Welke auto icm dit budget

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:44

XC70... wij hadden er 1. die heeft zn hele motor opgeblazen, toen ie 6 jaar oud was.
het zal een eenmalig ding zijn, maar die komt er bij ons dus NOOIT meer in.

De ware trek-auto is natuurlijk landrover of range rover ;)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:16

Ilsey schreef:
Myfairytale schreef:
Duidelijk. :)
Ik verschil van mening betreft het uiterlijk van zowel Audi als BMW, maar inderdaad zijn ze vrij duur.


Ja, uiterlijk verschilt zo per persoon ook hé. Iedereen ziet wat anders graag (en gelukkig maar!). :j


Ik rij nu een BMW(lease dus makkelijker praten) maar als rijkwaliteiten belangrijk zijn dan kan ik zeggen dat ze het geld zeker waard zijn. Nog nooit zo’n fijne wagen gereden. Alles klopt in die auto.

Denk dat het qua onderhoud ook wel mee zal vallen. In de lease zijn ze namelijk goedkoper dan heel veel andere merken. Dat heeft uiteraard met de restwaarde te maken, maar ook het onderhoud en verbruik speelt mee.

Dus zijn ze duur? Ja. Maar als je het geld hebt zou ik zeker voor BMW, Audi of Mercedes gaan. Waar het rijcomfort van BMW en Mercedes het voor mij echt wint.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:27

Volledig akkoord, maar een nieuwe SUV van die merken, met wat opties, voor €50 000 wordt krap.
Tenzij je voor de Mercedes X gaat (maar niet in benzine te krijgen) of een GLC: https://www.mercedes-stock.be/cgi/voert ... ort_dir=up

Wrm niet opteren voor een Pick Up? Voor benzine (en omleggen naar LPG) moet je dan wel richting de Amerikanen gaan zoals Toyota Tundra, maar dan heb je ook wel wat...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:30

Volgens mij gaan ze in Japan niet graag horen dat je Toyota een Amerikaanse auto noemt :Y)

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:32

Varekaj schreef:
Volgens mij gaan ze in Japan niet graag horen dat je Toyota een Amerikaanse auto noemt :Y)


Woeps, foutje... maar ik bedoel daar dan mee de 'op Amerikaanse markt geschoeide' Pick Up. :+


En ivm de vorige link die ik stuurde, dat was de stocklijst in BE, in NL zien de prijzen voor dezelfde wagens er een pak minder leuk uit: https://nieuwopvoorraad.mercedes-benz.n ... randstof=B

Wist niet dat dat zo'n prijsverschil was tussen de 2 landen... waaraan ligt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:37

Omdat de Nederlandse overheid graag enorm veel geld verdiend op autos naast de hoge belasting op benzine/diesel en hoge wegenbelasting. Ze rekenen namelijk BPM over de prijzen van de fabrikant door naar de koper.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... or/bpm/bpm

Ik wilde ook Mercedes suggereren maar voor 50.000 zou ik eerder naar Volvo of Toyota kijken.

Een GLA instap zou nog kunnen maar weet niet wat die mag trekken.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Welke auto icm dit budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:45

Maar een nieuwe landcruiser... de 5deurs begint al bij €80 000 en is dan nog volledig stock... een RAV4 kan dan nog maar geen idee wat dat mag trekken.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:58

Varekaj schreef:
Volgens mij gaan ze in Japan niet graag horen dat je Toyota een Amerikaanse auto noemt :Y)

Zo gek is dat niet hoor want Toyota produceert dit model inderdaad in de VS ;)


In eerste instantie leek 50K me ook een royaal bedrag, maar na wat opzoekwerk (b.v. caravantrekker.nl) lijkt het erop dat auto's die met wat over ruim twee ton kunnen trekken dun gezaaid zijn. Tweepaardstrailer zal al snel 900 kg wegen, 500 kg per paard is niet veel (onze Haflinger haalt dat al bijna en is niets te zwaar). Je zou de geladen trailer op een weegbrug moeten zetten, dan weet je zeker wat ie weegt. Dan kan het zijn dat je uitkomt met een auto die 2000 kg mag trekken, dan is de keuze wat ruimer dan wanneer je naar 2500 kg kijkt.

Uiteraard adviseren we hier graag een auto die nog wat over heeft als er 2000 kg aan de haak hangt, zowel qua motorvermogen als ook eigen massa en formaat ivm stabiliteit. Ook al zie je in de praktijk soms anders. Net zoals bij de B rijbewijs vrachtwagentjes, ik zag er laatst een met 20 kg laadvermogen (massa rijklaar 3480 kg) maar die zie je op wedstrijdterreinen ook vaak genoeg met twee paarden. Hoe dan ook, als er een foto van een geschaarde trailer of caravan voorbij komt zit daar vaker dan eens een auto voor waarbij je denkt "het zal op papier vast mogen maar veel reserves had het niet"

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Welke auto icm dit budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:09

Mss een domme vraag, maar wrm dan geen nieuwe kopen in BE en dan in NL inschrijven?

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:17

NatasjavE schreef:
Ilsey schreef:

Ja, uiterlijk verschilt zo per persoon ook hé. Iedereen ziet wat anders graag (en gelukkig maar!). :j


Ik rij nu een BMW(lease dus makkelijker praten) maar als rijkwaliteiten belangrijk zijn dan kan ik zeggen dat ze het geld zeker waard zijn. Nog nooit zo’n fijne wagen gereden. Alles klopt in die auto.

Denk dat het qua onderhoud ook wel mee zal vallen. In de lease zijn ze namelijk goedkoper dan heel veel andere merken. Dat heeft uiteraard met de restwaarde te maken, maar ook het onderhoud en verbruik speelt mee.

Dus zijn ze duur? Ja. Maar als je het geld hebt zou ik zeker voor BMW, Audi of Mercedes gaan. Waar het rijcomfort van BMW en Mercedes het voor mij echt wint.


Ik rijd een Mercedes station (eigen auto) en heb ook gereden in Volvo en BMW. Ik vind het ook erg fijne (en mooie) auto's en vind ze het geld absoluut waard maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Audi is waarschijnlijk de volgende auto (die vinden partner en ik beiden ook erg mooi).

TS; misschien heb je hier iets aan?
Kun je invullen wat je precies zoekt en bijvoorbeeld ook het vermogen en hoeveel het moet kunnen trekken.
http://www.anwb.nl/auto/zoekvergelijk/zoekauto?ref=menu

Succes met deze (leuke) zoektocht! :)

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:27

Kijk ook eens naar een

VW Tiguan, T-Roc
Skoda Kodiaq, Karoq
Seat Ateca
Ford S-Max
Peugeot 3008

Alleen wat grotere/hogere modellen en stabiele wegligging. Misschien sommige ook wel al 2e-hands te krijgen, jonggebruikt en dealeronderhouden is best prima (mag ik vragen waarom je een nieuwe wilt?).
Laatst bijgewerkt door Abracadabra9 op 20-07-18 13:40, in het totaal 3 keer bewerkt

Lo91
Berichten: 164
Geregistreerd: 27-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:34

Kijk eens naar een Subaru. Wij rijden een Forester uit 2009 (hiervoor 1 uit 1998). Erg tevreden, denk niet dat we van merk zullen switchen haha. Met jouw budget kan je makkelijk naar de nieuwere kijken :-)

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:43

Net als de voorgaande reacties, loop ik heel hoog op met Subaru, die kan je makkelijk in Belgie kopen onder de 50K daar heb je hier ook de Outback voor, ik heb een outback van 10 jaar oud, een geweldige auto, maar de outback en de Forester kunnen maar tot 2T trekken, je rijdt steeds 4x4, zalige en veilige auto, je moet er wel op vallen.
Zelf vind ik ze stoer en karaktervol, maar daar is niet iedereen het met me eens. Ik rijd veel op de autosnelweg, en mijn huidige subaru zit op 5,8 L per 100 km wat ook niet mis is. En power heeft ie voldoende.
Ik wil niet meer anders dan een Subaru.
Laatst bijgewerkt door Manadeluca op 20-07-18 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:46

Toyota Hilux is hier een hele fijne auto. Trekt alles en gaat nog door met 300+ op de teller. Ook niet zo angstaanjagend duur in onderhoud zoals BMW en Audi.
VW Tiguan hoor ik ook fijne dingen over en de Volvo XC60 ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:51

s0173957 schreef:
Mss een domme vraag, maar wrm dan geen nieuwe kopen in BE en dan in NL inschrijven?


Met importeren komt de Nederlandse overheid alsnog die BPM halen :\

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Welke auto icm dit budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:17

Kia sportage en sorento en anders heeft Mazda ook hele nette auto's staan. Ik rij zelf een reportage en heb enorm veel luxe erop zitten voor normale prijs.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Welke auto icm dit budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:56

De Sportage heeft wel een ieniemienie kofferbak.
En Mazda... welke bedoel je dan? Ik heb er zelf ook een en die verwens ik elke dag. Zou graag de Forester terug willen :)

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:12

Subaru vind ik ook een goeie suggestie :j

NatasjavE schreef:
Ik rij nu een BMW(lease dus makkelijker praten) maar als rijkwaliteiten belangrijk zijn dan kan ik zeggen dat ze het geld zeker waard zijn. Nog nooit zo’n fijne wagen gereden. Alles klopt in die auto.

Denk dat het qua onderhoud ook wel mee zal vallen. In de lease zijn ze namelijk goedkoper dan heel veel andere merken. Dat heeft uiteraard met de restwaarde te maken, maar ook het onderhoud en verbruik speelt mee.

Dus zijn ze duur? Ja. Maar als je het geld hebt zou ik zeker voor BMW, Audi of Mercedes gaan. Waar het rijcomfort van BMW en Mercedes het voor mij echt wint.


Volvo staat anders ook enorm bekend omwille van z'n rijcomfort :j maar da's wel een merk waar je meer auto hebt voor hetzelfde geld. Bvb qua volume van de laadmogelijkheid enzo.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:16

Lo91 schreef:
Kijk eens naar een Subaru. Wij rijden een Forester uit 2009 (hiervoor 1 uit 1998). Erg tevreden, denk niet dat we van merk zullen switchen haha. Met jouw budget kan je makkelijk naar de nieuwere kijken :-)

Subaru's zijn hele fijne betrouwbare en beresterke auto's :j Ik heb zelf een Outback (uit 2006) en hiervoor een Impreza uit 2000. De volgende auto wordt ook weer een Subaru hier :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:33

Ik ben dan weer heel blij met mijn Mitsubishi pajero sport uit 1999, die mag 2800 trekken op 2.5 diesel. Alleen verkopen ze die niet meer in België, in andere landen wel maar ik weet niet welke.
Wanneer deze de geest geeft wil ik heel graag terug dit model (is niet hetzelfde als de gewone pajero. die is vierkanter, de sport is meer rechthoek), alleen geen idee waar ik die ga kunnen vinden.

verbruik zit gemiddeld rond 9 à 10L wat ik voor zo'n oude auto niet abnormaal vindt, en er is geen verschil tussen met of zonder trailer rondrijden. Rijcomfort ook heel tevreden over.

Als het geen 4x4 moet zijn en je bent blij met trekvermogen 2000, kijk dan ook eens naar een skoda superb. Heerlijke auto.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:37

Ik zie vooral heel veel auto's die niet nieuw voor € 50.000 te verkrijgen zijn.

TS waarom per se nieuw? De echte trekkers (Landrover, Jeep, VW Touareg) liggen buiten je budget. Ook de stations die wat kunnen trekken zijn te duur (BWM, Volvo etc.).

Bedenk ook dat vanwege de nieuwe wetgeving de prijzen nog meer zullen stijgen. Toen wij een maand geleden op pad waren had VW niet eens de nieuwe prijzen van de Touareg beschikbaar.

Uiteindelijk hebben wij gekozen voor de Volvo V60 maar die ligt net binnen of buiten budget. Kaal haal je het net. Mag 2100 kg trekken (190 pk versie).

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 17:56

Scum schreef:
De Sportage heeft wel een ieniemienie kofferbak.
En Mazda... welke bedoel je dan? Ik heb er zelf ook een en die verwens ik elke dag. Zou graag de Forester terug willen :)


Ik kan mijn boerboel van 85 kg erin kwijt in de kofferbak dus zo iniminie vind ik hem niet.

Ja sorry Mazda type ben ik de kwijt buurvrouw heeft hem en super fijne auto ligt fijn op de weg mag 2000 kg trekken.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:08

CX5 Laura?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:27

Een nieuwe cx5 koop je voor dag geld en je houdt dan zelfs nog ruim over. Of je koopt de cx5 4wd, dan moet je een paar duizend euro bijleggen.

Wij hebben hem net en hij bevalt heel goed, heb er alleen nog geen trailer achter gehad, maar hij komt er heel goed uit bij caravan rijders.

Mazda is volgens mij de enige waarbij je voor dit geld een echt mooie auto kan rijden die 2000 kilo mag trekken. Om die reden ook een hele hoge restwaarde, want hij is heel populair bij caravan rijders.

Verder vind ik Mercedes en range rover bijv. heel mooi in de klasse, maar dan praat je over een heel andere prijsklasse.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Welke auto icm dit budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:09

voor 50 000 euro kan je echt wel een range rover vinden hoor (2e hands)