Twee vreemde paarden in dezelfde trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Twee vreemde paarden in dezelfde trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 20:55

Hee :wave:

Aangezien het nu toch echt bijna vakantie is *\%/* _/-\o_ willen een vriendin en ik samen met onze paardjes ergens gaan rijden en er een leuk dagje van maken. Maar betreffende paarden kennen elkaar niet en staan ook niet op dezelfde stalling. Nu heb ik een twee-paardstrailer en is het het makkelijkst/willen we dus daarmee gaan.

Maar twee paarden die elkaar niet kennen meteen bij elkaar in de trailer, is dat een goed idee? >;)
Iemand hier ervaring mee?

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Twee vreemde paarden in dezelfde trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:11

Ik zou ze eerst een uurtje kennis laten maken met elkaar voordat ze de trailer in gaan.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:12

Papa ging vroeger wel vaker paarden ophalen om op wedstrijd te gaan. Paarden kennen elkaar niet echt. Op wat ie-oe-ah , bijten-oren in de nek en een keer stampen tegen de wand ging dat best prima.
Maar, dit was wel op een camion. Dus paarden staan dwars en tussen hoge schotten.

Is er geen mogelijkheid om ze kennis te laten maken voor je ze samen in de trailer zet?

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Re: Twee vreemde paarden in dezelfde trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:14

Ik zou ze inderdaad eerst een kennis laten maken, en eens kijken hoe dat gaat.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:15

Als het allebei geen al te dominante draken zijn en ze ook een beetje makkelijk laden kan dat best. Zorgen dat ze niet kunnen neuzen en rijden met het spul. Eenmaal in beweging hebben ze geen tijd om te klooien.

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:16

Hier ook op vakantie geweest met 2 paarden die elkaar niet kenden. Beide geen dominante paarden, dus bij ons ging alles heel soepeltjes. Geen kennis laten maken van tevoren ook. Gewoon een paard erin, rijden naar de andere stal, andere paard erin.

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:35

Hier ook nooit bij nagedacht eigenlijk.(oeps :+ ) Gewoon zorgen dat ze niet kunnen neuzen, groot hooinet er voor en rijden. Nooit geen problemen mee gehad.

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 21:41

Dankjewel voor de reacties!

hmm, die van mij is best wel een b*tch :+ .
Aan de ene kant heb ik zoiets: goed vastzetten, en moet lukken. Maar als ze nou in paniek raken ofzo, heb geen camera in de trailer. (Niet dat we heel ver gaan ofzo is volgensmij maar een halfuurtje met de trailer)

Geen idee hoe het daar echt is op stal eigenlijk, maar neem aan dat ze best ff in de bak zouden kunnen.

driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:46

Hoi,

volgens mij kun je ze het best bij elkaar in de trailer zetten. niet van tevoren kennis laten maken. Zorg dat je ze zo vast zet dat ze net niet kunnen neuzen.

ik heb juist de ervaring dat paarden daarna juist naar elkaar toe trekken, ze hebben immers met elkaar iets spannends gedaan. je hebt er juist plezier van als ze bij elkaar in de trailer hebben gestaan.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:16

Als het maar een half uurtje is kan je ze ook eventueel 1 voor 1 rijden

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:20

Mijne is een draak en gaat ook met vreemde paarde in de trailer. Goede portie hooi om hem bezig te houden ('t is een haflinger :D ) en zo vastbinden dat ze net niet kunnen neuzen. Dan gaar het goed. Hij heeft het wel eens gepresteerd om ook het hooinet van z'n trailergenootje leeg te eten. Maar voor de rest werd die wel met rust gelaten. :+

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Twee vreemde paarden in dezelfde trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:44

Ik zou het risico niet nemen zonder dat ze elkaar hebben ontmoet. Toch fijn als ze eerst wat hebben kunnen snuffelen, misschien een tikje uitdelen onderling.. Liever los dan in de trailer. :=

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Twee vreemde paarden in dezelfde trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:47

Het paard van een vriendin en mijn paard kenden elkaar ook niet toen ze samen op de trailer gingen. We hebben ze gewoon meteen geladen. Het zijn beide 2 brave sloefjes. Na het trailerritje konden ze elkaar al niet meer missen :’)

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:49

Misschien hoger tussenschot? Anders allebei goed en strak vastzetten zodat ze niet kunnen bijten oid. Denk ook voornamelijk aan de veiligheid. Evt. Een camera aanschaffen?

Tango1979

Berichten: 2526
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Twee vreemde paarden in dezelfde trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:37

Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Ik laat ze ook echt niet eerst kennismaken. Nou heb ik ook niet echt dominante paarden gehad. Een vriendin heeft een erg dominante merrie en die heeft op de trailer mijn merrie wel na goed gebeten, dus niet kort genoeg vastgezet. Maar ja een flinke hap gebeurd in de wei oom

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Twee vreemde paarden in dezelfde trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:42

Bij ons op stal hebben we het ook wel eens gedaan. Paard wat bij het vreemde paard in de trailer ging was sowieso niet erg lastig met inladen en er lag een pluk hooi, wat voor hem alles goed maakt.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:48

Ik heb mij paarden regelmatig vervoerd met andere vreemde paarden en nog nooit vam te voren kennis laten maken.
Ik geef echter geen eten (ook niet tijdens de rit) als er twee vreemden bij elkaar staan.

pluklief

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Twee vreemde paarden in dezelfde trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:58

Zorgen dat ze kort genoeg staan zodat ze niet kunnen neuzen en meteen gaan rijden als ze staan. Ik heb mijn merrie ook wel met vreemde paarden op de trailer gehad en zij is een super dominant kreng. Ik zet haar liever met een vreemd paard meteen op de trailer dan dat ik ze eerst zou laten kennis maken.

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:00

Ken je niemand die een hengstenrek heeft dat je kan lenen?
Je hebt rekken die je er gemakkelijk tussen klemt

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Twee vreemde paarden in dezelfde trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:17

Kort vast zetten en gewoon rijden..
Wij reden ook weleens met een (dek)hengst en een merrie ernaast. Ging ook altijd prima. Alleen in en uitladen moest wel even vlot gebeuren, maar als ze eenmaal gewoon vast stonden was er totaal geen probleem.
Zonder hengstenrek overigens.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:27

Wat al gezegd wordt: gewoon zo kort vastzetten dat ze niet kunnen neuzen (maar lang genoeg dat ze nog wel hun evenwicht kunnen bewaren en bij het hooinet kunnen ;) ) en gaan met die banaan. Ik zou ze dan weer niet uren naast elkaar ergens op een wedstrijdterrein op de trailer laten staan bijvoorbeeld.
Kennismaken vind ik alleen een meerwaarde om even te testen of de twee paarden samen op buitenrit willen/gaan zonder elkaar steeds aan te vliegen :P

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Twee vreemde paarden in dezelfde trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:31

Ik heb het 1x gedaan (ritje van 20 minuten) en zou het niet meer zomaar doen. Paard kwam van de trailer af met haar hoofd kapot. Heeft wel ff geduurd voordat het geheeld was & paard was de eerstvolgende x onzekerder dan normaal op de trailer.

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 20:05

Vind het wel lastig haha, zoveel verschillende meningen. Maar denk dat we ze gewoon meteen op de trailer gaan zetten, en dan goed vast zetten. Die van mij is eigenlijk het dominantst maar de heeft nog nooit n paard echt iets gedaan dus denk/hoop dat het wel mee gaat vallen.


janouk schreef:
Ken je niemand die een hengstenrek heeft dat je kan lenen?
Je hebt rekken die je er gemakkelijk tussen klemt

Dit is indd wel een goed idee, denk dat ik wel iemand ken! Dan hoeven ze ook niet zo kort van te staan

Vraag me alleen wel af of hooi geven verstandig is, Jersey deelt haar eten niet zo graag }:0

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 20:06

Doubtless schreef:
Ik heb het 1x gedaan (ritje van 20 minuten) en zou het niet meer zomaar doen. Paard kwam van de trailer af met haar hoofd kapot. Heeft wel ff geduurd voordat het geheeld was & paard was de eerstvolgende x onzekerder dan normaal op de trailer.

Oei, ja voor zo'n dingen ben ik dat wel weer een beetje bang...

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 20:08

Koosnaamloos schreef:
Misschien hoger tussenschot? Anders allebei goed en strak vastzetten zodat ze niet kunnen bijten oid. Denk ook voornamelijk aan de veiligheid. Evt. Een camera aanschaffen?

Camera wil ik eigenlijk sws al, dus misschien is dit dat het juiste moment om daar toch maar eens in te investeren :j