Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Chasey schreef:Leg uit?
Chasey schreef:Weet ik niet, moet ik in het onderhoudshistorie boekje nakijken. Zal morgen eens checken als ik er aan denk. Niet verkeerd om eens te controleren.
Maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen, stel ik ben met de trailer en peerd op pad en ik wil meer toeren/power om wat voor een reden dan ook, kan dat gewoon
Dan bepaal ik handmatig of ie een versnelling lager moet pakken. Net als dat je dat met een schakelbak doet.
Ik ben zo’n oude automaat met 4 versnellingen. Hoe dat tegenwoordig allemaal gaat weet ik niet
Wat dat betreft loop ik achter.
Edit. Op de snelweg met cruise control bij 90km/h.
Met paard in trailer erachter.
upendo schreef:Wij gaan deze week ons nieuwe bakkie ophalen. Het is een RAV4 geworden uit 2002, met flink wat onderhandelwerk door de autocoach worden alle mankementen aangepakt (kleine dingen, maar telt alles bij elkaar wel op natuurlijk). Bedankt voor jullie goede advies!
Nu de volgende stap.. Is er ook een centraal trailertopic?
Chasey schreef:Ikke, ik vermoed dat hij in de 3 staat op de foto. Want ik heb hem daar in de S staan, dan maakt ie wat meer toeren. Dat oranje lampje is gewoon om te zien op welke plek de hendel/pook staat. Hij laat verder nergens op het dashboard zien in welke versnelling hij op dat moment echt zit.
Zonder trailer rijdt wel heel laag in toeren, wat ik met de trailer eigenlijk niet wil. Want ookal lijkt hij er verder geen moeite mee te hebben, het gaat tegen mijn gevoel in.
Ik heb het over de olie gehad, we hebben geen idee wanneer dat vervangen is. Dus manlief heeft gelijk een afspraak gemaakt. 8 augustus krijgt ie een beurt en wordt de automaatolie ververst.
We gaan er nog mee op vakantie met de sleurhut, dus dan moet ie wel goed zijn
En het gaat trouwens om deze auto:
https://www.autoweek.nl/auto/15251/peug ... v-v6-pack/
Chasey schreef:Dat gevoel had ik al dat dat niet zo goed is. Vandaar dat ik hem handmatig wel eens terug zet, of de S in druk. Anders blijft ie echt absurd laag in toeren rijden, dat gekke ding.. Soms vind ik het wel eens lastig om te bepalen hoor. Ik wil hem namelijk niet in de soep rijden. Zonder iets erachter maakt het niet uit neem ik aan?
Ik heb het boekje er even bij gepakt en er schijnt ook een 4PH20 versnellingsbak in te liggen. Maar dat zegt mij verder niets
Ook staat er in het boekje dat je de versnellingsbakolie niet moet verversen, maar ik denk dat er bedoeld wordt dat je dat niet zélf moet doen.
Dus we brengen hem voor de vakantie gewoon weg. En dan laten we het over aan de specialist.
Verder een hele uitleg wanneer je het beste welke versnelling kunt gebruiken. En dat vind ik wel fijn om terug te kunnen lezen. Ben toch nog steeds een 'newbie' met zo'n automaat. Dus dat boekje heb ik altijd bij de hand in het dashboard kastje Ik ben zuinig op de auto.
Dus do's en don't wil ik wel graag horen voor het behoud van de auto.
cissy schreef:Nawegen dus, zelden wegen trailers ook daadwerkelijk wat op papier staat.
BMHP schreef:cissy schreef:Nawegen dus, zelden wegen trailers ook daadwerkelijk wat op papier staat.
circa 200 kg reserve en terug gekeurd.
Meten is weten, maar is dat nodig? er komt een pony in en de auto mag het gewicht ruimschoots trekken.
lekker op pad gaan daarmee vooral als het paard zich goed laat transporteren.