M_ontana schreef:Ik heb een zadelrugzak van de decathlon, dus mijn zadel hangt gewoon op mijn rug. Is dat niks?
Ik heb ook een zadelzak met gesp, maar het is echt veel te zwaar om nog gezellig te kunnen fietsen.
Macs schreef:Ik zou het zonde vinden van je zadel al dat gesleep. Kun je geen (verzwaarde) zadelkast neerzetten met een goed slot er op? Je hebt ook van die kleintjes waar alleen een zadel + wat dingen in past.
Persoonlijk zou ik liever hebben dat het gestolen wordt (die kans is niet heel groot, en laten verzekeren (hoort dit bij je inboedel??))
dan dat het sneller slijt en eerder beschadigd bij telkens verslepen (want dat gebeurt sowieso dan)
Nog een andere reden waarom ik mijn zadel graag mee naar huis neem is omdat het dan in een droge, verwarmde ruimte hangt en er geen vocht en schimmels in de Engelse wol kunnen groeien. Qua slijtage is het beter om het heen en weer te slepen (maar dan wel met de nodige voorzichtigheid inderdaad) dan het een hele winter in een donkere, vochtige, koude zadelkast te hangen.
Ik ben echt heel voorzichtig met mijn zadel: het heeft me echt een vermogen gekost.
Ik denk ook niet dat een zadel dat gestolen wordt past onder wooninbraakverzekering Maar ik zou het altijd kunnen proberen natuurlijk
Bowo schreef:Om het gewicht te verminderen, zou je ook stijgbeugels achter kunnen laten bij de stalling
Dat is eigenlijk toch best wel slim! Waarom doe ik dat eigenlijk niet gewoon altijd? Heb een tijdje Wintecstijgbeugels gehad en die waren supergemakkelijk om eraan en eraf te doen.. zou ik eigenlijk wel moeten doen...
Lindsey_99 schreef:Hondenfietskar met een zadeldrager die op de bodem staat? Evt. gemonteerd zodat de boel niet om kan vallen?
Lindsey_99 schreef:Hondenfietskar met een zadeldrager die op de bodem staat? Evt. gemonteerd zodat de boel niet om kan vallen?
Heb ik ook al aan gedacht, maar daar zijn 2 minpunten aan: de buizen van de hondenfietskar zijn rond-om-rond de fietskar, en ik heb eigenlijk een buis nodig in het midden om de boel aan te laten lassen. Bovendien klopt er dan iets niet met de verdeling van het gewicht, en dat blijkt voor een fietskar echt essentieel te zijn (ik heb al wat research gedaan... Want ik moet de zadelsteun wel hoog genoeg laten monteren, zodat mijn zadel er volledig op steunt... Dan is het gewicht hoger en of helemaal vandoor, of helemaal achteraan, waardoor de kar minder stabiel wordt.
Shadow0 schreef:Als je er iets handigs van maakt (een goede zadelkar die je makkelijk aan de fiets kunt hangen maar ook makkelijk tot aan de zadelplaats rijdt aan de hand bv) dan denk ik dat het best iets kan zijn wat meer mensen handig kunnen vinden. Start een hype!
Zelf zou ik denk ik kijken naar een kar waar je zo'n soort zadelsteun in kunt zetten, waarschijnlijk gewoon vastzetten met bouten aan de kar:
https://www.nedlandic.nl/accessoires-za ... 50716.html Ben je zelf nou enorm handig of heb je iemand die daar handig mee wil zijn, dan kun je het nog wat meer op maat maken, met een wat hoger schot aan de voorkant, en de steun niet horizontaal maar meer ergonomisch zodat het zadel nog minder schuift, en dan eronder helemaal hol, zodat je daar nog andere dingen neer kunt leggen (kan met die zadelsteun ook maar dan met een rare hobbel in het midden. Mooi klepje ervoor, regenkap erbij, en een nieuwe trend starten!
Challenge accepted!!!!
Ik ontwerp een zadelfietskar!
Zo kunnen we met z'n allen onze ecologische hoefafdruk verkleinen
Zelf had ik aan dit gedacht: omdat het zadel dan echt niet kan vallen: https://www.divoza.com/nl/zadeldrager-antidiefstal
Maar, zoals ik hierboven als schreef, zorgt dit systeem voor een probleem met de stabiliteit van de kar.
Als kar denk ik dat een dergelijk systeem misschien wel het handigste is: https://www.topeak.com/global/de/produc ... and-drybag
Maar dan natuurlijk zonder de plastiek draagtas en het zadel zou dan in een soort van 'wiegje' moeten liggen. Iets ultra-schokabsorberends..
Het moet dus een systeem worden waarmee je:
1) heel gemakkelijk kan fietsen, alsof je niets achter je fiets hebt hangen (daar lijkt me die Topeak het beste voor)
2) het zadel moet muurvast verankerd zijn in de kar, want het zou echt een ramp zijn als het eraf zou vallen! (daar is dat systeem van Divoza wel goed voor)
3) het moet gemakkelijk in en uit te laden zijn en het zou mooi zijn als je het karretje ineens tot aan de stal zou kunnen rollen.
4) Het gewicht moet tijdens het rijden goed verdeeld zijn: dus laag en in het midden. Dat lijkt mij het grootste probleem....