Welke auto icm dit budget

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Area51
Berichten: 793
Geregistreerd: 27-03-13

Welke auto icm dit budget

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-18 16:27

Hallo autokenners van bokt,

omdat wij door de bomen het bos niet meer zien... Welke auto raden jullie aan om een twee paardstrailer mee te trekken? Budget is max 50.000 euro, en moet benzine als brandstof hebben.
Op dit moment kijken we naar een Audi Q3 quattro model, maar andere ideeën zijn ontzettend welkom.

Brand los!

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Welke auto icm dit budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:32

toyota landcruiser, range rover... vind ik zelf het prettigste rijden voor een zwaardere trailer.
Alleen beide zal dan wel 2e hands zijn.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Welke auto icm dit budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:51

met 50 000 euro is de keuze reuze! wat zijn je eigen voorkeuren? bus, personenauto, hatchback, station.....
4 zitter, 2 zitter, 7 zitter, mag de auto naar paard gaan ruiken, dus echt een paardenauto of moet je er bv ook in naar je werk in een mantelpakje ?

heb je b rijbewijs of be?

hoe vaak ga je op pad met je trailer
wat weegt je trailer
wat wegen je paarden


brand los ;)

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Welke auto icm dit budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:52


Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:13

Onze staleigenaren hebben een Volkswagen Touareg, ding mag 3500kg trekken. Ideaal!

Evelyne79

Berichten: 3993
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Welke auto icm dit budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:04

Ik rij een ford Kuga

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:08

Evelyne79 schreef:
Ik rij een ford Kuga


Wij ook sinds een maand, een heerlijke auto die prima kan trekken!!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Welke auto icm dit budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:12

Ik kijk hier even mee. Ben zelf aan het oriënteren naar een auto die meer dan 3000kg kan trekken, liefst ook 3500kg maar dan houdt de keuze snel op.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:15

Ik ben een break-fan dus ik zou gaan voor een Volvo XC70 als ik dat budget had. Andere merken waar ik voor open sta naast Volvo zijn Skoda en Volkswagen. Of misschien Mazda, heel misschien Toyota. Audi daar zou ik persoonlijk van weg blijven.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:19

Ilsey schreef:
Ik ben een break-fan dus ik zou gaan voor een Volvo XC70 als ik dat budget had. Andere merken waar ik voor open sta naast Volvo zijn Skoda en Volkswagen. Of misschien Mazda, heel misschien Toyota. Audi daar zou ik persoonlijk van weg blijven.


Waarom dat als ik vragen mag? :)

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Welke auto icm dit budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:31

Wij hebben ook een ford kuga, heerlijke auto, trekt met gemak. de 2 paardstrailer & koets.

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:47

connie64 schreef:
met 50 000 euro is de keuze reuze! wat zijn je eigen voorkeuren? bus, personenauto, hatchback, station.....
4 zitter, 2 zitter, 7 zitter, mag de auto naar paard gaan ruiken, dus echt een paardenauto of moet je er bv ook in naar je werk in een mantelpakje ?

heb je b rijbewijs of be?

hoe vaak ga je op pad met je trailer
wat weegt je trailer
wat wegen je paarden


brand los ;)

Met een tweepaards is -tenzij zo ver teruggekeurd dat er geen twee paarden meer in kunnen- altijd rijbewijs BE nodig.

Voor de rest mee eens, te weinig info in OP om gericht iets te kunnen zeggen.
Moet het nieuw of mag (jong) gebruikt ook?

Tot voor kort gingen topic over trekauto's op slot vanwege het centrale topic. Lijst met sterke auto's: Rex_Rolfo @ [TAO] [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:41

Myfairytale schreef:
Ilsey schreef:
Ik ben een break-fan dus ik zou gaan voor een Volvo XC70 als ik dat budget had. Andere merken waar ik voor open sta naast Volvo zijn Skoda en Volkswagen. Of misschien Mazda, heel misschien Toyota. Audi daar zou ik persoonlijk van weg blijven.


Waarom dat als ik vragen mag? :)


Oh ik was Honda en Mitsubishi nog vergeten, zijn ook érg degelijke merken die hier kans zouden maken, nog veel meer dan Toyota bvb.

Merken als Audi en BMW niet omdat je ten eerste al veel te veel moet betalen voor wat je er maar voor krijgt tov andere 'luxemerken', same goes nadien voor het onderhoud ervan. Ze halen ook niet echt topresultaten wat betrouwbaarheid betreft en ik vertrouw wat automerken betreft ook wel het oordeel van mijn pa die mechanieker is. + ik vind beide merken lelijk (en agressief) ogen, en ik hou ook niet echt van het imago dat aan die merken vast hangt. Op zowat elk vlak géén fan van die merken dus :')

In de iets lagere prijsklasse is Ford ook wel degelijk, en van de Franse en Italiaanse merken blijf ik ver weg :D

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:56

Of misschien is een vrachtwagentje met B-rijbewijs aanschaffen, die je op stal kunt laten staan nog een optie. Dan kun je voor een paar centen een leuke daily kopen. Hou je nog geld over ook, waarschijnlijk!

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:59

Ilsey schreef:
Myfairytale schreef:


Waarom dat als ik vragen mag? :)


Oh ik was Honda en Mitsubishi nog vergeten, zijn ook érg degelijke merken die hier kans zouden maken, nog veel meer dan Toyota bvb.

Merken als Audi en BMW niet omdat je ten eerste al veel te veel moet betalen voor wat je er maar voor krijgt tov andere 'luxemerken', same goes nadien voor het onderhoud ervan. Ze halen ook niet echt topresultaten wat betrouwbaarheid betreft en ik vertrouw wat automerken betreft ook wel het oordeel van mijn pa die mechanieker is. + ik vind beide merken lelijk (en agressief) ogen, en ik hou ook niet echt van het imago dat aan die merken vast hangt. Op zowat elk vlak géén fan van die merken dus :')

In de iets lagere prijsklasse is Ford ook wel degelijk, en van de Franse en Italiaanse merken blijf ik ver weg :D


Duidelijk. :)
Ik verschil van mening betreft het uiterlijk van zowel Audi als BMW, maar inderdaad zijn ze vrij duur.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:00

Myfairytale schreef:
Duidelijk. :)
Ik verschil van mening betreft het uiterlijk van zowel Audi als BMW, maar inderdaad zijn ze vrij duur.


Ja, uiterlijk verschilt zo per persoon ook hé. Iedereen ziet wat anders graag (en gelukkig maar!). :j

Area51
Berichten: 793
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-18 22:11

Oké meer info;
Sowieso een nieuwe auto. We hadden een Volvo XC70, die wordt nu vervangen en nu iets anders.
BE rijbewijs, en er gaan twee paarden van rond de 500 kg in de trailer.
Vrachtwagentje valt af, daarvoor vind ik dat er te weinig mee gereden wordt. Auto is ook voor vakanties en veel weg voor werk.
Dank voor alle suggesties alvast!

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:16


connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Welke auto icm dit budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 00:06

als er veel mee gereden wordt waarom dan benzine en geen diesel?

diesel is , vind ik persoonlijk, degelijker en sterker in motor met diesel dan benzine....


wat weegt je trailer?

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 00:26

Denk eens aan een Subaru Forrester of XV. Hele veilige auto’s, onderhoudsvriendelijk en ook niet gek duur.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 00:39

Bij Audi zou mijn voorkeur uitgaan naar diesel of even goed onderzoek doen naar de benzinemotor.

Benzine motoren van Audi staan bekend om het hoge olieverbruik. Ligt er natuurlijk ook aan hoe de auto is “ingereden” en hoe met de auto is/wordt omgegaan maar wel een aandachtspunt bij een occasion.

Bij een nieuwe auto of jonge occasion is het overigens minder een aandachtspunt (gelet op jullie budget).

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 07:43

Rex_Rolfo schreef:
Shenavallie schreef:
Of misschien is een vrachtwagentje met B-rijbewijs aanschaffen

Met genoeg laadvermogen voor twee paarden? Rare as rocking horse poo.

[TAO] Tweepaards vrachtauto's, vraag goed door naar echt gewicht

Ik ben zelf niet in thuis in de vrachtwagentjes, dus was in de veronderstelling dat dat misschien wel eens de oplossing kon zijn. Iets met wel de bel hebben horen luiden. :D Dank je wel voor het attenderen!

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:36

Rex_Rolfo schreef:
Shenavallie schreef:
Of misschien is een vrachtwagentje met B-rijbewijs aanschaffen

Met genoeg laadvermogen voor twee paarden? Rare as rocking horse poo.

[TAO] Tweepaards vrachtauto's, vraag goed door naar echt gewicht

klopt, en nu international horsetrucks er mee gestopt is denk ik zelfs dat ze helemaal niet meer te vinden zijn :+
Daarbij moet je de opbouw ook mee verzekeren, want anders krijg je bij total loss alleen de waarde van het "busje" en dat is niks in vergelijking met de heel wagen.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Welke auto icm dit budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:18

Geloof dat stephex ook goede busjes bouwt met genoeg laadvermogen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Welke auto icm dit budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:42

Subaru Forester. Ik heb hem een paar jaar gehad (benzine versie) en hij trekt ontzettend goed. Als je op een modderig terrein staat en alle auto's rijden zich vast dan komt de Forester gewoon vooruit. Heeft ook een redelijke kofferruimte en wat ik fijn vindt is dat je hoger zit, dus meer overzicht over de weg.