Aanhangwagen ombouwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Doriank
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-09-18

Aanhangwagen ombouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 17:58

Beste dames en heren,

Ik heb een project lopen en vraag graag jullie hulp.

Zelf heb ik een plateauwagen gekocht met alle keuringspapieren en eigen kenteken.
De bodem is helemaal plat en ik wil deze ombouwen tot een klein paarden trailer (voor shetlandpony's).

Mijn vraag is of ik na de "verbouwing" de aanhanger opnieuw moet keuren bij de RDW. Immers heb ik alle papieren etc. maar ik weet niet of ze dit na "verbouw" opnieuw moeten testen op veiligheid etc.

Alle tips zijn welkom!

Mvg Dorian

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:35

Ja. En niet alleen op veiligheid van het chassis, ook op veiligheid van de carrosserie, maar ook of-ie aan de eisen voor paardenvervoer voldoet. Qua ventilatie, stevigheid bodem en klep, etc.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Aanhangwagen ombouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:09

Als je nou zorgt dat de opbouw een opzetunit word, dus eentje die er als een "losse container" opstaat veranderd er niks aan de plateauwagen en hoef je niet te herkeuren. uiteraard moet je zorgen voor een goede ventilatie en dat je het laadvermogen van de aanhanger niet overschrijd maar met alleen shetlanders is dat geen probleem

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Aanhangwagen ombouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:41

Ja dan moet hij opnieuw gekeurd worden, het cassis, de opbouw en of hij geschikt is voor zijn doel.

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:43

Ja dan moet hij zeker opnieuw gekeurd worden en de papieren en dergelijke moeten ook worden gewijzigd. Ik zou gewoon een trailertje kopen.

Doriank
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-09-18

Re: Aanhangwagen ombouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 20:04

Hartelijk dank voor alle (snelle) reacties! Ik heb RDW ook een bericht gestuurd hierover. Volgens mij is het slimmer om een trailertje te kopen ipv het ombouwen. Gebruik ik de aanhangwagen voor andere doeleinden. Nogmaals dank!