Spaanse in belgie kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Spaanse in belgie kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 10:33

Vraagje voor de Belgen onder ons:

Ik heb oog voor een paard die gestald staat in belgie. Komt van Spanje.
Paard staat niet geregistreerd bij de BCP.

Is zij Verplicht dit eerst te doen? Als ze het niet doet, en ik toch koop, kan ik zonder problemen het paard vanuit mij laten registreren bij de BCP? Ze heeft hem al een ruim jaar in bezit, en normaal zou dat binnen de 30 dagen moeten.

BCP zegt dat het gewoon eerst geregistreerd moet worden door huidige eigenaar, omdat je anders niet mag vervoeren.

Every accomplishment starts with the decision to try.


Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Spaanse in belgie kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:48

eigenlijk geef je het antwoord al in je laatste zin. Als BCP zegt dat je niet kan vervoeren zonder eerst geregistreerd te zijn door de huidige eigenaresse, dan zal zij hem eerst moeten registreren, alvorens jij hem kan kopen en vervoeren.


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:16

Ik zou het de huidige eigenares even laten regelen, zodat jij zeker nergens in de problemen komt.

In principe moet je binnen 90 dagen je paard registreren en moet je gezondheidspapieren hebben van import. Deze heeft je toekomstige paard niet meer.
Maar normaal gezien is het voldoende voor de huidige eigenares om op http://www.horseid.be een account aan te maken en in enkele minuten tijd met wat scans van het paspoort (die moet hij wel hebben conform naar de Europese normen, met medische bijlage) een aanvraag te doen. Omdat ze geen gezondheispapieren kan voorleggen, zal ze van paardenpunt Vlaanderen documenten ontvangen die ze door een Dierenarts moet laten invullen, afstempelen en ondertekenen. Als ze die opstuurt is ze normaal in orde en kan je zodra het paard bij jou staat een mutatieaanvraag doen.

Als ik het goed heb zou er in principe voor het FAVV wel een probleem zijn, omdat het paard ongecontroleerd het land binnen is gekomen, en zou het dus eigenlijk in quarantaine moeten en bloed getrokken worden. Maar ik weet niet of dat echt veel voorkomt dat zij zich ermee gaan bemoeien, ik heb het in de prakijk alleszins nog nooit weten voorkomen.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Spaanse in belgie kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 17:32

Ik heb hetzelfde in NL gehad en ik heb de verkoper het laten regelen voor de koop. Is het een PRE of "gewoon" een paard uit Spanje?

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 18:20

Tessebes schreef:
Ik heb hetzelfde in NL gehad en ik heb de verkoper het laten regelen voor de koop. Is het een PRE of "gewoon" een paard uit Spanje?


Gaat om een cruzado :) hij kon half stamboek krijgen maar is nooit aangevraagd geweest

Every accomplishment starts with the decision to try.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Spaanse in belgie kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:24

Ok, dan kan het paspoort/ chipnummer vermoedelijk gewoon hier geregistreerd worden. Ik zou het zeker de verkoper laten regelen.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 19:21

Tessebes schreef:
Ok, dan kan het paspoort/ chipnummer vermoedelijk gewoon hier geregistreerd worden. Ik zou het zeker de verkoper laten regelen.


Ja ze gaat het regelen en help dr mee mocht ze er niet aan uit kunnen dus komt helemaal goed *\o/*

Every accomplishment starts with the decision to try.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleeke, OmgiliBot en 88 bezoekers