Vragen bij koop van paard

Moderators: Coby, Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

anjali

Re: Vragen bij koop van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:08

Als het een rijpaard is: Laat hem eerst door iemand van daar voorrijden voordat je er zelf opgaat om hem te proberen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:47

hwn schreef:
Best ook dik halfuur voor de afspraak al ter plaatse zijn, of zelfs n uur. Als je ziet dat ze het paard al goed moe aan het maken zijn voor je erop gaat, weet je al dat t n hevig paard is. Of als ze n halfuur bezig zijn om hem te vangen, dan heb je meestal ook geen werkwillig exemplaar vast, al zou dat voor mij geen no-go zijn, kan aan de ruiter/eigenaar liggen.

Te vroeg komen wordt niet altijd gewaardeerd hoor. Ik was wel een ergens een half uur te vroeg omdat het dichter bij was dan verwacht (ik houd niet van te laat komen). Toen was er niemand aanwezig, het paard stond wel in de wei en daar liepen we toen naartoe om te kijken (niet in de wei!) en toen kwamen die mensen pas en waren verontwaardigd dat wij daar al stonden.Ik heb de best leuke pony trouwens niet gekocht omdat hij orthopedische hoefijzers nodig had en ik toendertijd geen goede hoefsmid kende waar ik voldoende vertrouwen in had.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie