Veulen ophalen bij koper !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:05

Hoe oud is het veulen? Lijkt mij handiger als het dier samen met de moeder vervoerd word en de moeder dan weer terug mee gaat. Zo doet men dat ook als het veulen elders naar de opfok groep gaat en aldaar van de moeder afgespeend word om zo veel mogelijk stress te voorkomen maar wellicht heb ik dat verkeerd.

Ik l*l niet met de wind mee nee...



Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:48

Vjestagirl schreef:
Popstra schreef:
Hoe oud is het veulen? Lijkt mij handiger als het dier samen met de moeder vervoerd word en de moeder dan weer terug mee gaat. Zo doet men dat ook als het veulen elders naar de opfok groep gaat en aldaar van de moeder afgespeend word om zo veel mogelijk stress te voorkomen maar wellicht heb ik dat verkeerd.


Waarna moeders 3 uur heeft om de trailer af te breken omdat haar kind weg is?

Nee, moeder en veulen tijdje op het nieuwe adres en langzaam af spenen zoals ik al schreef.
Maar nogmaals, ik weet niet hoe oud het veulen is. Wellicht het al afgespeend was

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:09

Gimme_Spurs schreef:
Ik heb mijn paard gehaald toen ze 6 maanden was. Ze werd tijdens het ophalen meteen afgespeend. Uiteraard zielig, maar de enige optie ook volgens Wolvega. Daarna een trailerrit van 2 uur.

Veulen los in de trailer, wel een bodembedekking en hooi in een zak ophangen.

Het laden duurde lang, uiteindelijk hebben we moeder geladen, Joy erin, moeder eruit, klep dicht en rijden. Het brak mijn hart, maar het is goed gegaan. Oh ja, veulenrek boven de klep. Niet alleen een zeiltje. Mocht hij een sprong nemen houdt dat zeiltje hem nooit tegen.

Niet sederen oid. Dat werkt alleen averechts. En het zou fijn zijn als je een camera in de trailer hebt :)

[ [url=m/YYS9dZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XQz8uo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik echt super sneu voor dat diertje. Kan me voorstellen dat je hart brak. Beestje heeft gelijk een trauma voor z'n kiezen.

Ik l*l niet met de wind mee nee...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Capriootje en 28 bezoekers