Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:10

BMHP schreef:
Op het moment dat in dit topic een naam herleid kan worden is het laster.
Het is niet het probleem dat ze zegt dat er iets gebeurd is en de vraag wat ze er tegen kan doen.
Het is de laatste zin die zijn goede naam schaad. Ik ben geen rechter en geen advocaat nog politie. Er wordt duidelijk gesteld dat deze man gestraft moet worden.
Dat is in onze samenleving alleen aan een rechter!

Nogmaals op het moment dat er een naam herleidbaar is heeft iemand een zaak.


Ik heb alle posts van de topicstarter herlezen en kwam op deze feiten over de eigenaar:
- hij staat aan de andere kant van het land
- de TS woont in Zeeuws Vlaanderen, dus deze stal bevindt zich in Groningen of Friesland

Op basis van deze informatie is totaal niet te herleiden wie de eigenaar is. Er is dus geen sprake van laster of smaad, hoe vaak je dat ook wilt blijven herhalen. Zeggen dat ze vindt dat deze persoon gestraft moet worden is ook geen laster of smaad. Zeggen dat hier sprake is van laster omdat als er extra informatie komt de man herleidbaar zou kunnen worden is hetzelfde als zeggen dat jij een moordenaar bent omdat je een mes kunt pakken en iemand neer kunt steken. Zolang jij geen mes hebt gepakt en die niet in een medemens hebt gestoken ben jij geen moordenaar.
En nee: een goede naam wordt niet beschadigd zolang er geen naam genoemd/te herleiden is. Voor de wet is dit heel simpel.

Dan je betoog over de laatste zin, dit is wat daar staat:
Citaat:
Heb haar geadviseerd het te filmen als ze de kans heeft. Maar er nooit tussen te komen uit eigen veiligheid. Denken jullie dat de dierenpolitie er iets mee kan? En hoe zouden jullie het aanpakken?
Want dat het niet onbestraft kan blijven dat vind ik toch zeker wel. Iemand die zijn paard zó afranselt... vreselijk gewoon!


Wat is hier in godsnaam mis mee?
Als ik schrijf: 'Ik zag vandaag iemand een hond in brand steken, verschrikkelijk om te zien. Ik vind dat dat niet onbestraft kan blijven, vreselijk dat iemand dat doet!'
Je kunt zo hoog en laag springen als je wilt, maar dit is geen laster, geen smaad, geen eigen rechter spelen en geen goede naam schaden, en het zou je sieren als je een ander hier ook niet onterecht mee zou bedreigen.


BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 07:57

beste xyzutu2,

beetje dimmen svp.
ik heb niemand bedreigd, ik heb een mening gegeven.
niet een casus voor de Hoge Raad.

jij begint alle punten komma,s en wat dan ook te wegen herwegen en blijft interpreteren.

De man van het paard staat aan de andere kant van het land.
Dat kan ook de overkant van de wei zijn.

Wat is het punt dat je wilt maken?
dat zonder naam alles mag???


Dat jij je bewust op het randje van de wet wilt begeven op sociale media met haatberichten tegen dierenmishandelaars?
met ongeoorloofde camera opnames zelfs op prive terrein?
doel???? dierenwelzijn?????

Door hoe alles in nu is verlopen is het paard verplaatst, geen verbetering in dierenwelzijn volgens mij.


Wie ben jij om mij van bedreiging te beschuldigen?

Zolang jij geen mes hebt gepakt en die niet in een medemens hebt gestoken ben jij geen moordenaar.
voorbereidingen treffen, het plannen van een aanslag is ook strafbaar. Het grijpen naar een mes is een reden voor de politie om iemand neer te schieten tijdens een arrestatie. Je zult niet voor moord worden veroordeeld, nee, dat niet.

je blijf doordrammen, fantaseren, je leest heel selectief, roept god aan, ben je extremist, verward of gewoon boos???? kun je zeggen waarom?

ik vraag, voordat ik het verkeerd begrijpt, want ik begrijp jouw niet.

Als jij TS haar mening zo respecteerd, waarom mijne dan niet?

het ongevraagd filmen is binnenkort ook aan andere regels gebonden, nieuwe privacy regels.
Mischien wil je je daar ook inlezen zodat je je posts beter kan onderbouwen.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:49

Lijkt onderhand wel een soap deze discussie.... Wat is gebeurd is gebeurd, met de beste intenties maar zonder de beste uitkomst... Als we nou eens konden toveren...

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:01

Poepoe BMHP, als er eentje ff moet dimmen ben jij het wel. Je zou bijna zeggen dat jij de eigenaar van het paard bent, zo loop je je te verdedigen. Wat maak je je druk, denk om je hart hoor.

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:18

@Sweetvanille: Ik lees het topic enkel mee, maar kreeg exact dezelfde gedachte als jij nu noemt.

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:26

Shenavallie schreef:
Gini schreef:

Maar wat zeg je dan? Denk je dat een mens die standaard een paard afranselt ineens daarmee stopt omdat jij je scheur opengetrokken hebt?
Als dat zo zou zijn dan zou alle dierenmishandeling heel snel uit de wereld geholpen zijn, want dan moet je de dierenmishandelaars gewoon even vertellen dat ze slecht bezig zijn en ze stoppen ermee.
Roepen en schreeuwen tegen een dierenmishandelaar is alleen louterend voor jezelf. Je schreeuwt als het ware jouw eigen frustratie, verdriet, woede, machteloosheid weg. Het paard? Die gaat gewoon weer met zijn agressieve eigenaar mee naar huis.

De redenering slaat kant noch wal, maar dat had je zelf vast ook al bedacht.
Moet men tegen zo'n figuur alleen 'foei' zeggen...? Of net als de meeste mensen de mond houden en de betreffende mishandelaar maar zijn/haar gang laten gaan...? 8)7 Beter dat iemand er wat van zegt, dan weet zo'n broodmongool tenminste dat hij/zij in de gaten gehouden wordt. Zo iemand weet dondersgoed dat hij/zij fout bezig is. Het zou NL sieren als er meer officieel op dit soort dingen gecontroleerd en gehandeld zou worden. Te beginnen met camerabeelden, bij omstanders door er iets van te zeggen en door organisaties/stalhouders of wat dan ook om actie te ondernemen. Helaas zijn dieren nog steeds de dupe van de beesten en neemt niemand de verantwoording.


Maar wat zeg je dan? Denk je dat een mens die standaard een paard afranselt ineens daarmee stopt omdat jij je scheur opengetrokken hebt?

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:54

Moderatoropmerking:
Bij deze het uitdrukkelijke verzoek om niet onnodig persoonlijk te worden tegen elkaar. Het is heel begrijpelijk dat niet iedereen dezelfde mening heeft. Een discussie daarbij is natuurlijk prima. Maar houd het respectvol!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:23

BMHP schreef:
ik sla mijn paard ook wel eens omdat ik niet over mij heen laat lopen. Dat is niet goed omdat hij moet leren mijn ruimte te respecteren. De woorden slaan en mishandeling gaan vaak hand in hand.



Dan zou ik toch meer gaan werken aan je lichaamstaal ipv het oplossen door te gaan slaan.
Als een paard over je heen loopt is het eerder tijd voor zelfonderzoek dan voor fysiek geweld.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:51

Ninx schreef:
BMHP schreef:
ik sla mijn paard ook wel eens omdat ik niet over mij heen laat lopen. Dat is niet goed omdat hij moet leren mijn ruimte te respecteren. De woorden slaan en mishandeling gaan vaak hand in hand.



Dan zou ik toch meer gaan werken aan je lichaamstaal ipv het oplossen door te gaan slaan.
Als een paard over je heen loopt is het eerder tijd voor zelfonderzoek dan voor fysiek geweld.



https://www.youtube.com/watch?v=vZRLA7Ivh7Q&t=1088s

ik heb een paard wat hier op lijkt, persoonlijke ruimte is belangrijk. Het paard kan ik niet verkopen.
ik werk normaal met een vlag. Mijn opmerking slaat op wat mensen zonder verstand van het paard en trainingsmethode denken te zien.

kijk het stukje tussen 9,50 -10,30 en 15,30 - 16.30 eens en zie de strepen op zijn kont.
met alleen deze stukjes met de zweep hebben we een lange discussie.

Dus ja ik werk aan mijn lichaamshouding en assertiviteit, omdat dit echt tegen je normale gevoel ingaat.

Er staat hierboven dat het om de bescherming van persoonlijke ruimte gaat.
Het paard wordt met rust gelaten als het uit mijn ruimte is. Ik heb begeleiding van een van de allerbeste probleempaarden trainers. Zij noemt zich zelf heel bescheiden Foundation trainer.

Er zijn op YT ook filmpjes van Parelli met een half? blind paard. Omdat het paard de vraag niet begrijpt gaat Parellies vrouw los op het dier.

Het zijn allemaal dingen die we niet willen zien. Maar met alle feiten kom je tot een heel ander verhaal.

punishment works on dogs and husbands not on horses (Clinton Anderson)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:39

BMHP: wat had jij dan gedaan als jij iemand z'n zweep zag kapotslaan op zijn paard?

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:10

bigone schreef:
Ts, ik weet niet hoe dat gaat, tuinslang, maar ik moet heel eerlijk bekennen dat wanneer de dieren bij ons handzaam zijn en ze moeten wennen aan de tuinslang dat ik ze ook langzaam nat spuit. Ze kruipen helemaal in elkaar en wanneer ze rustig gaan staan stop ik meteen. Beter één keer door de zure apple heen bijten en dan is het bij ons iig klaar. Of je moet bedoelen dat hij ze met een stuk tuinslang ipv zweep slaat terwijl hij er op zit. Dat is naar om te zien maar zo ken ik er nog wel eentje, zeer gewaardeerd in paardenland door de meesten.


En waarom is dat beter? Ik zit al 25 jaar in de paarden en heb dat nog nooit hoeven doen en ook nog nooit gezien bij anderen, waaronder hele goede instructeurs.

Gewoon het paard overal bij laten kijken, als je andere paarden afspuit, laadt, zadelt. Dan is de helft al gewend. Wat is er in vredesnaam mis met rustig opbouwen en paard geruststellen? Wie heeft jou vertelt dat ‘hup, erdoor’ de beste of enige methode is?

Die gressieve man uit de openingspoat zou ik filmen. En dan naar de diwrenpotie en de eigenaar sturen.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:20

Wat vreselijk en walgelijk. Ik hoop dat het haar lukt bewijsmateriaal te verzamelen om de dierenmishandeling aan te tonen, ik denk en vrees dat dat de enige mogelijke manier is om hier iets mee te doen.

BMHP schreef:
punishment works on dogs and husbands not on horses (Clinton Anderson)


Als er iemand punishment gebruikt is het CA zelf wel, je deelt nota bene daar een filmpje van, dus ik snap totaal niet waarom je deze quote aanhaalt :? En het werkt voor honden evenmin op lange termijn. (Daarbij is het zo makkelijk en denigrerend om te zeggen dat iemand die het niet met jou eens is iemand 'zonder verstand van het paard en een trainingsmethode' is. )

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:29

Punishment works on dogs?????

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:53

BMHP schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=vZRLA7Ivh7Q&t=1088s

ik heb een paard wat hier op lijkt, persoonlijke ruimte is belangrijk. Het paard kan ik niet verkopen.
ik werk normaal met een vlag. Mijn opmerking slaat op wat mensen zonder verstand van het paard en trainingsmethode denken te zien.

kijk het stukje tussen 9,50 -10,30 en 15,30 - 16.30 eens en zie de strepen op zijn kont.
met alleen deze stukjes met de zweep hebben we een lange discussie.

Dus ja ik werk aan mijn lichaamshouding en assertiviteit, omdat dit echt tegen je normale gevoel ingaat.

Er staat hierboven dat het om de bescherming van persoonlijke ruimte gaat.
Het paard wordt met rust gelaten als het uit mijn ruimte is. Ik heb begeleiding van een van de allerbeste probleempaarden trainers. Zij noemt zich zelf heel bescheiden Foundation trainer.

Er zijn op YT ook filmpjes van Parelli met een half? blind paard. Omdat het paard de vraag niet begrijpt gaat Parellies vrouw los op het dier.

Het zijn allemaal dingen die we niet willen zien. Maar met alle feiten kom je tot een heel ander verhaal.

punishment works on dogs and husbands not on horses (Clinton Anderson)



:roll:

Gelukkig ben jij hier op bokt. Want jij krijgt training van de allerbeste probleempaarden trainers +:)+


_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:48

Wauw... (CA)

Hoe bedoel je, je paard is je slaafje..

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 10:40

Update!

De man is uiteindelijk NIET weggegaan. Er zijn een aantal gesprekken geweest en hij is de laatste tijd poeslief. Ook naar zijn paard heel anders. Privé zijn er nare incidenten geweest waardoor je ook wel de man zelf wat krediet moet geven als ik het zo hoor. Nogmaals, ik ken hem niet maar weet wel dat de stalhouder ontzettend vriendelijk is en goed is voor de dieren.

Mijn vriendin is blij. Ze hebben een en ander uitgesproken waarbij zij ook aangaf dat ze bang wordt van zijn gedrag. Hij wilde niemand angst aanjagen, misverstanden enz. Ook dat hij eigenlijk best bang kan zijn van paarden net als iedereen. Dat verklaart ook weer wat. Ik ga verder niet teveel schrijven omdat het privé van de man intact moet blijven. Maar ben wel heel blij met deze update!

Tot nu toe gaat het echt heel goed en is hij een stuk vriendelijker. De sfeer is weer terug op stal klaarblijkelijk en dat wilde ik toch even met jullie delen.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.


Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:55

Willemina: bedankt voor de update. En het geeft wel aan dat het dus echt kan helpen om iets te zeggen! Daar ben ik blij om, voor iedereen die erbij betrokken is.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 11:00

Alle lof voor de stalhouder die er toch alle moeite in heeft gestoken om met de man in overleg te gaan.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Anoniem

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:24

Geweldig! Een betere uitkomst had toch echt niemand kunnen wensen. _/-\o_

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:22

Eind goed, al goed :D

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:32

Aan de ene kant begrip en fijn dat het is opgelost, aan de andere kant ook wel het besef dat het paard totaal niks heeft aan die uitleg en nu waarschijnlijk wel geacht wordt naar zijn -ineens poeslieve- eigenaar te luisteren.
Maar goed, hopelijk blijft deze positieve opwaartse trend zich voortzetten en wordt het paard niet opnieuw de boksbal wanneer er privé iets niet loopt zoals verwacht. +:)+

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 19:44

Gini schreef:
Aan de ene kant begrip en fijn dat het is opgelost, aan de andere kant ook wel het besef dat het paard totaal niks heeft aan die uitleg en nu waarschijnlijk wel geacht wordt naar zijn -ineens poeslieve- eigenaar te luisteren.
Maar goed, hopelijk blijft deze positieve opwaartse trend zich voortzetten en wordt het paard niet opnieuw de boksbal wanneer er privé iets niet loopt zoals verwacht. +:)+


Poeslief bedoelde ik meer dat de man oprecht aardig is. Er is gecommuniceerd en de sfeer is aanmerkelijk verbeterd. Hij gaat blijkbaar wat kalmer en rustiger met het paard om. Er is een stijgende lijn en hopelijk zet die zich door. Ik moet de man ook complimenteren met hoe hij open staat voor spreken over wat er mis was.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:25

Dat zeker! Velen zouden niet die ommezwaai gemaakt hebben of zouden ten eerste al niet zo een open gesprek aangaan. Dus het is zeker positief hoe het allemaal afgelopen is. :) Want ik begrijp zeker dat zoiets echt een serieuze impact kan hebben op een stal.

Elisa2

Berichten: 37050
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Stalgenoot gaat regelmatig los op paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:44

Wat fijn, het is heel normaal dat mensen boos worden bij een confrontatie..maar de ene loopt weg en de ander wordt aan het denken gezet en gaat er wat mee doen. Dat lijkt deze man nu te doen..en dat is inderdaad bewonderingswaardig. Hopelijk blijft die positieve lijn voortzetten en dan ook vooral voor het paard.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers