Stallen verhuren, wat vraag je ervoor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Stallen verhuren, wat vraag je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 14:30

Hoi Bokkers,

Ik post eigenlijk nooit meer wat, maar ik zou nu toch graag wat advies willen van anderen.

Stel je hebt een privéstal met de volgende voorzieningen:
- 5-tal boxen. Afmetingen zijn volgens mij 3x3.
- Zadelkasten staan er al, 1 voor elke box en water en verlichting is aanwezig in de schuur.
- Goede buitenbak met verlichting en springmateriaal.
- Longeerbakje, heeft niet echt een goede bodem en staat momenteel vol onkruid.
- 1,5 hectare land, waar de paarden zomer en winter in kunnen, op zandgrond.
- Binnenbakken bij naastgelegen pensionstallen en bos op 20 minuten stappen.
- Opslagruimte voor bodembedekking (vlas, eigenaar wilt geen stro op het erf) en ruwvoer.
-> dit is overigens een kapschuur, is daar hooi in op te slaan of toch beter voordroog kiezen? Het hoeft er niet een heel seizoen in bewaard te worden, want zoveel ruimte is het ook weer niet :+ .

Als je hier de eigenaar van zou zijn, en je zou het in zijn geheel willen verhuren, wat is dan een redelijke verhuurprijs per maand of per jaar? Het onderhoud van het land en de bak etc. komt allemaal op verantwoordelijkheid van de huurder, dus je zou er zelf geen handen meer vuil aan hoeven maken.

Het is je bedoeling dat de eventuele huurder de boxen gaat verhuren als pension.

Ik heb zelf echt geen idee wat een redelijke prijs zou zijn. Uiteraard heb ik zelf al zitten rekenen wat een huurder kwijt zou zijn aan het 'runnen' van het pension en wat dan een redelijke pensionprijs per paard is, echter blijft er dan voor de huur minder over dan dat er gevraagd wordt.

In verband met de privacy van de verhuurder geeft ik liever niet teveel details over de hoe, wat, waar, maar indien echt nodig kan het eventueel in PB wat verder toegelicht worden. Ik zou zelf de huurder zijn, maar ik ben nu dus in de fase dat ik uit wil rekenen of ik het zelf überhaupt financieel zou redden om hier aan te beginnen, laat staan of ik er straks een rendabel bedrijfje van zou kunnen maken. Iets wat toch al moeilijk zat is met pensionstalling...

Commentaar over dat een pensionstal sowieso geen geld oplevert en dat het hard werken voor niets is hoef ik niet, ik ben daar bekend genoeg mee om zelf te kunnen oordelen :o .

Bedankt alvast! :Y)

❤️Ozzy~ Welsh Mountain pony ~ Roan ~ Ruin❤️
❤️Ace ~ PRE ~ Valk ~ Ruin ❤️


Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 14:39

Regio stuur ik jullie even in PB, ik zou het niet zo netjes vinden als bekenden uit de omgeving de eigenaar kunnen achterhalen.

(mensen die het denken te herkennen of de regio weten, willen die het dan aub ook niet in dit topic plaatsen? ik zou het echt enorm vervelend vinden als ik iemand anders zijn privacy ontneem hierdoor).

❤️Ozzy~ Welsh Mountain pony ~ Roan ~ Ruin❤️
❤️Ace ~ PRE ~ Valk ~ Ruin ❤️

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Re: Stallen verhuren, wat vraag je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 15:16

Bedankt voor de vele reacties al tot zover! Had ik niet verwacht zo snel! Ook via PB gelukkig al veel nuttige tips en info gehad.

In dit geval zou ik inderdaad het geheel huren, maar alleenrecht van faciliteiten gaat er niet zijn, want het is momenteel al een pensionnetje en dat zou dan zo blijven. Ik zou dus eigenlijk de pensionstal overnemen, alleen in plaats van dat ik er woon en het bezit zoals de eigenaar nu heeft, moet ik het gaan huren op een voor mij externe locatie. In combinatie met de onkosten voor voer etc. moet de huurprijs wel kloppend zijn, anders wordt het zo duur dat niemand zijn paard er nog komt stallen :+

En dat maakt het even een lastigere rekensom..

❤️Ozzy~ Welsh Mountain pony ~ Roan ~ Ruin❤️
❤️Ace ~ PRE ~ Valk ~ Ruin ❤️

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 15:54

Daar heb je zeker gelijk in CoRiNa1983.

Het lijkt er op dat het in principe wel te doen gaat zijn, mits ik er 2 á 3 extra paardjes/ponies bij zou kunnen zetten, maar ik weet niet of dat gaat mogen want daar zijn geen boxen meer voor vrij dus dan zou er een 24/7 groepje moeten komen met schuilmogelijkheid. Echter zou ik dan het een en ander moeten gaan veranderen aan de omheining en die investering komt me nu niet zo handig uit. Als ik het kon laten zoals het was dan had de omheining over een paar jaar pas veranderd hoeven/moeten worden.

Conclusie: de eigenaar vraagt een redelijk bedrag, hoewel ik het zelf wat aan de hoge kant vind (het geeft mij weinig marge in elk geval), en het is allemaal wel te realiseren mits ik de nodige aanpassingen mag doen, maar financieel komt me dat over 2 jaar wat beter uit en denk ik er verstandig aan te doen als ik het voor nu maar aan me voorbij laat gaan en hoop dat ik na mijn opleiding nog een keer zo'n kans tegen kom :Y)

Super bedankt voor de reacties in dit topic en de PB's! Het heeft me goed geholpen om alles eens realistisch op een rijtje te krijgen.

❤️Ozzy~ Welsh Mountain pony ~ Roan ~ Ruin❤️
❤️Ace ~ PRE ~ Valk ~ Ruin ❤️

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 16:03

Dit zou naast 24 tot 32 uur gewoon werk zijn geweest.

Zo Suzzy_3 dat is goed voor elkaar zeg! Gaaf!

Edit: Ik had dit willen doen omdat ik het enorm leuk werk vindt, maar 40 uur per week financieel en fysiek echt niet rooskleurig zou zijn (been there, done that...). Als ik er genoeg aan over had gehouden icm gewone baan, om er zelf een paardje naast te zetten of iets dergelijks, dan had ik het gedaan. Maar omdat ik dit alleen rendabel zou krijgen op die wijze door er nu een hele hoop aan te veranderen en investeren, gaat het 'm nu niet worden...

❤️Ozzy~ Welsh Mountain pony ~ Roan ~ Ruin❤️
❤️Ace ~ PRE ~ Valk ~ Ruin ❤️

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 18:51

GDG schreef:
darkangel23 schreef:
Tot die conclusie is de TS inmiddels zelf ook gekomen. Inderdaad verstandig om er niet aan te beginnen.

Nee, ze trekt de conclusie dat het met extra paarden op de wei wél rendabel zou zijn (en dat ze nu geen investeringen wil doen en er daarom nu vanaf ziet maar hoopt over een paar jaar weer zo'n 'kans' te krijgen), dat is toch echt een heel andere conclusie.


Zoals ik het berekend heb kon dat wel uit ja. Ik snap dat het heel lastig is om winst te halen uit pension. Geloof me, dit wereldje is me niet onbekend. Zeker met zo weinig paarden is 't passen en meten, maar om nou te concluderen dat 't zowieso nooit wat was geworden vind ik wel erg kort door de bocht. Dat hangt namelijk van zoveel factoren af (die je niet uit mijn posts hebt kunnen halen), dat je dat niet 1,2,3 kan zeggen.

Maar goed, voor nu wordt 't 'm sowieso even niet voor mij. Ik wacht inderdaad lekker af tot ik weer zo'n "kans" krijg.

❤️Ozzy~ Welsh Mountain pony ~ Roan ~ Ruin❤️
❤️Ace ~ PRE ~ Valk ~ Ruin ❤️

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 19:50

0000 schreef:
Maar ieder heeft daarin zijn eigen wensen en grenzen denk ik.


Daar sla je de spijker op zijn kop :Y)

❤️Ozzy~ Welsh Mountain pony ~ Roan ~ Ruin❤️
❤️Ace ~ PRE ~ Valk ~ Ruin ❤️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers