Bestuur vereniging/stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wilder

Berichten: 18
Geregistreerd: 10-01-05

Bestuur vereniging/stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-18 19:47

Hallo allemaal,

Allereerst heb ik geen idee als mijn 'probleem' bij het juiste forum staat, mocht het niet zo zijn, dan graag verplaatsen modjes!!

Sinds een klein half jaartje sta ik op een nieuwe pensionstalling met mijn paard. Nu heeft deze stalling geen staleigenaar maar een bestuur. Er hier loop ik nu op mis.
Het bestuur is begin april van 7 naar 2 bestuursleden gegaan, waardoor in de statuten staat dat er zo spoedig mogelijk een nieuw bestuur moet gekozen worden doormiddel van een vergadering.
Nu heeft een stalgenoot de stoute schoenen aan getrokken en na een maand van niks horen vanuit het bestuur eens gevraagd hoe het nou zit met het 3e bestuurslid dat er moet zijn. Bij het bestuur is nog niks bekend.
Nu vraag ik mij af, hoe kan je hier nou mee verder ? Mag en kan de KNHS een vereniging/stal hierop aanspreken ?
Of moet ik als stalhouder mij hierin meer gaan mengen en eisen dat er een vergadering komt.


Ibbel

Berichten: 49071
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Bestuur vereniging/stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:23


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bestuur vereniging/stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:31

Ik verplaats dit topic naar transport, afspraken en overige.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Bestuur vereniging/stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:38

Wat staat er verder in de statuten? Hebben ze een vacature uitgeschreven?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:20

Wilder schreef:
Sinds een klein half jaartje sta ik op een nieuwe pensionstalling met mijn paard. Nu heeft deze stalling geen staleigenaar maar een bestuur. Er hier loop ik nu op mis.
Het bestuur is begin april van 7 naar 2 bestuursleden gegaan, waardoor in de statuten staat dat er zo spoedig mogelijk een nieuw bestuur moet gekozen worden doormiddel van een vergadering.
Nu heeft een stalgenoot de stoute schoenen aan getrokken en na een maand van niks horen vanuit het bestuur eens gevraagd hoe het nou zit met het 3e bestuurslid dat er moet zijn. Bij het bestuur is nog niks bekend.
Nu vraag ik mij af, hoe kan je hier nou mee verder ? Mag en kan de KNHS een vereniging/stal hierop aanspreken ?
Of moet ik als stalhouder mij hierin meer gaan mengen en eisen dat er een vergadering komt.

Beetje raar, ben je nou een pensiongast of stalhouder?

koeien op de weg...

Anoniem

Re: Bestuur vereniging/stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:23

Met stalhouder bedoeld ze geloof ik gewoon dat ze daar een stal heeft voor haar paard. Is inderdaad onduidelijk verwoord.

Wilder

Berichten: 18
Geregistreerd: 10-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-18 08:12

veerledec schreef:
Wat staat er verder in de statuten? Hebben ze een vacature uitgeschreven?


Dat er zo snel mogelijk een nieuw bestuurslid bij moet komen als het onder de 3 personen is. Bestuur weet zelf nog niet wat er gaat gebeuren volgens de mail die stalgenoot heeft ontvangen. Vacature is niet uitgeschreven.

GDG schreef:
Beetje raar, ben je nou een pensiongast of stalhouder?

Beide, zoals xEmpire al schreef, heb ik daar een stal voor mijn paard. Bij ons noemen ze dat dus een stalhouder, omdat je de stal huurt.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Bestuur vereniging/stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:34

Ik bedoel, wat staat er bijvoorbeeld over het uitschrijven van een vergadering, wie kan dat? Wat staat er verder over het bestuur, wat zijn de voorwaarden om in het bestuur te mogen?

Bij een vereniging hebben de leden de hoogste macht. Je kan waarschijnlijk een ALV (laten) uitschrijven. De vraag is wat je hiermee wil bereiken. Je kan het bestuur wel dwingen om ervoor te zorgen dat ze weer compleet zijn, maar er moeten wel kandidaten zijn.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bestuur vereniging/stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:37

Waarschijnlijk ligt zoiets niet vast in de statuten maar in het huishoudelijk regelement. Beiden zouden vrij te vinden moeten zijn voor alle leden

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:43

Om kandidaten te krijgen is aller eerst bekend maken dat er een vacature is. Dat is toch een taak van het bestuur.
Na het bekend maken dat er een vacature is, ook gaan lobbyen wie er interesse heeft om in het bestuur te zitten.

Daarnaast zo snel mogelijk een datum vastzetten voor een ALV zodat er een nieuw bestuurslid kan worden gekozen.

Kortom het bestuur moet wel van hun spreekwoordelijke gat afkomen en er alles aan proberen te doen dat er zo snel mogelijk weer een 3de bestuurslid is.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


santie

Berichten: 1387
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:29

Wat maakt het voor jou als pensionklant uit dat het bestuur niet compleet is? Zijn er dingen op stal niet goed geregeld?

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Bestuur vereniging/stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:11

Je kunt ook zelf bestuurslid worden?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:25

santie schreef:
Wat maakt het voor jou als pensionklant uit dat het bestuur niet compleet is? Zijn er dingen op stal niet goed geregeld?


Ik zou er ook niet geheel gerust op zijn als de zaken niet goed geregeld zijn .
Een hoop Dingen zijn vastgelegd Om gedonder te voorkomen.
Bestuur van minimaal 3 personen is er daar 1 van

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:30

Marie111 schreef:
Je kunt ook zelf bestuurslid worden?


Beetje lastig als er nog geen vacature uit is gegaan voor het 3e bestuurslid.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers