Hoeveel tijd voor hoefbevangenheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lkfbsm
Berichten: 58
Geregistreerd: 05-02-12

Hoeveel tijd voor hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 10:03

Hoi,

Mijn pony is helaas hoefbevangen geworden nadat het gras weer einde zomer is begonnen te groeien.
Wel veel rekening mee gehouden, maar toch nog teveel gehad en te weinig beweging.
Gelijk met haar naar de kliniek gegaan, daar heeft ze pijnstilling gekregen waar ze goed op reageerde.
Op de Metacam reageerde ze eerst niet.
We zijn nu ruim 2 maanden verder en gelukkig loopt ze wel een stuk beter.
Ze krijgt een heel enkele keer nog pijnstilling.
Want dat is het gekke er aan. Elke dag ziet er hetzelfde uit, maar toch loopt ze de ene dag slechter dan de andere dag.
Ze geeft zelf aan welke beweging ze aan kan.
De ene dag is ze ontzettend druk, en omdat ze in een niet te grote paddock staat kan ze daar haar energie niet goed kwijt, dus longeer ik haar voorzichtig of gaan we wandelen.
Dit doen we nu sinds 2 weken. Daarvoor heeft ze boxrust gehad, daarna in de paddock met nat zand.

Ik ben benieuwd bij anderen hoe jullie met hoefbevangen ( zijn geweest ) paarden de beweging weer opzoeken. En hoe de paarden daarop reageerden.


lkfbsm
Berichten: 58
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Hoeveel tijd voor hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 10:04

Volgens mij staat dit topic niet op de goede plek, dit kan worden aangepast denk ik?

ElCamino

Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Hoeveel tijd voor hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:06

Je kunt je inlezen in het centrale HB topic, HB kan heel erg lang duren,


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70503
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Hoeveel tijd voor hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:58

Ik verplaats dit topic naar Medisch.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Hoeveel tijd voor hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:30

Mijn pony is helaas 2 keer hoefbevangen geweest.. De eerste keer hebben wij haar echt te veel gras gegeven, super dom achteraf. De tweede keer heeft zij eigenlijk heel weinig gehad, maar dus toch te veel. Gelukkig gaat het de laatste tijd heel goed (afkloppen maar!). Wij gaven haar beide keren pijnstilling (4 dagen ongeveer) en lieten haar twee keer per dag een uur in de modder staan, dit zorgt voor tegendruk en verkoeling. Ik merkte aan Iris dat zij het super fijn vond om in de modder te staan, ze had er absoluut geen moeite mee. Dit deden we een weekje, daarna ging het al snel beter. Daarna lieten we de hoefsmid komen. Hierna liep ze ook altijd nog wat moeilijk, maar zodra ze beter ging lopen ging ik een beetje met haar wandelen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, Dier_en_arts, kiwiwitje, nadcha, redbutton, Trendiction en 129 bezoekers