pjer schreef:TS ik denk dat wat een aantal mensen ook probeerd te zeggen is dat je naast de gewichten van de paarden en jullie zelf je ook rekening moet houden met gewicht voor hooi / stro/ brokjes en tuig en dan dingen voor je zelf zoals wat eten en drinken, extra kleding of tas met meuk en dat klinkt niet veel, maar het telt wel op vooral als je al zo op de grens van het toegestane gewicht zit.
Carl123 schreef:hagelslag schreef:Als het nood is dan zou ik voor nu een oplossing zoeken.
Ik mag zowel be als ce combinatie rijden dus als je hulp nodig bent en in de buurt woont geef een gil
Ja, noodnood...bedankt voor je aanbod. Ik mail je even prive
Humpiedumpie schreef:Ik heb onlangs een trailer en vw transporter gehuurd.
De trailer was een anderhalf paards en deze woog 1600 inclusief laadvermogen.
De vw transporter woog massa rijklaar 1850 kilo.
Dat is bij elkaar 3450 kilo en dus net onder de grens voor be rijbewijs.
De bus kon max 2200 kilo trekken. Hij is ook redelijk makkelijk door het heuvelachtige van duitsland gekomen.
Humpiedumpie schreef:Ik heb onlangs een trailer en vw transporter gehuurd.
De trailer was een anderhalf paards en deze woog 1600 inclusief laadvermogen.
De vw transporter woog massa rijklaar 1850 kilo.
Dat is bij elkaar 3450 kilo en dus net onder de grens voor be rijbewijs.
De bus kon max 2200 kilo trekken. Hij is ook redelijk makkelijk door het heuvelachtige van duitsland gekomen.
Humpiedumpie schreef:Ik heb onlangs een trailer en vw transporter gehuurd.
De trailer was een anderhalf paards en deze woog 1600 inclusief laadvermogen.
De vw transporter woog massa rijklaar 1850 kilo.
Dat is bij elkaar 3450 kilo en dus net onder de grens voor be rijbewijs.
De bus kon max 2200 kilo trekken. Hij is ook redelijk makkelijk door het heuvelachtige van duitsland gekomen.
Humpiedumpie schreef:Dit is wat mij verteld is door en het auto verhuur bedrijf en het trailer verhuur bedrijf..
Het zijn ook de gewichten die op de papieren staan.
Zelf snap ik er vrij weinig van, want het lijkt of iedereen wat anders zegt, vandaar dat ik bevestiging heb gevraagd bij beide bedrijven..
Naar mijn idee is het; trailer inclusief laadvermogen en gewicht van de auto (beide op papier) moet onder de 3500 blijven. . bijzonder dat zij dan beide foutieve informatie geven?
Is geen wijsneuzerij hoor. Zou dan graag willen leren hoe het dan wel zit?
Ibbel schreef:Humpiedumpie schreef:Dit is wat mij verteld is door en het auto verhuur bedrijf en het trailer verhuur bedrijf..
Het zijn ook de gewichten die op de papieren staan.
Zelf snap ik er vrij weinig van, want het lijkt of iedereen wat anders zegt, vandaar dat ik bevestiging heb gevraagd bij beide bedrijven..
Naar mijn idee is het; trailer inclusief laadvermogen en gewicht van de auto (beide op papier) moet onder de 3500 blijven. . bijzonder dat zij dan beide foutieve informatie geven?
Is geen wijsneuzerij hoor. Zou dan graag willen leren hoe het dan wel zit?
Het gaat niet om het LEGE gewicht van de auto, maar om de TMM - toegestane maximale massa. Ongeacht of die auto maximaal beladen is. Een bus met een leeggewicht van 1860 komt aan een TMM van ver boven de 2 ton. En daarmee komt je combinatie (met een trailer met een TMM van 1600 kg, waarbij eveneens geldt: ongeacht of-ie tot die 1600 kg beladen is) boven de 3,5 ton uit. En dús heb je BE nodig. Zélfs als je werkelijke gewicht daaronder zou zitten.
Humpiedumpie schreef:Dit is wat mij verteld is door en het auto verhuur bedrijf en het trailer verhuur bedrijf..
Het zijn ook de gewichten die op de papieren staan.
Zelf snap ik er vrij weinig van, want het lijkt of iedereen wat anders zegt, vandaar dat ik bevestiging heb gevraagd bij beide bedrijven..
Naar mijn idee is het; trailer inclusief laadvermogen en gewicht van de auto (beide op papier) moet onder de 3500 blijven. . bijzonder dat zij dan beide foutieve informatie geven?
Is geen wijsneuzerij hoor. Zou dan graag willen leren hoe het dan wel zit?
SolarHertog schreef:Carl123 schreef:Ik wil deze camionette kopen. Voor lange afstanden.
Ben uiterst voorzichtig persoon, rij niet sneller dan 90.
Is zo'n model te betrouwen aub?
Wordt gekeurd gekocht.
De reden dat ik het vraag is omdat 'men' beweert dat zulke type camionetten die omgebouwd zijn om 2 paarden te vervoeren snel omkantelen.
Alvast bedankt voor wat advies.
[ [url=m/f4E9Lg.png]Afbeelding[/url] ]
Ik zou zelf altijd gaan voor een voertuig dat gemaakt is om paarden te vervoeren.
Donkydonkje schreef:SolarHertog schreef:
Ik zou zelf altijd gaan voor een voertuig dat gemaakt is om paarden te vervoeren.
Inderdaad, en deze heb je ook echt wel met een B rijbewijs.
Duhelo schreef:2000 kilo te trekken?
Renault trafic, opel vivaro, kleine mercedes sprinter of de mercedes vito. Dergelijke modellen.
Neem een zo zwaar mogelijke uitvoering van de motor, en ik zou een grijs kenteken nemen (enkele cabine, grote laadbak.)
Mijn trafic bv kan origineel 2700 kilo mtm hebben (ik geloof 1500 kilo leeg, dus een 1200 kilo laden) en mag 2000 kilo trekken.
De laadbak kan je prima een matras in kwijt en nog een boel andere dingen, dus kun je wel comfortabel even mee rondtrekken.
ikke schreef:Duhelo schreef:2000 kilo te trekken?
Renault trafic, opel vivaro, kleine mercedes sprinter of de mercedes vito. Dergelijke modellen.
Neem een zo zwaar mogelijke uitvoering van de motor, en ik zou een grijs kenteken nemen (enkele cabine, grote laadbak.)
Mijn trafic bv kan origineel 2700 kilo mtm hebben (ik geloof 1500 kilo leeg, dus een 1200 kilo laden) en mag 2000 kilo trekken.
De laadbak kan je prima een matras in kwijt en nog een boel andere dingen, dus kun je wel comfortabel even mee rondtrekken.
En in het geval Mercedes Vito, check of de motor buiten de claims valt en laat de automaat voor wat ie is.
Gebruikers op dit forum: Amarins2, Kirsha, LaraCroft, lina1998, lizy29, RoronaZorro, Talishe, xReetch en 69 bezoekers