Hoeveel betaald krijgen voor rijden andermans paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Hoeveel betaald krijgen voor rijden andermans paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 13:06

Ik weet niet of het hier goed staat :?

Ik ga een paard van iemand rijden die graag wil dat het paard hoger in de sport komt.
Ik rij vaker paarden voor anderen maar heb daar nog nooit betaald voor gekregen simpelweg omdat ik daar niet om vroeg.. voor dit paard ga ik wel betaald krijgen maar wat is dan een reëel bedrag? Ik rij zelf Z1 en rij vaak andere paarden dus heb aardig wat ervaring.

Ik heb echt werkelijk geen idee :D

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hoeveel betaald krijgen voor rijden andermans paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:12

Ik vraag altijd 10 euro per keer. Hun betalen ook wedstrijden en startkaart

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:13

hier ook 10 euro per keer, maar als je echt vaker dit doet en zelf ook al vast Z1 rijdt vind ik dat je wel wat meer kan vragen
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 02-09-18 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:13

Hangt denk ik ook van degene af met welk doel.. hoger komen in de sport natuurlijk, maar voor de verkoop of voor zichzelf etc
Wat staat er tegenover?
Zit er tijdsdruk op met een bepaald niveau of is de afspraak juist ruim, meer hobby matig zegmaar....

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 13:18

sneeuwpop schreef:
Hangt denk ik ook van degene af met welk doel.. hoger komen in de sport natuurlijk, maar voor de verkoop of voor zichzelf etc
Wat staat er tegenover?
Zit er tijdsdruk op met een bepaald niveau of is de afspraak juist ruim, meer hobby matig zegmaar....


Hoger in de sport is voor zichzelf, misschien dat als ze predikaten krijgt dat er dan ooit eens een veulen bij komt. Tijd is aan mij hoeft niet perse binnen anderhalf jaar naar het Z ofzo, maar zou wel mooi zijn natuurlijk :P

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 17:24

Heleennn schreef:
hier ook 10 euro per keer, maar als je echt vaker dit doet en zelf ook al vast Z1 rijdt vind ik dat je wel wat meer kan vragen


Moet je dan daarnaast startkaart etc wel zelf betalen of doet de eigenaar dit? Net zoals ijzers entingen etc?

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Hoeveel betaald krijgen voor rijden andermans paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:28

Het is ook een beetje van wat je er zelf uit kunt halen. Is het een paard dat jij echt alleen maar gaat opleiden, en weer mee stopt als het doel (Z) bereikt is, dan is een tientje per keer heel redelijk. Is het echter een paard met talent waardoor jij misschien na de Z weer verder kan, wat je met een eigen paard niet zou kunnen, dan is het weer een win/win situatie en zou ik er minder voor rekenen.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Hoeveel betaald krijgen voor rijden andermans paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:30

Hier heb je een ruiter op stal voor tussen de 10 en 20 euro. Eigenaar betaald zelf entingen, hoefijzers, en startkaart.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:43

Wanneer er jaren over gedaan wordt om een (wat ouder) paard tot Z op te leiden is maar de vraag of tegen die tijd de eigenaar nog steeds bijv 10 euro per keer rijden wilt betalen.
Is ook wat afhankelijk hoever het dier nu al is opgeleid, is die nog onbeleerd of loopt die reeds L/M niveau?

Je kan afspreken dat startkaart/startgeld/lesgeld/hoefsmid/entingen voor rekening van de eigenaar komt + mogelijk een vergoeding per winstpunt bijv.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:48

_Joelle schreef:
Heleennn schreef:
hier ook 10 euro per keer, maar als je echt vaker dit doet en zelf ook al vast Z1 rijdt vind ik dat je wel wat meer kan vragen


Moet je dan daarnaast startkaart etc wel zelf betalen of doet de eigenaar dit? Net zoals ijzers entingen etc?

Ik zie het een beetje zo: als het paard talent heeft voor een hoger niveau dan ik er op mijn eentje uit kan halen heb ik er geen problemen mee om ze voor een tientje te rijden, ik kan dan tenslotte uiteindelijk zelf ook bijleren maar ik zou nooit ijzers/startkaarten betalen. Een paard waar ik echt enkel basiswerk in moet rijden en dan weer terug aan de eigenaar overlaat doe ik niet voor een tientje. Het is dan gewoon puur een dienst zoals les nemen in mijn ogen, ook omdat er verder geen mogelijkheden zullen zijn :) Maar dat kan zo afhangen van de situatie... Ik bekijk het steeds gewoon even, ik heb tot nu toe eigenlijk voornamelijk paarden gereden waar ik van leer ipv andersom omdat ze gewoon een hoog niveau lopen en dan doe ik dat echt heel goedkoop of zelfs gratis als het echt een leerpaard is of de eigenaar mee kan begeleiden bijvoorbeeld. Dan is het voor beide een win-situatie en krijg ik mooie kansen.

Maar ik heb in mijn omgeving nog nooit gehoord dat de trainer van het paard de ijzers/startkaart moet betalen. Dat is altijd voor de eigenaar als die wil dat je op concours gaat vind ik.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Hoeveel betaald krijgen voor rijden andermans paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:08

Als je betaald gaat worden voor het rijden zijn startkaart, startgeld ijzers en andere benodigdheden voor het paard zeker voor de eigenaar.

Er zijn ook mensen die niet betaald krijgen maar ook geen kosten hoeven te maken om te starten en ook wel afspraken dat per hoger niveau of winstpunt een bedrag betaald krijgen. Of een percentage bij verkoop als het paard verkocht moet worden.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:38

Soms is het rijden van andermans paard een optie om zelf ook Hogerop in de sport te komen.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:49

friesiszwart schreef:
Soms is het rijden van andermans paard een optie om zelf ook Hogerop in de sport te komen.

Inderdaad!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 23:01

Klopt, dat doe ik, maar ts geeft aan dat ze nu betaald gaat worden maar weet niet wat redelijk of gangbaar is.

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 11:33

joyce B schreef:
Klopt, dat doe ik, maar ts geeft aan dat ze nu betaald gaat worden maar weet niet wat redelijk of gangbaar is.


Klopt, als arme student moet je toch iets van inkomen hebben, kan dat op deze manier dan is dat alleen maar leuk :D

Anoniem

Re: Hoeveel betaald krijgen voor rijden andermans paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:44

Ik zou zeggen, alle kosten qua paard, lessen en wedstrijden voor de eigenaar.. Bedrag per keer (10 euro afhankelijk van reistijd?) zou ik omrekenen naar een maandbedrag, lijkt me voor beide makkelijker.

Jij een leuk zakcentje voor het rijden én weinig kosten.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Hoeveel betaald krijgen voor rijden andermans paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:11

Omgerekend naar Euro’s zit ik op 15euro per paard, dit zijn wel racepaarden waar je 15 minuten op zit, en train er rond de 10 op een ochtend. Kijkende naar de rest is 10euro misschien een redelijk bedrag, of bespreek iets per maand met de eigenaren. Hoe vaak rijd je per week, komen er nog extra dingen bij (mesten, voeren of echt alleen rijden? Moet je ook opzadelen en de naverzorging doen)