Aansprakelijkheidsverzekering + paard

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marije_jiplover

Re: Aansprakelijkheidsverzekering + paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:52

Wij hebben een AVP bij Nationale Nederlanden en toen mijn (1e) pony kwam, hebben we navraag gedaan of schade aangericht door hem verzekerd zou zijn.
Het antwoord was, dat zolang ik mijn pony puur hobbymatig houdt en er geen bedrijfsmatige activiteiten mee verricht, dit het geval was.
Een en ander kan evt wel nog afhangen van de hoeveelheid pony's die je hebt en het evt laten betalen door een bijrijder kan op die manier ook wel anders worden uitgelegd door een verzekering.
Zijn dus zaken die je wel even mee moet nemen als je bv meerdere paarden of pony's hebt.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:29

Een WA verzekering geldt voor autovoertuigbezitters.
De verzekering waarmee je je aansprakelijkheid verzekerd, is niet wettelijk verplicht en heet dus geen WA, maar AVP, oftewel aansprakelijkheids verzekering particulieren.

En of paarden daar wel of niet onder vallen en in welke hoeveelheden en hoedanigheid, hangt dus af van welke verzekering je afsluit en of je je paarden echt alleen als particulier hebt, of dat er een bedrijfsmatig karakter aan het houden van de paarden zit, bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 04-10-18 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie