Neuswiel trailer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Neuswiel trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 12:12

Goed hoe te beginnen...

De uitdaging waar ik tegenaan loop..
Het neuswiel van mijn trailer is kaduuk (schroefdraad in het neuswiel versleten oid maakt ook niet uit hij is rip)

Ik wil dus een nieuwe er op..
Maar nu..

Je kan heel goedkoop voor 10 a 15 euro wel een nieuw neuswiel er op krijgen maar dan heb ik het zelfde systeem was wat ik nu heb.
Koker naar beneden vast zetten en dan draaien.
Hier wil ik vanaf om verschillende redenen...
(Lang verhaal kort mijn lichaam is heel hard aan het aftakelen en ik wil alles zo makkelijk mogelijk maken daar waar het kan wand als ik 1 ding vertik om op te geven is dat mijn paarden passie)

Dus komen we bij het volgende trailer is niet een van de lichtsten en bij het gebrek voor nu aan bestrating ed een hel om aan te koppelen zeker als je dat ding zelf op de trekhaak moet zeulen.

Dus ik kan heel luxe kiezen voor een die zelf rijd maar die werken alleen op een vlakke ondergrond.
Eigenlijk wil ik er uiteindelijk een caravan mover systeem op de wielen hebben ipv het neuswiel gezien dan een niet vlakke ondergrond geen probleem is.

Dus wat wil ik dan...
Eigenlijk heel simpel :
Een die sterk is dus het gewicht van de trailer zat kan hebben (kleine 800 kg), ik ben er achter gekomen dat daar verschil in zit.
En de 2e eis een die heel soepeltjes op te draaien is met weinig inspanning en of een die elektrisch in en uit schuift, al heeft de laatste mijn voorkeur.

Du ben ik al heel veel tegen gekomen met de meest uiteen lopende prijzen van 50 tot 300 euro maar nergens echt mensen die er ervaringen mee hebben..
Dus bij deze hier de vraag wat voor neuswiel kunnen jullie mij aanraden???

Roodvos

Berichten: 6660
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:29

Is een gewoon automatisch opklapbaar neuswiel een optie?
Zo'n soort ding is dat:
https://www.jdehaangereedschappen.nl/15 ... R-NEUSWIEL

Dan hoef je alleen maar aan het zwengeltje te draaien om het wiel in en uit te klappen. Heb ik al meer dan 10 jaar op mijn trailer.
"Damesneuswiel" noemde één van die trailerverkoper het :+ .

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Neuswiel trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 12:36

Aan zo iets heb ik ook zitten denken maar ook daar zijn er zo verschrikkelijk veel soorten en merken van dat ik dus geen idee heb welke soepel blijven draaien en duur hebben..
Ik heb deze gezien van 30 euro tot 150 ??
Welke neem je dan
Dus vandaar de vraag naar ervaringen

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Neuswiel trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:53

Wat voor merk trailer heb je en heeft de dealer niet een systeem?

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Neuswiel trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 13:36

Ik heb een doorwaard uit 1983 die heb ik zelf opgeknapt en de dingen die qe hebben laten zitten komen nu langzaam aan het licht

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:00

contacteer Kraay aanhangwagens in nijkerk is.

zei hebben enorm veel kennis en keuze.
maar kunnen ook aan de hand van jou verhaal een advies geven.
ze hebben zelf een showroom met trailers waar verschillende neuswielen onder zitten dan kan jij kijken wat bij jou past en hij of dat op jou trailer past.

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:18

Volgens mij heb ik het neuswiel wat Roodvos stuurt of vergelijkbaar en dat werkt prima. Het moet wel eens in de zoveel tijd doorgesmeerd worden zodat hij soepel blijft gaan.

Om aan te koppelen vind ik een achteruitrijcamera vlak boven de trekhaak ideaal. Dan kun je die precies onder de dissel zetten en hoef je de trailer niet te verplaatsen, alleen laten zakken. Camera kost online een paar tientjes.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Neuswiel trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:39

Die op de Bockman trailers (iig op de nieuwste modellen) draait fijn en soepel en klapt 'automatisch' in. Zoals dat ding van roodvos.

Roodvos

Berichten: 6660
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:50

rommulus schreef:
Aan zo iets heb ik ook zitten denken maar ook daar zijn er zo verschrikkelijk veel soorten en merken van dat ik dus geen idee heb welke soepel blijven draaien en duur hebben..
Ik heb deze gezien van 30 euro tot 150 ??
Welke neem je dan
Dus vandaar de vraag naar ervaringen

Tja, welke neem je dan? Geen idee. Die dingen zaten al gemonteerd op mijn vorige Sluis-trailer en mijn huidige Cheval Liberté toen ik de trailer nieuw kocht. Ik zou gewoon even, met trailer en al, naar een trailer-dealer in de buurt rijden voor advies.
Wat hierboven al staat: regelmatig een beetje vet gebruiken doet wonderen. Voorkomen dat er water in kan lopen ook trouwens (even een zak erover).

Mogelijk moet bij jou, gezien de leeftijd van de trailer, er aan het chassis gelast worden om zo'n neuswiel te monteren. Ik zou dan een all-in prijs vragen.

En onderzoeken hoe je het aankoppelen kan verbeteren is ook zeker de moeite waard. Ik heb de trailer zodanig geparkeerd staan dat ik de auto gelijk onder de koppeling kan rijden. Ideaal.

pillow
Berichten: 7804
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Neuswiel trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:30

het neuswiel hoeft natuurlijk geen 800 kg te dragen, daar staat weinig gewicht op.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Neuswiel trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:44

Bestaat er serieus een neuswiel die je automatisch omhoog en omlaag kan doen? Ik ga eens op onderzoek uit, lijkt me ideaal!

Al lijkt me een mover ook echt heel handig maar hier moet de trailer over een gootje heen dus vraag me af of dat wel werkt.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:24

Denk eens aan een achteruitrij-camera op de auto.
En zo'n zwaar neuswiel kan best wel lang meegaan. Gewoon niet de goedkoopste kopen.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 11:43

Japielover
Ik woon niet echt in de buurt van nijkerk ;)

Cindy achteruitrijcamera staat op het verlanglijstje ;)
Maar er zijn zoveel van die zelf opklapbare dingen..


Roosvos we kunnen hem zelf monteren ;)
Dat zal een kwestie zijn van er op schroeven ;)
Misschien een paar gaten boren.

Pillow nee klopt maar 5 tot 100 is gewoonweg te weinig.
En ja die worden ook verkocht

Barb die bestaan !
Kan ze ook zelf bouwen maar schrik niet ben je minimaal rond de 700 kwijt..
Als ik een goedkopere gevonden zou hebben had die er op gezeten

Karreman camera staat op de verlanglijst ,