevallen waar iets dergelijks heeft gespeeld (gelukkig).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 26 bezoekers