Politie doet geen onderzoek naar gestolen trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Politie doet geen onderzoek naar gestolen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 11:32

Afgelopen zondag kwam ik er tot mijn grote schrik achter, dat mijn 2-paardstrailer van saris was gestolen -:(-
Hij stond gewoon op slot, op het terrein van mijn pensionstal waar een woonhuis bij zit.
Natuurlijk gelijk aangifte gedaan en een bericht op fb gezet.
https://www.facebook.com/10000313511241 ... 928297726/

Er zaten ook nog eens heel veel spullen in.
Een aantal vliegendekens, waaronder 1 met franjes
Diverse sjabrakjes, waaronder 1 van Pummeleinhorn
3 bodyprotectors, 2 van Airowear Outlyne
26 baaltjes hooi etc. etc.....

Zoals jullie misschien begrijpen ben ik woest, maar wat mij nog veel bozer maakt, is dat de politie hier geen onderzoek naar doet.
LET OP:DIT LIGT NIET AAN DE POLITIE, IK WEET DAT DIE ZWAAR ONDERBEZET ZIJN! Denk dat er van regeringswege uit iets aangepast moet worden.
En ja, ik heb ook liever dat ze iemand reanimeren.
En ik heb ook heel veel respect voor de politie, die steeds minder kan en mag.

Dit topic gaat ook niet over mijn politieke voorkeur en het is ook niet de bedoeling om er een politiek topic van te maken.
Daarnaast stem ik absoluut voor meer politie op straat.

Wel denk ik, dat aan dit soort dingen van regeringswege uit iets gedaan zou moeten worden.
Nu kunnen ze gewoon vrijelijk hun gang gaan en is er niets van ontmoediging

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 05-09-18 17:38, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: OP aangepast op verzoek

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Politie doet geen onderzoek naar gestolen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:36

En waar moeten ze beginnen met zoeken dan? In Polen??

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Politie doet geen onderzoek naar gestolen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:49

Ze gaan niet eens naar auto’s van 200 000 euro actief op zoek. Helaas.

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Politie doet geen onderzoek naar gestolen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 11:53

Volgens de politie zou de trailer niet naar polen zijn, maar zelf denk ik dat wel.
Ik denk in ieder geval, dat het geen 3 dagen moet duren om te besluiten of de politie wel of geen onderzoek doet.
Na 3 dagen heb je in ieder geval een grote kans dat hij het land uit is.

Ik vind het erg jammer, dat dit soort dingen (en dus ook auto’s) zo makkelijk verdwijnen kunnen.
Natuurlijk begrijp ik, dat de politie belangrijkere dingen te doen heeft.
Maar er zou in Europees opzicht een soort database moeten zijn, in mijn ogen.
Het wordt nu zo makkelijk gemaakt ...

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:54

Jeetje wat vervelend zeg :\ Hopelijk kun je verzekeringstechnisch in ieder geval nog wat voor elkaar krijgen aan financiële vergoeding.

Maar helaas heeft de politie te veel betere dingen te doen blijkbaar.... Hier is bij ons iets gestolen waarvan wij gewoon weten wie het gedaan heeft, het gestolen item is op het erf van de dief te zien en zeker weten die van ons (unieke kenmerken) en hebben hier zelf alle bewijs voor incl foto's.... En zelfs dan doet de politie nog niks!!! Te absurd voor woorden. WOEST ben ik er nog steeds over -:(-

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 12:23

Memories schreef:
Jeetje wat vervelend zeg :\ Hopelijk kun je verzekeringstechnisch in ieder geval nog wat voor elkaar krijgen aan financiële vergoeding.

Maar helaas heeft de politie te veel betere dingen te doen blijkbaar.... Hier is bij ons iets gestolen waarvan wij gewoon weten wie het gedaan heeft, het gestolen item is op het erf van de dief te zien en zeker weten die van ons (unieke kenmerken) en hebben hier zelf alle bewijs voor incl foto's.... En zelfs dan doet de politie nog niks!!! Te absurd voor woorden. WOEST ben ik er nog steeds over -:(-


Serieus? :?
Het kan ook te gek worden he....

Verzekeringstechnisch is hij voor dagwaarde verzekerd.
Nu 30 dagen afwachten en dan kan ik actie ondernemen.
Maar een 12 jaar oude XXL polyester trailer in topstaat zal wel niet meer zo’n hoge dagwaarde hebben -O-
Ik denk niet dat ik er een vergelijkbare voor koop iig
En dat net, nu ik een grote trektocht voor het goede doel op de planning heb staan %)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:37

Hoe zie je dan voor je dat ze gaan zoeken vraag ik mij altijd af?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:39

Memories schreef:
Jeetje wat vervelend zeg :\ Hopelijk kun je verzekeringstechnisch in ieder geval nog wat voor elkaar krijgen aan financiële vergoeding.

Maar helaas heeft de politie te veel betere dingen te doen blijkbaar.... Hier is bij ons iets gestolen waarvan wij gewoon weten wie het gedaan heeft, het gestolen item is op het erf van de dief te zien en zeker weten die van ons (unieke kenmerken) en hebben hier zelf alle bewijs voor incl foto's.... En zelfs dan doet de politie nog niks!!! Te absurd voor woorden. WOEST ben ik er nog steeds over -:(-

Dan dien je een klacht in, daar zijn dat soort dingen voor. :)
(Maar meestal als de dief zo makkelijk gevonden wordt en zo laks met gestolem spullen omgaat is er meer aan de hand)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Politie doet geen onderzoek naar gestolen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:46

Weg = pech bij de politie.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Politie doet geen onderzoek naar gestolen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:53

je kunt er zelf ook iets aan doen door de volgende keer een partij te kiezen die meer geld voor de politie uittrekt en er zo meer agenten komen. Dan kunnen dergelijke zaken ook opgepakt worden. Het is gewoon een kwestie van te weinig mensen, te weinig geld en dan worden de prioriteiten anders gesteld.

neemt voor jouw niet weg dat het heel vervelend is, misschien kun je in de buurt zelf wat rondvragen of mensen wat gezien hebben, zodat je aanknopingspunten hebt en dan eventueel opnieuw naar de politie gaan.

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 12:54

Sunnda schreef:
Hoe zie je dan voor je dat ze gaan zoeken vraag ik mij altijd af?


Ik begrijp best , dat ze niet gericht overal kunnen aanbellen
Maar mijn trailer is behoorlijk herkenbaar, dus ogen open houden.
En denk ook, dat er best adressen bekend zijn die dit soort dingen doorverkopen
Iets meer energie erin en overleg met de buitenlandse collega’s

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:08

frisian_love schreef:
Sunnda schreef:
Hoe zie je dan voor je dat ze gaan zoeken vraag ik mij altijd af?


Ik begrijp best , dat ze niet gericht overal kunnen aanbellen
Maar mijn trailer is behoorlijk herkenbaar, dus ogen open houden.
En denk ook, dat er best adressen bekend zijn die dit soort dingen doorverkopen
Iets meer energie erin en overleg met de buitenlandse collega’s

Ogen open houden doet een agent als het goed is altijd, maar er zijn weinig dieven zo dom om een gestolen trailer in de buurt te houden en er zijn echt helaas belangrijkere zaken dan een gestolen trailer dus landelijk komt ie zeker niet onder de aandacht.. Het meest logisch is meteen over de grens, of ergens naar binnen, compleet vervalsen/veranderen en weer doorverkopen.

En echt waar, er zijn belangrijkere zaken om met buitenlandse collega's te overleggen dan een gestolen trailer.
Dan ding staat gewoon gesignaleerd. Dus als iemand hem controleert komt het eruit.
Maar zolang er een tekort aan agenten is en een overload aan verdachten op het gebied van grensoverschrijdend terrorisme, drugs, moorden/doodslag en ander gespuis, komt je trailer toch echt achteraan in het rijtje.
Niet omdat ze persee niet willen, maar doordat je met het personeel wat je hebt keuzes moet maken.
(Plus dat de politiek de samenwerking bepaalt, daar gaat de politie niet zelf over)

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:18

Ik kan je bericht op Facebook niet zien, misschien ligt dat aan mijn instellingen hoor maar het lijkt me belangrijk dat zo veel mogelijk mensen je trailer zien.

Verder heb ik gelukkig geen ervaring met gestolen dingen en de politie maar ik hoorde van een goede vriend dat ze ook niets doen aan gestolen motoren, ook niet als ze weten waar die staan. Misschien dat je meer energie kunt steken in het voorkomen van dit soort ellende? Wat voor slot had je? Dat slot was blijkbaar niet genoeg dus daar moet je wat anders voor zoeken. Ik ben erg benieuwd of mijn slot dan wel goed genoeg is. Misschien mag je ook iets van een camera ophangen? Je moet dan wel een bordje bij de ingang van het terrein zetten dat er wordt opgenomen, anders mag je de beelden niet gebruiken geloof ik.

Ik snap dat je vreselijk kwaad bent op de dieven en teleurgesteld in de politie, maar probeer je energie in andere dingen te steken dan deze negatieve dingen, zoals een zoektocht en het voorkomen van dit soort ellende in de toekomst.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Politie doet geen onderzoek naar gestolen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:24

Onze trailer is 2 jaar geleden op de paardenmarkt in Hedel gestolen. Rond half 10 sochtends weggehaald. Direct politie gebeld. Je zou dan verwachten dat ze zo kunnen traceren waar hij is. Immers boven alle snelwegen hangen cameras met kentekenregistratie.

Doen ze ook niets mee. Sterker nog we moesten in het Noorden aangifte doen maar die kunnen niet in het systeem kijken van hun collega's.. of we even terug wilden rijden naar hedel voor de aangifte...

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Politie doet geen onderzoek naar gestolen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:31

Snap best dat je woest bent. Politie heeft daar zogezegd geen tijd voor. Ze hebben wel tijd om boetes uit te schrijven voor mensen die hun vuinisbak te vroeg buitenzetten of te laat terug binnenhalen. Of om bij ieder huis te gaan aanbellen en een brief te overhandigen omdat de haag niet kort genoeg zou geknipt zijn.
Een beetje efficientie zou al heel veel helpen.
Dat ze de trailer niet vinden is niet het echte probleem, het echte probeem is dat ze geen moeite doen.

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 13:38

NenaC schreef:
je kunt er zelf ook iets aan doen door de volgende keer een partij te kiezen die meer geld voor de politie uittrekt en er zo meer agenten komen. Dan kunnen dergelijke zaken ook opgepakt worden. Het is gewoon een kwestie van te weinig mensen, te weinig geld en dan worden de prioriteiten anders gesteld.

neemt voor jouw niet weg dat het heel vervelend is, misschien kun je in de buurt zelf wat rondvragen of mensen wat gezien hebben, zodat je aanknopingspunten hebt en dan eventueel opnieuw naar de politie gaan.


Geloof mij, politie mag van mij zeker meer.
Helaas werkt alleen stemmen op een andere partij niet.

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 13:42

robert45 schreef:
Onze trailer is 2 jaar geleden op de paardenmarkt in Hedel gestolen. Rond half 10 sochtends weggehaald. Direct politie gebeld. Je zou dan verwachten dat ze zo kunnen traceren waar hij is. Immers boven alle snelwegen hangen cameras met kentekenregistratie.

Doen ze ook niets mee. Sterker nog we moesten in het Noorden aangifte doen maar die kunnen niet in het systeem kijken van hun collega's.. of we even terug wilden rijden naar hedel voor de aangifte...


Precies, en dat is mijn punt.
Beelden genoeg.... als er wat moeite gedaan wordt.
Sterker nog, het lijkt erop dat mijn trailer nog gezien is gisteren.
Dus waarschijnlijk is hij nog in Nederland.

Over de opmerking van meer moeite doen om dingen te voorkomen....
Er zat een goed disselslot op, camera’s wil de eigenaresse van het terrein niet.
Er zit een woonhuis bij, met hond.
Ik betaal voor stalling van mijn trailer.
Wat wil je nog meer?

Rocamor

Berichten: 10853
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:45

Sclimpre schreef:
Snap best dat je woest bent. Politie heeft daar zogezegd geen tijd voor. Ze hebben wel tijd om boetes uit te schrijven voor mensen die hun vuinisbak te vroeg buitenzetten of te laat terug binnenhalen. Of om bij ieder huis te gaan aanbellen en een brief te overhandigen omdat de haag niet kort genoeg zou geknipt zijn.
Een beetje efficientie zou al heel veel helpen.
Dat ze de trailer niet vinden is niet het echte probleem, het echte probeem is dat ze geen moeite doen.


Zo dan. Daar wordt een horde hardwerkende politiemedewerkers even lekker te kakken gezet....

Áls ze hardrijders of foutparkeerders aanpakken, is het niet goed, want ze moeten boeven vangen. Nu is het weer niet goed.

Ts ontzettend balen (understatement!) Zeg. Enige wat je echt kunt doen is denk ik zorgen say eea zoveel mogelijk op social media wordt gedeeld en links en rechts de markten in de gaten houden.

Stonden er veel trailers bij jullie op stal? Zijn de trailers makkelijk vanaf de weg te zien? Was het een gerichte daad denk je?

Zijn er veel nieuwe zadels laatste tijd in de buurt aangeschaft?

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 13:49

Rocamor schreef:
Sclimpre schreef:
Snap best dat je woest bent. Politie heeft daar zogezegd geen tijd voor. Ze hebben wel tijd om boetes uit te schrijven voor mensen die hun vuinisbak te vroeg buitenzetten of te laat terug binnenhalen. Of om bij ieder huis te gaan aanbellen en een brief te overhandigen omdat de haag niet kort genoeg zou geknipt zijn.
Een beetje efficientie zou al heel veel helpen.
Dat ze de trailer niet vinden is niet het echte probleem, het echte probeem is dat ze geen moeite doen.


Zo dan. Daar wordt een horde hardwerkende politiemedewerkers even lekker te kakken gezet....

Áls ze hardrijders of foutparkeerders aanpakken, is het niet goed, want ze moeten boeven vangen. Nu is het weer niet goed.

Ts ontzettend balen (understatement!) Zeg. Enige wat je echt kunt doen is denk ik zorgen say eea zoveel mogelijk op social media wordt gedeeld en links en rechts de markten in de gaten houden.

Stonden er veel trailers bij jullie op stal? Zijn de trailers makkelijk vanaf de weg te zien? Was het een gerichte daad denk je?

Zijn er veel nieuwe zadels laatste tijd in de buurt aangeschaft?


Ik snap je punt, geloof zelf ook niet dat politie de boetes uitdeelt voor fout geparkeerde groene bakken ;)

Maar idd, ik deel zoveel mogelijk op de social media.
De trailers zijn idd zichtbaar vanaf de weg en er staan er meer, helaas kozen ze die van mij :(
Zadels zijn er niet veel aangeschaft, en die zitten ook wel duidelijk afgesloten

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:55

Sunnda schreef:
Memories schreef:
Jeetje wat vervelend zeg :\ Hopelijk kun je verzekeringstechnisch in ieder geval nog wat voor elkaar krijgen aan financiële vergoeding.

Maar helaas heeft de politie te veel betere dingen te doen blijkbaar.... Hier is bij ons iets gestolen waarvan wij gewoon weten wie het gedaan heeft, het gestolen item is op het erf van de dief te zien en zeker weten die van ons (unieke kenmerken) en hebben hier zelf alle bewijs voor incl foto's.... En zelfs dan doet de politie nog niks!!! Te absurd voor woorden. WOEST ben ik er nog steeds over -:(-

Dan dien je een klacht in, daar zijn dat soort dingen voor. :)
(Maar meestal als de dief zo makkelijk gevonden wordt en zo laks met gestolem spullen omgaat is er meer aan de hand)


Helaas hielp dat ook niet, een grote bek terug kon ik krijgen. Het laatste woord daarover is in ieder geval nog niet gesproken. Kreeg het advies om maar zelf aan te bellen en mijn spullen terug te vragen. Dikke doei, ik denk dat ik recht in m'n gezicht wordt uitgelachen als ik dat probeer :')

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Politie doet geen onderzoek naar gestolen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:18

Spaar je de moeite. Aantal weken geleden zijn de elektrische fietsen van mijn ouders en de buitenboord motor van het speedbootje gestolen, van donderdag op vrijdag nacht.
Vrijdag direct gebeld naar de politie, nee je moet online aangifte doen. Ouders hadden geen ID lezer dus die moest eerst aangevraagd worden of ze dan niet even op bureau langs mogen komen om de aangifte te doen.
Ja dan kom maandag maar even binnen om je aangifte te doen.
Schandalig gewoon.

Nog een leuke. Mijn collega is op vakantie en wordt gebeld door haar vader dat er op het padje naar haar achtertuin toe (Zo een lang pad waardoor je alle tuintjes van de rijtjeshuizen hebt) een mobiel en pakje sigaretten ligt.
Poortje was opengebroken en lag voor haar poort op de grond.
Politie kan en wil er niets aan doen want hij lag niet in haar tuin maar op het padje, welke gemeentegrond is en dus niet op eigen terrein...
Maar ze kon de mobiel wel afgeven bij gevonden voorwerpen dan kon de eigenaar hem eventueel nog wel ophalen als hij hem miste.

Van politie moet je het hebben... Geld innen gaat top, maar de rest.

Ibbel

Berichten: 49117
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:53

Sclimpre schreef:
Ze hebben wel tijd om boetes uit te schrijven voor mensen die hun vuinisbak te vroeg buitenzetten of te laat terug binnenhalen. Of om bij ieder huis te gaan aanbellen en een brief te overhandigen omdat de haag niet kort genoeg zou geknipt zijn.


Dat zijn BOA's, die dat doen. Bijzondere OpsporingsAmbtenaren. Heeft geen zak met politie te maken, zijn gemeenteambtenaren.

En de rest is al gezegd. Door tijd- en personeelsgebrek kan de politie hier niets aan doen.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:03

Wat een ontzettend naïeve reacties hier -O-
Ik snap jullie frustraties heus wel, maar de dingen die hier benoemd worden zijn echt erg simpel....


@ Memories: niks beters te doen? altijd zo'n standaard antwoord van de nietswetende medemens.... ga hier niet eens op reageren :roll:

@ Robert45: Denk je serieus dat politie zomaar alle beelden kan uitkijken van rijkswaterstaat?
Nee, hier zijn vorderingen voor nodig. Buiten dat worden er tig auto's etc gestolen op een dag, dat wordt een dagtaak voor politie en/of rijkswaterstaat denk je niet? :? enig idee hoeveel camera's er staan in Nederland?


Op t moment dat jij aangifte doet is t hopen dat ie ooit wordt terug gevonden, zo niet heb je pech. Heel cru ik weet het. Maar zo werkt het inmiddels wel hier in NL. Er is enorme onderbezetting bij de politie en is het roeien met de riemen die ze hebben. Het is onmogelijk naar elke gestolen fiets,auto,brommer, noem het maar op te gaan zoeken!! dat gaat gewoon niet. Helaas komt het vaak op verzekering uit en geluk hebben dat ie ooit wordt gevonden.

TS: in ieder geval hoop ik dat de verzekering wat voor je kan betekenen.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:06

_mexx_lady_ schreef:
Spaar je de moeite. Aantal weken geleden zijn de elektrische fietsen van mijn ouders en de buitenboord motor van het speedbootje gestolen, van donderdag op vrijdag nacht.
Vrijdag direct gebeld naar de politie, nee je moet online aangifte doen. Ouders hadden geen ID lezer dus die moest eerst aangevraagd worden of ze dan niet even op bureau langs mogen komen om de aangifte te doen.
Ja dan kom maandag maar even binnen om je aangifte te doen.
Schandalig gewoon.

Nog een leuke. Mijn collega is op vakantie en wordt gebeld door haar vader dat er op het padje naar haar achtertuin toe (Zo een lang pad waardoor je alle tuintjes van de rijtjeshuizen hebt) een mobiel en pakje sigaretten ligt.
Poortje was opengebroken en lag voor haar poort op de grond.
Politie kan en wil er niets aan doen want hij lag niet in haar tuin maar op het padje, welke gemeentegrond is en dus niet op eigen terrein...
Maar ze kon de mobiel wel afgeven bij gevonden voorwerpen dan kon de eigenaar hem eventueel nog wel ophalen als hij hem miste.

Van politie moet je het hebben... Geld innen gaat top, maar de rest.


Het eerste punt, kan de politie hier iets aan doen? NEE.. heeft de overheid hier iets aan te doen. JA.
Politie werkt onder de overheid en wat zij voor hen bepalen.

tweede punt: wat verwacht je dan? Dat ze elk gevonden voorwerp komen ophalen??
Als er braaksporen aan het huisje zijn is het een ander verhaal, maar zijn die er niet, wat moeten zij dan met sigaretten en een telefoon? >;)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:47

Ibbel schreef:
Sclimpre schreef:
Ze hebben wel tijd om boetes uit te schrijven voor mensen die hun vuinisbak te vroeg buitenzetten of te laat terug binnenhalen. Of om bij ieder huis te gaan aanbellen en een brief te overhandigen omdat de haag niet kort genoeg zou geknipt zijn.


Dat zijn BOA's, die dat doen. Bijzondere OpsporingsAmbtenaren. Heeft geen zak met politie te maken, zijn gemeenteambtenaren.

En de rest is al gezegd. Door tijd- en personeelsgebrek kan de politie hier niets aan doen.


In Belgie hebben we die niet. Maar hoe ze ook heten, de overheid stuurt voor die dingen wel iemand op pad.
En als je spullen gestolen worden klinkt het zo :
Citaat:
Op t moment dat jij aangifte doet is t hopen dat ie ooit wordt terug gevonden, zo niet heb je pech. Heel cru ik weet het. Maar zo werkt het inmiddels wel hier in NL. Er is enorme onderbezetting bij de politie en is het roeien met de riemen die ze hebben. Het is onmogelijk naar elke gestolen fiets,auto,brommer, noem het maar op te gaan zoeken!! dat gaat gewoon niet. Helaas komt het vaak op verzekering uit en geluk hebben dat ie ooit wordt gevonden.

Dat is toch geweldig goed nieuws voor elke dief??
Niet de schuld van die politiemens, maar qua organisatie loopt er precies toch wel iets mis.