Bruikleen pony, wat is reëel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Bruikleen pony, wat is reëel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 18:06

Ivm mijn eigen kapotte pony was ik op zoek gegaan naar een pony van een ander voor "bruikleen" of geef het maar een naampje.

Ik ben nu in gesprek met iemand die de perfecte pony lijkt te hebben voor me.
De bedoeling is dan dat de pony bij mij komt te staan, ik er gewoon fulltime voor zorg en mee aan de slag mag en ermee mag doen wat ik wil.

Ik zóu de eigenaren niets hoeven betalen voor het lenen van de pony maar ik zal alle kosten die ik heb gewoon zelf betalen: stalling, voer, hoefsmid, 1 x per jaar tandarts normale behandeling, enting jaarlijks en ontwormen. Daarbij zullen de kosten als supplementen,vervanging spullen en bv ostheopaat ed ook voor mij zijn.

Maar dan..... de medische kosten? Wat zouden hier normale afspraken in zijn? Het blijft natuurlijk een lastig onderwerp en vergt veel vertrouwen van de eigenaren. Want er is ook altijd nog zoiets als de schuldvraag. Maar als je puur kijkt naar kosten. Zijn er mensen die hier ervaring in hebben? Ben benieuwd naar de meningen van diverse mensen :-)
Laatst bijgewerkt door IngridM op 31-10-18 18:17, in het totaal 2 keer bewerkt


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 18:16

NinaCharlie schreef:
Volgens mij valt dat onder de term bruiklenen. Wellicht kan je hier over wat vinden!


Jaaa dat is een betere benaming. Gelijk titel ook veranderd. Thanks!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 18:18

anjali schreef:
Als je van mijn pensionhouder een paard least,dan betaal je alles alsof het je eigen paard was. Ook de veearts. Maar hele grote medische kosten gaan dan in overleg.Overigens blijft het paard hier wel op zijn eigen stal staan.


Maar dat is geheel andere situatie. Het gaat me meer om privé situaties :-)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Bruikleen pony, wat is reëel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 21:49

Bedankt voor alle reacties! Heb ik veel aan!


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Bruikleen pony, wat is reëel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 21:56

Klopt maar het is een blijft heel erg moeilijk om die lijn te bepalen, zowel voor eigenaar als voor "lener" . Ik wil dat soort situaties het liefste voorkomen. Ik persoonlijk denk dat medische kosten het beste bij 1 partij kunnen blijven om dit soort dilemma's uit te sluiten. Die partij heeft in mijn ogen dan ook beslissingsbevoegdheid. Met uitzondering van acute zaken uiteraard als bellen even geen optie meer is.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Bruikleen pony, wat is reëel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-18 11:50

Klopt MadelonSunny. Lijkt me vooral moeilijk voor de eigenaren. Die moeten vertrouwen in mij hebben.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Bruikleen pony, wat is reëel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-18 12:19

Shanna, dat is nu mijn voorstel aan de eigenaren, exact zo.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 74 bezoekers