verzekering ponyritjes kinderboerderij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

verzekering ponyritjes kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 23:05

Hoihoi,

Een goede vriend van mij werkt op een kinderboerderij. Deze heeft twee shetland pony's staan, welke wel eens ingezet worden voor activiteiten en evenementen op de boerderij zelf/door de boerderij georganiseerd. De pony's worden dan ingezet voor ponyritjes. De pony's worden altijd vastgehouden door een medewerker van de kinderboederij en de kinderen krijgen een cap op.
Nu vroeg mijn vriend zich af hoe dat eigenlijk verzekeringstechnisch in elkaar zit. Mag dit gedaan worden zonder een gediplomeerd instructeur/instructrice?

Brand los :D


robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 23:13

geen punt, je hoeft daarvoor niet perse gediplomeerd te zijn.

Wel zou ik het overleggen met je verzekering, niet elke verzekering dekt het. Soms moet je een aparte verzekering afsluiten. Een belletje naar je verzekering is de oplossing. We kunnen op bokt niet zien wat er in je polis staat.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 23:15

Ik heb vroeger ook op een kinderboerderij gewerkt bij de pony's en dat was gewoon op eigen risico van de klanten om een ritje te maken. Dus denk niet dat de kinderboerderij er een verzekering voor had

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 23:20

sharon488 schreef:
Ik heb vroeger ook op een kinderboerderij gewerkt bij de pony's en dat was gewoon op eigen risico van de klanten om een ritje te maken. Dus denk niet dat de kinderboerderij er een verzekering voor had

Dat kunnen ze mooi gezegd hebben maar helaas is de eigenaar altijd verantwoordelijk tenzij aangetoond kan worden dat de berijder zelf ook groot risico nam ( bv paard over een auto laten springen ). Het is niet verplicht om een diploma te hebben, maar wel verstandig om bij je verzekering te informeren, verzekering kunnen soms behoorlijk lastig zijn als er een groot bedrag moet worden uitgekeerd, dan is het toch wel fijn om te weten hoe of wat.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 23:46

Dit is een onderwerp voor het bestuur van de kinderboerderij. Die medewerker zou zich tot het bestuur moeten wenden.


Als het goed Is, heeft de kinderboerderij al een aansprakelijkheidsverzekering. Een ongeluk zit in een klein hoekje, ook op een kinderboerderij. Of juist op een kinderboerderij. Voor schade kan de kinderboerderij aansprakelijk worden gesteld. Als de activiteiten worden uitgebreid met paardrijden, dan Is het verstandig om bij de verzekeraar na te gaan of de dekking daarvoor op orde Is. Want inderdaad, de kinderboerderij kan zeker aansprakelijk zijn.

Is de leiding van een kinderboerderij in handen van een bestuur, dan Is een verzekering voor bestuursaansprakelijkheid ook verstandig.

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: verzekering ponyritjes kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 00:17

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het doorgeven :)


Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 00:19

sharon488 schreef:
Ik heb vroeger ook op een kinderboerderij gewerkt bij de pony's en dat was gewoon op eigen risico van de klanten om een ritje te maken. Dus denk niet dat de kinderboerderij er een verzekering voor had


Dit gaat helaas niet op. Wordt inderdaad vaak vermeld, maar juridisch gezien kun je daar niets mee.
Eigenaar van de paarden is ten alle tijde verantwoordelijk. Nog sterker: stel dat bezoekers in de wei klimmen en op de pony's gaan rijden, er af vallen en letsel hebben kan deze nog verhaald worden op de eigenaar van de pony's. Tenzij hij een bordje op heeft hangen dat het verboden is de weide te betreden.
Des te meer geldt het dus voor als bezoekers legaal op de pony's klimmen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers