[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, Nicole288, petraaken, A_nouk

 
 
Varekaj

Berichten: 14846
Geregistreerd: 07-11-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:33

Iig eentje die er op foto uitziet alsof ie zo uit de showroom kwam rollen.

Icaro (U.S. x Quick Star)
LRV Oost-Vlaanderen: B1+24 / B2+28 / L1 startgerechtigd
VLP - HROV: niv. 1 + 3
I am not especially talented. I'm just passionately curious



_mexx_lady_

Berichten: 7640
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:20

Varekaj, you make me curious <<)

Semper Fidelis
Never let the fear of striking out keep you from playing the game.
Hakuna Matata
http://www.unitedwardrobe.nl/user/Sara.001.html --> kleding en schoenen!

Optiwolk

Berichten: 4285
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 19:50

Even off topic: ik heb deze week zo een brabus gezien.
Die mogen ze ook afleveren zonder strikje

Mijn Black Beauty: Z1+1

_mexx_lady_

Berichten: 7640
Geregistreerd: 10-12-07

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:05

Optiewolk, als er dan nog zen lpg tank in mag mogen ze hem zo op de oprit parkeren!

Semper Fidelis
Never let the fear of striking out keep you from playing the game.
Hakuna Matata
http://www.unitedwardrobe.nl/user/Sara.001.html --> kleding en schoenen!

Optiwolk

Berichten: 4285
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:10

Ook zonder lpg tank hoor, heb een tankkaart op de zaak :j

Mijn Black Beauty: Z1+1

Gowlan

Berichten: 4361
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:29

Iemand ervaring met een LPG (G3 gasinstallatie) voor de trailer (2paards)?
Of dan toch liever een gewone benzine? Jaja, mijn zoektocht is nog steeds on the road :=

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon. And I'm aimin' right at you. <3

ikke

Berichten: 28059
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:49

Gowlan schreef:
Iemand ervaring met een LPG (G3 gasinstallatie) voor de trailer (2paards)?
Of dan toch liever een gewone benzine? Jaja, mijn zoektocht is nog steeds on the road :=

G1 deed het uitstekend in een oude (carburateur) V8 Discovery en classic Range Rover.

Het probleem is niet de G3 installatie maar de mensen die eraan zitten. 80% van de monteurs heeft geen bleek vermoeden hoe een LPG motor netjes te laten lopen.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

_mexx_lady_

Berichten: 7640
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:58

Dan wil ik jou kaart zo nu en dan wel eens kunnen lenen haha

Semper Fidelis
Never let the fear of striking out keep you from playing the game.
Hakuna Matata
http://www.unitedwardrobe.nl/user/Sara.001.html --> kleding en schoenen!

Varekaj

Berichten: 14846
Geregistreerd: 07-11-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 23:07

Heel druk met het pony- en ruitertornooi van onze club dit weekend dus geen flauw idee wanneer ik de laptop ga kunnen aanzetten om het nog eens op te zoeken.

Icaro (U.S. x Quick Star)
LRV Oost-Vlaanderen: B1+24 / B2+28 / L1 startgerechtigd
VLP - HROV: niv. 1 + 3
I am not especially talented. I'm just passionately curious

Gowlan

Berichten: 4361
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 01:27

ikke schreef:
Gowlan schreef:
Iemand ervaring met een LPG (G3 gasinstallatie) voor de trailer (2paards)?
Of dan toch liever een gewone benzine? Jaja, mijn zoektocht is nog steeds on the road :=

G1 deed het uitstekend in een oude (carburateur) V8 Discovery en classic Range Rover.

Het probleem is niet de G3 installatie maar de mensen die eraan zitten. 80% van de monteurs heeft geen bleek vermoeden hoe een LPG motor netjes te laten lopen.


Aha, dus het stukje 'koude vloeistof injecteren is slecht voor veel auto blokken, daarom is G3 niet oke - en - je moet hem regelmatig op benzine even door laten rijden voor het "smeren" van je blok' gaat dus eigenlijk niet op?
En op G3 trekken kan dus niet schadelijker zijn dan op benzine laten lopen? :)

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon. And I'm aimin' right at you. <3

ikke

Berichten: 28059
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:22

Gowlan schreef:
ikke schreef:
G1 deed het uitstekend in een oude (carburateur) V8 Discovery en classic Range Rover.

Het probleem is niet de G3 installatie maar de mensen die eraan zitten. 80% van de monteurs heeft geen bleek vermoeden hoe een LPG motor netjes te laten lopen.


Aha, dus het stukje 'koude vloeistof injecteren is slecht voor veel auto blokken, daarom is G3 niet oke - en - je moet hem regelmatig op benzine even door laten rijden voor het "smeren" van je blok' gaat dus eigenlijk niet op?
En op G3 trekken kan dus niet schadelijker zijn dan op benzine laten lopen? :)

Goede G3 installaties starten op benzine en schakelen dan over op LPG. Daarmee wordt de boel dus regelmatig gebruikt.

Ja, sommige motoren kunnen minder goed tegen LPG omdat ze van matige kwaliteit materiaal gebouwd worden! Dat kun je dan weer met hulpmiddelen oplossen (klepsmeerstystemen zoals ik dat op sommige Renaults tegen kwam) maar als er Volvo's zijn met 400k+ op LPG op de teller, dan zegt dat genoeg......

Diezelfde Discovery heeft de eerste 150k van z'n leven geen druppel benzine gezien! Er zat een fout in de bedrading van de LPG installatie, waardoor de benzinepomp niet aangestuurd werd, sukkels! Bij 280k gaf de auto het op, waarna ik de motor eruit gehaald heb voor mijn restauratieproject Range Rover.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

marjoleinft

Berichten: 2224
Geregistreerd: 25-06-06

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 15:56

Wij gaan morgen voor een peugeot 307 kijken, hij mag 1500 kilo trekken, zou ik dus prima mee uit moeten komen met mijn 2 paards en haflinger.

Optiwolk

Berichten: 4285
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:06

Marjolein: heb je je tweepaards al eens op de weegbrug gezet?
Lijkt me krap ...

Mijn Black Beauty: Z1+1

marjoleinft

Berichten: 2224
Geregistreerd: 25-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:00

Optiwolk schreef:
Marjolein: heb je je tweepaards al eens op de weegbrug gezet?
Lijkt me krap ...


Ja trailer weegt leeg 650 kilo,
En als ik ruim reken is mijn haflinger over een paar jaar uitgegroeid en dan reken ik 650 kilo voor haar,
Zit ik op 1300 kilo.
Heb ik nog 200 over, dit zou moeten kunnen.

Rex_Rolfo

Berichten: 3223
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:35

marjoleinft schreef:
Wij gaan morgen voor een peugeot 307 kijken, hij mag 1500 kilo trekken, zou ik dus prima mee uit moeten komen met mijn 2 paards en haflinger.

Welke uitvoering van de 307? Zelf zou ik er voorzichtig mee zijn, hij mág het misschien trekken (let je ook op kogeldruk?) de 307 is en blijft een compacte middenklasser dat houdt qua eigen gewicht en formaat niet over met een grote tweepaards er achter. Denk niet alleen aan gewicht maar een trailer vangt b.v. ook wat meer wind dan een aanhangertje stoeptegels.

marjoleinft

Berichten: 2224
Geregistreerd: 25-06-06

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:39

Peugeot 307sw16v 2.0 motor.
We gaan hooguit 1x per maand weg in de buurt hooguit 20km zonder heuvels.

cissy

Berichten: 17477
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:41

Lijkt me vreemd een 2paards van maar 650 kg, is dat op papier of werkelijk gewicht?

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op mijn site http://www.horse-assist.nl
Ook paardentaxi! De enige in omgeving Vianen/Utrecht/Leerdam.

BMHP
Berichten: 1336
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:59

cissy schreef:
Lijkt me vreemd een 2paards van maar 650 kg, is dat op papier of werkelijk gewicht?


Is dat zo belangrijk?

2 paards zijn zelden meer dan 900 kg, 650 kg voor een haflinger is ruim geschat dan weegt alles 1550 kg.
Met een kogeldruk van 50 kg heb je 1500 kg op de assen van de trailer.

Een auto die 1500 kg mag trekken is voldoende.
De 100 kg meer die de (650 kg op papier) zwaarde trailer is met tussenschot is niet echt belangrijk.
En dat een trailer 250 kg zwaarder is dan het geregistreerde gewicht is geen regel.

cissy

Berichten: 17477
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:23

Ja dat is redelijk belangrijk. Bij mijn trailer scheelt het bijna 300kg tussen papier en werkelijkheid. Zeker als je met een net-aan combinatie op pad gaat toch verstandig om te wegen.

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op mijn site http://www.horse-assist.nl
Ook paardentaxi! De enige in omgeving Vianen/Utrecht/Leerdam.

Varekaj

Berichten: 14846
Geregistreerd: 07-11-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:16

Mijn ifor williams 2-paards weegt toch echt 910kg en dat is dan nog maar een HBO506 basismodel := Met zadelkamer en frontlader mag je daar volgens mij nog makkelijk 50kg bijtellen en bij het grotere model (de HBO511) al helemaal.

Icaro (U.S. x Quick Star)
LRV Oost-Vlaanderen: B1+24 / B2+28 / L1 startgerechtigd
VLP - HROV: niv. 1 + 3
I am not especially talented. I'm just passionately curious

ikke

Berichten: 28059
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:03

Varekaj schreef:
Mijn ifor williams 2-paards weegt toch echt 910kg en dat is dan nog maar een HBO506 basismodel := Met zadelkamer en frontlader mag je daar volgens mij nog makkelijk 50kg bijtellen en bij het grotere model (de HBO511) al helemaal.

De top-spec, met voorlader en deuren/klep achter weegt bijna 1200kg.

Die voorlader doet 100kg op de weegbrug.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

marjoleinft

Berichten: 2224
Geregistreerd: 25-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:38

De trailer is op de weegbrug geweest en weegt 650 leeg, een haflinger van 650 is heel ruim geschat, dan zit ik op 1300 kilo, dus mag ik dat prima trekken.
Ik heb trouwens een blommert houten trailer uit '96
Laatst bijgewerkt door marjoleinft op 21-08-18 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

BMHP
Berichten: 1336
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:41

Citaat:
De trailer is op de weggeef geweest en weegt 650 leeg, een haflinger van 650 is heel ruim geschat, dan zit ik op 1300 kilo, dus mag ik dat prima trekken.
klopt

Varekaj, cissy en ikke,

Er is altijd baas boven baas, meten is weten, maar niemand heeft gezegd dat ze er niet zijn.
maar wie komt op ruim 46% extra gewicht uit?
Nu niet dringen en liegen!

Varekaj

Berichten: 14846
Geregistreerd: 07-11-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:00

Ik heb een vrachtwagentje B gehad wat op papier 1100kg laadvermogen zou hebben na ombouw. In realiteit bleek het amper 390kg :Y)

Icaro (U.S. x Quick Star)
LRV Oost-Vlaanderen: B1+24 / B2+28 / L1 startgerechtigd
VLP - HROV: niv. 1 + 3
I am not especially talented. I'm just passionately curious

BMHP
Berichten: 1336
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:18

Varekaj schreef:
Ik heb een vrachtwagentje B gehad wat op papier 1100kg laadvermogen zou hebben na ombouw. In realiteit bleek het amper 390kg :Y)


dus op papier leeg 2400 kg, voor de ombouw?

chauffeur en brandstof zeg 110 kg dus leeg gewicht als paarden vrachtauto 3000 kg
Dat is een 25 % hoger eigen gewicht op iets wat is teruggekeurd????

Ik ben het eens met de waarschuwingen voor de gewichten voor vrachtwagens.
Maar moet daarom alles maar gewogen worden op de weegbrug.
Het gaat om deze trailer, kom op houd eens op met het verspreiden van verwarrende informatie.

marjoleinft schreef:
De trailer is op de weegbrug geweest en weegt 650 leeg, een haflinger van 650 is heel ruim geschat, dan zit ik op 1300 kilo, dus mag ik dat prima trekken.
Ik heb trouwens een blommert houten trailer uit '96


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 12 bezoekers